Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Heroes of Neverwinter

Forgotten Realms világa a Facebookra költözik.

2011.09.30. 15:00 | szerző: rootshaper | Előzetes

Rengeteg játék jön ki a közösségi hálózatok koronázatlan királyára, a Facebookra, és ezek általában a legkülönfélébb stílusokból kerülnek ki. Akadnak itt egyszerű ügyességi játékok, mint a PopCap remekbeszabott és végtelenül addiktív játékai (Zuma Blitz, Bejeweled Blitz), vannak napi rendszerességű, végeláthatatlan kattintgatást és posztolást elváró játékok, mint a Mafia Wars és a Castle Age, no meg vannak egészen üde színfoltok, amelyek valamilyen szinten a hardcore gamereket is igyekeznek megcélozni. Ilyen volt a nemrégiben megjelent Dragon Age Facebook adaptációja, valamint most a Heroes of Neverwinter is. Az a helyzet viszont, hogy pont ebbe törik bele a fejlesztők bicskája, ugyanis a Facebookot játékra általában a casual játékosok használják, nekik több csapattag irányítása és a körökre osztott harcrendszer idegen lehet; viszont a hardcore játékosok számára a leegyszerűsített harc és a kevés lehetőség nem lesz túl kielégítő.
Ennyi bevezető után pedig lássuk a béta verzió kipróbálása során szerzett tapasztalatainkat!

Heroes of Neverwinter

Kezdjük talán a karaktergenerálással, ugyanis ez az első felület, amely a játékos elé tárul. Összesen négyféle kasztot különböztetünk meg a játékban: papot, harcost, varázslót és zsiványt. Ezekben tehát, amint látjátok, semmi újdonság nincs. A pap gyógyít, a harcos harcol, a varázsló varázsol, a zsivány meg zsiványkodik. Ennyit bőven elég is tudni róluk. Fajok közül is választhatunk, amelyekből szintén négy van, ami már azt sugallja, hogy minden kaszthoz tartozik egy arra leginkább megfelelő faj is. Ez bizony így van, minden fajnak megvannak a maga erősségei és gyengeségei. A Dragonborn klán tagjai például remek harcosok, viszont nem jeleskednek a mágiában, így a hozzájuk leginkább megfelelő kaszt a harcos lesz és így tovább. Az említett Dragonbornon kívül van még egy elfekre hajazó Eladrin nevű faj, akik a mágiával operálnak, vannak még félszerzetek, akik remekül tudják álcázni magukat és vannak az emberek, akik szintén jól értenek a mágiához, de harcosnak sem utolsók.

Ha kész vagyunk a faj és a kaszt kiválasztásával, szétoszthatunk 22 skill pontot hat tulajdonság között. Érdemes odafigyelni, hogy melyiket tornásszuk a legmagasabbra, ugyanis egy bizonyos szint után több skillpontot igényel egy szint meglépése is. S ha mindezekkel kész vagyunk, még van négy lehetőségünk karakterünk külsejének megváltoztatására, ami pont elég ahhoz, hogy aztán játék közben teljesen mindegy legyen, hogy néz ki hősünk, úgysem fog nagyon látszódni az elnagyolt, rajzfilmszerű környezetben. De erről majd később. Ha kész a hősünk, egyből bele is csöppenünk első küldetésünkbe: meg kell szöknünk Neverwinter városába, a goblinok hordáján keresztül. Ehhez a kalandhoz kapunk egy társat is, hogy kitanulhassuk a csapat irányítását és a körökre osztott harcrendszert. A tutorial szépen elmagyaráz mindent, ebben semmi hiányosságot nem véltem felfedezni. Mire kész leszünk vele, már profi harcosokká válunk és megismerkedünk a játék nyújtotta összes lehetőséggel.

Miután megérkeztünk Neverwinterbe, a játék főmenüje fogad egy város formájában. Itt tudunk kereskedni, társakra lelni, küldetéseket felvenni és egyéb ehhez hasonló fontos feladatokat végrehajtani. Van egy dungeon-szerkesztő is, amelyet 10-es szint elérése után lehet megnyitni és a többi játékos számára készíthetünk benne feladatokat. A legfontosabb mégis az Adventure Board lesz, ahol a környék térképét és a rajta található küldetéseket leljük meg. Mielőtt belefogunk egy küldetésbe, csapatot kell toboroznunk a toborzóirodában – kocsma – és szükségünk van bizonyos mennyiségű energiára. Ezt természetesen valódi pénzért bármikor feltölthetjük, de magától is regenerálódik egy idő után. A küldetések általában kazamatákat foglalnak magukban, csak a környezet változik, a feladat nem. Irts ki mindenkit, akit látsz és lootolj minden ládát meg tetemet. A harcrendszer mégis visz egy kis izgalmat a dologba. Körökre osztott harcot képzeljetek el, ahol fedezékeket is lehet használni. A jó helyezkedés kulcsfontosságú, hogy a távolra hatásos mágusokat például ne tudják elérni a közelharcos ellenségek.

Heroes of Neverwinter

A látvány... Nos, az olyan facebookos. Ezzel szerintem mindent elmondtam. Nem is tudom, szabad-e egy flash játék kapcsán látványról írni, de sokkal kevésbé igényes, mint például a már említett Dragon Age, vagy a többi flash játék, amit fellelhetünk a közösségi oldalon. Ez leginkább a gombok és menük kidolgozásában mutatkozik meg: az egésznek olyan sablonokból összerakott, fapados, "csak legyen má' kész" hangulata van. Teljes képernyős módról ne is álmodjatok, szélesvásznú felbontást nem támogatja a játék – ellentétben mondjuk a Sims Sociallel –, így az alap méret egy felnagyított, pixeles változatát kapjuk teljes képernyős mód címén. Ez a leggyengébb pontja a játéknak, és itt a gyenge szó kimondottan hangsúlyos akar lenni. És ha már hang-súly, essen szó a hangokról és a zenéről is. Van mindkettő, amolyan elfogadható minőségben, de inkább érdemes kikapcsolni őket, mert hosszútávon csak felidegesíti az embert a sok ismétlődés.

Összességében egy pár órán keresztül szórakoztató játékról van szó, amitől sokkal többet vártam. Van benne lehetőség, de hosszútávon nem szórakoztató, nem csábít vissza, hogy megoldjak még ezer ugyanolyan küldetést, és az sem javít ezen, hogy a küldetések megoldása után járó összpontszámot egy ranglista tárolja. Még abban talán reménykedhetünk, hogy a béta vége után kicsit összekapják a játékot és valamivel igényesebb menürendszert és kezelőfelületet kap, de már nem merek ebben bízni a látottak után. ■

Heroes of NeverwinterHeroes of NeverwinterHeroes of NeverwinterHeroes of Neverwinter
Heroes of Neverwinter
A legutóbbi Heroes of Neverwinter cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.