Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

The Secret World

Felejtsd el, amit eddig a valóságról hittél!

2011.10.23. 16:00 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

A Funcom hatalmas névnek számít a masszívan többjátékos cuccok világában (nyáron volt tíz éve, hogy elindult Anarchy Online játékuk, az első sci-fi MMORPG), épp ezért irányult rájuk több ezer kíváncsi tekintet, amikor még 2007 környékén megemlítették, hogy az Age of Conan mellett fut egy másik projektjük is, egy bizonyos The Secret World. Azonban akkor még nem láthattunk többet néhány ígéretes CGI-videónál és koncepciórajznál, és mivel a fejlesztők is inkább a megjelenés előtt álló Conant próbálták reklámozni, sokak el is feledkeztek a játékról. Az elmúlt egy év során azonban újra felbukkantak a projekttel, és a különböző expókon látványosabbnál átványosabb prezentációkkal győzték meg a látogatókat arról, hogy bizony a World of Warcraft nem árt, ha felköti a gatyát készülő "gyermekükkel" szemben. Most pedig, hogy már csak egy kis idő választ el minket a béta első fordulójától, illetve fél év a beígért megjelenéstől, elérkezettnek láttuk az idejét, hogy összefoglaljuk, mit is tudtunk meg eddig a játékról.

The Secret World

Az alaphelyzet: minden mítosz és legenda igazság, az ősi istenektől kezdve az élőhalottakon át a párhuzamos univerzumokig. Ezek a természetfeletti elemek alkotják a titkos világot, amelyet átlagemberek nem, csak a különleges képességekkel megáldott kiválasztottak észlelhetnek, és nekik kell felvenniük a harcot is, ha néhány nemkívánatos elem az emberiség megritkításán, vagy több millió éves sötét erők feltámasztásán töri a fejét. A kiválasztottak három, egymással rivalizáló titkos társaságba tartoznak: van az Észak-Amerikából operáló Illuminatus, a keresztényi eszmékért küzdő Templomosok Európában és a káosz erőivel operáló Sárkányok Kelet-Ázsiából. A játékosok leglényegesebb döntése szervezetük kiválasztása lesz, ugyanis ez meg fogja határozni az egész játékélményt, illetve a Funcom illetékesei bevallottan olyan stratégiát szeretnének alkalmazni, hogy a játékosok lehetőleg végig megmaradjanak a döntésük mellett, és más szervereken se váltsanak csoportot.

Kasztrendszer viszont nincs, ahogy a megszokott szintrendszernek is csak hűlt helyét találhatjuk a programban. A fejlődés skill alapú lesz, teljesen szabadon és variálhatóan, tehát saját döntéseink alapján turbózhatunk fel egy lőfegyverekkel operáló orvgyilkost vagy közelharcban jeleskedő tankot, majd, ha a bevetésünk úgy kívánja, kis időráfordítással átfejleszthetjük őket mágiahasználó-gyógyító támogatókká. A játékmenet csoportonként eltérő, meghatározott sorrendű történet alapú bevetésekre fog feloszlani: a szervezet beküld minket egy adott helyszínre, ahol rejtélyes dolgok, eltűnések vagy sorozatgyilkosságok történtek, nekünk pedig rá kell jönnünk, mi is zajlik a háttérben és megoldanunk a problémát. A helyszínek nagyon változatosak lesznek, gyakorlatilag az egész világot bejárhatjuk, a történet egyes pontjain pedig számos minőségi átvezető animáció is fogadni fog minket. A fő missziók között kis szünetet tartva dinamikus küldetésekre is akadhatunk: a bemutatott demókban például előfordult, hogy egy csapat zombi megtámadta a helyi rendőrséget, mire az összes környéken levő játékos automatikusan megkapta a védelem feladatát, egy másik ponton pedig a tengerpartot kellett megtisztítani a kisodródott idegen lények tojásaitól. A jelek szerint instázás sem lesz a játékban, minden játékos azt látja, amit a másik, így tetteink tényleges hatással lesznek a világra: ha például egy helyről kipucoljuk a mobokat, társainkra sem fog veszély leselkedni ott, ha egy küldetésben összeakadunk egy combosabb ellenféllel, nem kell party meghívás, a környéken levők egyszerűen beavatkozhatnak a harcba és segíthetnek nekünk. Hogy ez a hivatalos startolás után, a helyszínenkénti több száz (vagy még több) játékos esetében is működni fog-e, még a jövő zenéje, minden esetre a készítők úgy vélik, nem akadnak majd problémák ilyen téren.

The Secret World

A játékos-játékos elleni küzdelmek (PvP) hatalmas szerepet fognak játszani. A legáltalánosabb módja ezeknek a Battlezone-ba vagy Warzone-ba lépés (ezek közül El Dorado aranyvárosát emelték ki a fejlesztők, mint az eddigi leglátványosabbat), ahol a pálya méretétől és a játékmódtól függően akár több száz játékos is irthatja egymást. A másik pedig a verseny, ugyanis előfordulhat, hogy egy bevetésen mindhárom frakció tagjai részt vesznek, ekkor a különböző titkos társaságok tagjai egymástól függetlenül a pálya különböző részeire kerülnek úgy, hogy talán nem is találkozhatnak a riválisokkal, viszont amelyikük hatékonyabban és jobban teljesíti a bevetést, az extra pontokat szerezhet az őt támogató szervezet számára. Egy adott földrajzi egységen pedig a sok PvP győzelem azzal egyenlő, hogy ideiglenesen megnövelhetjük, ha úgy tetszik, átvehetjük az irányítást a régióban, és ekkor az egyes bevetéseken a saját embereink előnnyel indulhatnak a többi társaság tagjaival szemben.

Ez pedig eddig csak a jéghegy csúcsa volt! A The Secret World ugyanis át fog nyúlni a valóságba és a közösségi médiába is. A társaságok közötti Titkos Háborút például nemcsak a játékkliensen belül, de eddig tisztázatlan módon Facebook profilunk segítségével is vívhatjuk. A játékban számos "valódi" utalás és kutatnivaló lesz, ezeket pedig nem holmi terminálon kell majd egy pofonegyszerű menüből kiválogatni, hanem a klienst tálcára tenni, vagy elővenni az okostelefont és bepötyögni a lezárt konténeren talált vállalat weblapcímét a nyitókódért, rákeresni a naplóban megemlített személyre Google vagy Wikipedia segítségével, nehezebb feladatok esetén pedig a játékosok akár megosztott kutatómunkát is végezhetnek majd, hogy könnyebben jöhessenek rá a megoldásra. Ilyesmire még nem nagyon láthattunk példát, de remekül hangzik, a The Secret War mód (állítólag jelenleg is zajló) bétája alapján pedig remélem, a Facebook integrálásáról is több információhoz juthatunk majd.

The Secret World

Mindez pedig szédítő látvánnyal, és eszméletlen misztikus hangulattal van megtoldva. Aki nem hiszi, az nyugodtan nézze meg az eddig megjelent CGI-bemutatókat garantált az állkapocsvesztés. A World of Warcraft trónja inog, az The Old Republic a remek prezentációk ellenére újabban egyre jobban megosztja a türelmetlenül várakozó tömegeket, ha pedig a The Secret World beváltja a hozzá fűzött ígérteket és reményeket, az MMO piac olyan kaliberű új játékosával van dolgunk, amely hónapokra a géphez ragaszthat minden lelkiismeretesebb játékost.

The Secret WorldThe Secret WorldThe Secret WorldThe Secret WorldThe Secret WorldThe Secret World
The Secret World
A legutóbbi The Secret World cikkek, hírek

hozzászólások (6)

vanhelzing
vanhelzing 2011.10.23. 19:06
Emlékszem, hogy a warhammer online-nál meg az age of conan nál is majd mindenki ezt mondta, hogy így le fogja taszítani a trónról a wowot meg úgy veszi át a pozíciót aztán most mi van a fenn említett két játék kb haldoklik(na jó kis túlzás) a wow meg köszöni szépen jól megvan(bár nem tudom az új kieg után is így lesz-e majd meglátjuk).Szóval annyira nem kéne ilyeneket hangoztatni, hogy ez lesz az új mmo király mert a megjelenésnél kb semmit nem számít az eladás. Az számít, hogy fél-1 év után rendszeresen hányan játszanak.
Zoo_Lee
Zoo_Lee 2011.10.24. 00:32
Igazad van a WaR-ral és az AoC-vel kapcsolatban is, viszont a cikkben nem írtam, h ez fogja átvenni a WoW helyét, pusztán annyit, hogy ha tényleg beváltja az ígéreteket, nagyon kemény konkurenciát jelenthet az eddigi MMO játékoknak. Az, hogy tényleg az lesz-e, a jövő (és a béta) kérdése :-D
vanhelzing
vanhelzing 2011.10.24. 09:02
Igen valóban nem írtad bocsi emiatt :-)
De ha valóban olyan lesz mint ahogy itt leírtad meg máshol is olvastam akkor a wownak fel kell kötnie a gatyáját :-D
Kristályszív
Kristályszív 2011.10.25. 11:12
Ne felejtsük el megemlíteni, hogy a CGI videókat a Digic Pictures készíti. ;]
Egoraptor
Egoraptor 2011.10.25. 14:22
Ebben a játékban is az lesz a szép hogy limitált a 'skillbar'
és nagyon sok képesség közül húzhatsz oda dolgokat.

Egyrészt egyszerűbb ez a rendszer mert nem kell egyszerre 30 képességre
figyelned, másrészt utat nyit a Guild Wars CORPG-ből is ismert
'buildok' tömkelegének amiknek kiagyalásához át kell látni ezeknek
a képességeknek a funkcióját/szerepét és használni kell az elménket
is (ami szerintem egy pozitív dolog). :-)
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.