Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Warhammer Online: Wrath of Heroes

Tapasztalataink az ingyen játszható MMORPG bétájáról.

2011.10.16. 14:00 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Mivel újabban divattá vált, hogy az összes előfizetés alapú MMORPG áttér mikrotranzakciós rendszerre (ingyenes a kliens és korlátlan a játék, de vannak bizonyos megkötések, amelyek feloldásáért fizetned kell), sokan várták, hogy mikor fog végre a Warhammer Online: Age of Reckoning is megnyílni a csóró gamerek számára. Az idei gamescom végén azonban meghökkentő bejelentést kaptunk: maga a játék nem lesz free-to-play (legalábbis egyelőre), viszont kapni fogunk egy ingyenes PvP mókát, Wrath of Heroes címen, amelyet a Bioware csapata prezentál. Szeptember elején elindult a zárt béta, mi pedig most, az első bétafázis hivatalos lezárulása után közzé tesszük tapasztalatainkat.

Warhammer Online: Wrath of Heroes

Az első dolog, ami a Wrath of Heroes bemutatkozó videóiban szembeötlött, rögtön egy olyan szinten világidegen játékelem volt, mint a The Lord of the Rings: Conquestben a tolvajok, akik egyetlen jól időzített támadással képesek voltak kinyírni akár Sauront vagy Gandalfot is: skavenek, káosz-démonok, sötét elfek, emberek, törpék, orkok segítik egymást vegyes csapatokban, hogy a Battlefieldből ismerős Conquest szabályai szerint zászlókat foglaljanak el egymástól. Wow – komolyan csak ennyit tudtam mondani, mindenféle Warcraft-utalás nélkül, nem feltétlenül pozitív értelemben, és gondolom hasonlóak tettek azok is, akik hozzám hasonlóan kicsit behatóbban ismerik a Warhammert (az MMO, a magyar fejlesztésű Mark of Chaos stratégia és a számos magyarul is kiadott regény miatt valószínűleg sokan vannak ilyenek). A fejlesztők arra hivatkoztak, hogy szeretnék a kevésbé hardcore játékosokat is megnyerni a játék számára, ezért tették meg ezt a lépést, viszont a keményvonalas rajongók már ekkor elkezdték a szemöldöküket edzeni, amire szükség is volt a béta indulásának első napján. Akkor ugyanis fordult a kocka – a játék úgy tűnt, kíméletlenül mellőzi a kezdő játékosokat, és stílushoz illő TPS/FPS irányítás helyett MMORPG alapú rendszert használtak, tehát az egérrel a nézelődésen és az ellenfelek kijelölésén kívül gyakorlatilag semmit nem lehetett kezdeni, a győzelemhez még az első meccs előtt normális hotbar kiosztás kellett, és lehetőleg mindkét kezet a billentyűzet fölé helyezni. Fogalmam sincs, miért nem lehetett célkeresztet vagy klikkelés alapú támadást megtenni a normának, az MMO-s kezelést egyedül az a tény indokolhatja, hogy a Bioware a Mass Effect 3 és a Star Wars: The Old Republic mellett valószínűleg csak úgy összedobta ezt a játékot az Age of Reckoning elemeiből. A kezdők káromkodásaitól mindenesetre nem egy fórum izzott.

A negatív első benyomásokat azonban a béta végül valamennyire fel tudta oldani. A játékra hétvégenként nyílt lehetőségünk, minden alkalommal kaptunk egy új irányítható héroszt, illetve később egy aréna pályát az addigi Mourkain templom zászlófoglalós mókája mellé. A scenariók kezdete előtt választhattuk ki a nekünk tetsző karaktert, akit csak elhalálozás esetén cserélhettünk le. A különböző hősök mindegyike öt különböző képességgel tudott harcba szállni, erejük pedig kellőképpen kiegyensúlyozott volt: a bivalyerős ork például brutális sebzéséért, több életerejéért és vastag páncéljárt iszonyatos lassúsággal fizetett, az elf íjász közelharcban használhatatlan volt, a skaven orgyilkos brutális támadásait és gyorsaságát sebezhetőség és kevés életerő kompenzálta, a gyógyításért felelős goblin sámán pedig nevetségesen minimális támadóerőt jelentett. Utóbbival fordult elő egyedül egy kis érdekes hiba is, ugyanis ha csak két ilyen karakter maradt meg egymás mellett és kölcsönösen gyógyítgatták egymást, hiába sebezte őket egy egész csapatnyi ellenséges játékos, tökéletesen ellenálltak, megakadályozták a zászló elfoglalását és bevárhatták respawnoló társaikat. A fix respawn pontokat a pálya különböző elemei (magaslatok, vasrács, mágikus fal) elszigetelték, így campelésre nem nyílt lehetőség.

Warhammer Online: Wrath of Heroes

A bemutatott játékmódok célja a pontszerzés volt: a három csapat közül amelyik az ellenséges játékosok leölésével vagy zászlófoglalással előbb érte el a 200-250 körüli limitet, vagy az idő lejárta előtt a legtöbb pontot gyűjtötte össze, megnyerte a meccset, tagjai pedig a toplistás besorolás mellett csapatuk győzelme függvényében kapták a tapasztalati pontokat (amelyeknek jelenleg státuszjelzésen kívül még nem sok gyakorlati hasznuk volt). A toplistán pedig, hogy a gyógyítók se legyenek hátrányban, a társaknak okozott gyógyítás, és az ellenfeleknek bevitt sebzés kettőse alapján dőltek el a helyezések.

A következő turnusban új pályák és még újabb hősök mellett várhatóan bemutatásra kerül a megvásárolható taktikai szerelések listája, amivel bizonyos keretek között játékstílusunkhoz tudjuk szabni a hősöket. A mikrotranzakciós rendszerről is remélünk bővebb információkat kapni, annyi már most bizonyos, hogy a League of Legendshez hasonlóan a karakterek nagy része alapból le lesz zárva előttünk, és csak bizonyos, a játék során is összegyűjthető összegekért tudjuk megvenni őket. A bétaidőszak alatt egy hétvégén online játszhattunk az angliai Games Day látogatói ellen is, akik később szintén csak áradozni tudtak a programról. Összességében ugyan nem a legjobban indult a béta, és az is biztos, hogy a folyamatosan bővülő ingyenes játékok között igen nehéz mezőnyben kell helytállnia, szerintem a Wrath of Heroes mégis megérdemel majd egy próbát mind a Warhammer-fanektől, mind az egyszerű érdeklődőktől. ■

Warhammer Online: Wrath of Heroes
Warhammer Online: Wrath of HeroesWarhammer Online: Wrath of HeroesWarhammer Online: Wrath of Heroes
Warhammer Online: Wrath of Heroes
A legutóbbi Warhammer Online: Wrath of Heroes cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Zoo_Lee
Zoo_Lee 2011.10.20. 08:21
Ma este 10-kor indul a next round, és megint hetente fognak osztani meghívókat is. Ha valakit esetleg felvettek, az zzllee néven megtalál a harcmezőkön.
Zoo_Lee
Zoo_Lee 2011.10.20. 23:33
Röviden a változások: kicsit csinosították a pályadesignt, minden hős kapott egy új skint (ezekért a teljesben fizetni kell), egy-két kissé "bizarr" héroszt (mint a múmia) kivontak a forgalomból, beépültek a taktikák, amelyek a CoD perkjeinek megfelelői (ha meghaltál, megsebzed azt, aki megölt pl), ezek szintenként nyílnak meg, és bizonyos szintlépések után egyre többet és többet vihetsz magaddal a harcba. Egy-két kissé túl erős képességen gyengítettek, a menük is szebb kinézetet kaptak. Akinek van kedve, nyugodtan jelentkezzen a hivatalos lapon, egy-két héten belül biztos beválogatnak, az meg még bőven jó, hogy pár alkalommal kipróbáljátok. EA Account kell hozzá, semmi több.
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.