Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Lord of the Rings: War in the North

Egy rész Left 4 Dead, egy rész Call of Duty, fantasy szósszal alaposan nyakon öntve.

2011.11.18. 14:50 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

„De akkor is kíváncsi lennék, belekerülünk-e valami regébe vagy énekbe.” – Csavardi Samu
Frodóék története nem csupán egy egyszerű tündérmese – bizonyíték erre az, hogy mára már kultúránk része lett. Peter Jackson zseniális érzékkel vitte filmvászonra a három könyvet, aztán ahogy az illik, jöttek is sorra a játékadaptációk, mind RTS, mind akció vonalon. A történet azonban elsősorban délre koncentrál, hiszen Mordor földrajzilag Középfölde déli részén található. Arra meg maga Aragorn utal Elrond tanácsában, hogy őrzik a kószák északon a békét. Adott tehát a kérdés: amíg a Gyűrű szövetsége elindult dél felé a Gyűrűt elpusztítani, mi történt ezalatt északon? A Snowblind Studios játéka adja meg rá a választ.

The Lord of the Rings: War in the North

„Kardja lecsapott, ügyesen, gyilkosan: lecsapta a bestia előrenyújtott fejét, s az, mint a kő, zuhant a földre.”
Adott három hős: Eradan, a dúnadán, Andriel, a tünde és Farin, a törp, akik nem sokkal Frodó érkezte előtt Aragornnak tesznek jelentést – a Sarn gázlónál vereséget szenvedtek a kószák, ugyanis egy új ellenség tűnt fel: Agandaûr, Szauron jobbkeze, északi kapitánya és tanítványa. A feladatunk a játék során az ő üldözése lesz az általunk választott karakterrel. Andriel elsősorban a mágiájára támaszkodik akár támadásról, akár védekezésről legyen szó, Farin egy jó törphöz méltóan a közelharcban jeleskedik és sok ütést bír, míg Eradan egyfajta egyensúlyt képvisel a közel- és távolsági harcmodorok között – de persze szó sincs arról, hogy a tünde ne tudna a botjával verekedni, illetve Farin ne tudná az íjpuskáját használni.

A játékban tehát embertelen mennyiségű orkot, trollt, goblint és hasonló ellenséget fogunk felszecskázni némi tapasztalati pontért cserébe, amivel képességeinket fejleszthetjük. A felszecskázást pedig szó szerint kell érteni: egy-egy látványosabb megmozdulásunk után bizony hullani fognak a fejek, kezek, lábak! Ehhez persze kell egy jó harcrendszer is: nos, ha hasonlítanom kéne valamihez, azt mondanám, hogy olyan, mint a Batman: Arkham Asylum verekedős részei, csak egy kicsit továbbgondolták.
Mindhárom hőssel egyformán veszélyesek vagyunk közelre s távolra, illetve ha kellő mennyiségű sebzést bevittünk az ellenfélnek, azok védtelenné válnak, és így még durvább csapásokkal küldhetjük a földre őket. Ezen felül skillválasztásunknak megfelelően néhány speciális képességre is szert teszünk a játék során, amit bevethetünk (sőt, a túlélés érdekében be kell vetnünk) az ellenséggel szemben. Mind gamepaddel, mind billentyűzettel-egérrel remekül irányítható – igaz, gamepad esetén az íjászkodásnál némi célzásrásegítést kapunk a játéktól.

The Lord of the Rings: War in the North

Ki kell külön emelnem, hogy a War in the North elsősorban coop játék – ha egyjátékos módban játszunk, a Left 4 Deadhez hasonlóan a gép irányítja a társainkat, méghozzá meglepően jól. Ha a földre kerülünk, odajön segíteni (de nem ész nélkül, mint a Ghostbusters: Sanctum of Slime-ban), a tünde csaj készséggel varázsol egy gyógyító aurát, ha látja, hogy kevés az életerőnk stb. Ugyanakkor humán partnerekkel sokkalta élvezetesebb játszani – meg merem kockáztatni, hogy legalább olyan remek, mint a Left 4 Dead, sőt! Számomra felemelő érzés volt vállat vállnak vetve küzdeni a többiekkel, és ilyenkor természetesen valamivel könnyebb dolgunk van, mintha csak a gép segítene minket – már amennyiben társaink tényleg csapatjátékosok és nem önzőek.

Ha már szóba került a játék nehézsége: örömmel jelentem, ezt nagyon jól belőtték a készítők. Normál fokozaton is kellő kihívást tartogat a játék. Gyakran olyan mennyiségben zúdulnak ránk az ellenfelek, hogy nem árt egy kicsit taktikázni, kiket csapunk le először – ezzel párhuzamosan a kellő mennyiségű miniboss- és bossharc visz változatosságot a mészárlásba. Egy-egy troll legyőzése pedig még magasabb szinteken is izzasztó feladat – és halleluja! Az életerőnk ugyan regenerálódik, de csak egy bizonyos pontig (ami kellően alacsony ahhoz, hogy két-három pofonnál többet ne bírjunk ki), így nagyon érdemes hősünkre vigyázni. Ha esetleg mégis padlót fogunk, nagyjából egy perc, amíg elvérzünk: ennyi idő áll társaink rendelkezésére, hogy fölsegítsenek minket (ha pedig mindhárman padlót fogunk, vagy egyikünk elvérzik, a szintet buktuk és a legutolsó mentési ponttól kezdhetjük elölről az adott pályarészt). Lesz a végigjátszás során néhány rész, amelynek sokszor neki fogunk futni, ezt garantálom, viszont soha nem olyan mértékben nehéz a játék, hogy az már frusztráló legyen.

The Lord of the Rings: War in the North

Ahogy az egy jó akció-RPG-hez illik, minden lecsapott ellenség után tapasztalati pontokat és némi cuccot kapunk – az előbbivel fejleszthetjük az általunk irányított hős képességeit és tulajdonságait, míg az utóbbit vagy felhasználjuk, vagy a legközelebbi városban eladjuk jó (?) pénzért: szerencsére helyszűkében nem nagyon fogunk szenvedni, így érdemes alaposan körülnézni a pályákon. És ha már a városok szóba kerültek: a vásárláson, eladáson, illetve felszerelésünk javításán kívül itt találhatóak kis falra akasztott tükrök, ahol karakterünk ábrázatát átszabhatjuk, bár csak előre elkészített elemeket kombinálhatunk.

„Mikor sorra, valamennyiük szeméről levették a kendőt, Frodó föltekintett, s elállt a lélegzete.”
Amíg történet inkább a tolkieni könyvekre alapoz, a grafikai és zenei megvalósítás a filmekben látottakra-hallottakra épít. Jó néhány ismerőst fogunk a játékban viszontlátni: Aragorn, Elrond, Bilbó és még sorolhatnám, de természetesen csak a könyvekből ismerős Barna Radagast vagy Elladan és Elrohir is tiszteletét teszi – többek között, ugyanis számos új szereplővel is találkozunk majd, akik akár segíthetnek is küzdelmeinkben (gondolok itt elsősorban Beleramra, a sasra). A karakterek kidolgozottsága általában véve nagyon jól sikerült, ám egy-két, a filmekben is látott szereplőt nem sikerült tökéletesen digitálisan lemásolni. Zavaró az is, hogy sokaknak úgy csillog a szeme, mint aki bármelyik pillanatban sírva fakad. A környezet kimunkálása ennyire már nem tűnik aprólékosnak – bár látszik, hogy igyekeztek a grafikusok a részletekre is figyelni, az összkép mégsem fest elég meggyőzően. Cserébe meglepően változatos helyszíneken csavaroghatunk: a Sírbuckáktól kezdve az Ettenmocsáron át Bakacsinerdőig sok helyszínen meg fogunk fordulni. Ellenfelek tekintetében szintén felemás a helyzet: a fajták számát tekintve kellően sokan vannak, viszont ezen belül mindenki teljesen egyforma (azaz például csak egyfajta uruk-hai íjász van). A csata hevében eleinte ez még nem feltűnő, de a játék közepére csak elkezdi csípni a játékos szemét az ilyen. Ezen felül néha kicsit beszaggat, ha sok minden történik a képernyőn, de ez a Sírbuckákban és Carn Dûm börtönében konstanssá válik – azt viszont erősen kétlem, hogy a gépem volna gyenge hozzá (i3-530 @ 4 GHz, 4 GB RAM, Radeon 6870 1 GB). De hogy valami jót is mondjak: az átvezetők sokat hozzátesznek a hangulathoz, és igazi filmes élményben van részünk ilyenkor. Hangok tekintetében újfent paradoxonról számolhatok be. Sajnos az ismert szereplőknek nem az őket alakító filmszínészek adják a hangjukat, ami nagyon is érezhető, főleg Gimli és Legolas esetében. A többi szereplőnél nincs gond, ott nagyon jó munkát végeztek a szinkronszínészek – a tündéket kivéve, mert ott szörnyen ripacs mindenki (Elrond és Andriel kivételével). A zene sem Howard Shore műve, de hű marad az ő stílusához.

The Lord of the Rings: War in the North

Ezen hibák fölött még relatíve könnyen szemet huny az ember, de ami a legjobban bosszantott, az a pályatervezés. A békés helyszínek kivételével mindenütt totál lineáris – ha elágazás van, az is vagy zsákutca némi cuccal, szörnnyel, esetleg titkos hellyel, vagy épp csak annyi funkciója van, hogy egy kicsit más irányból jussunk vissza a fő csapásirányra. Akik arra tippeltek, hogy ez tulajdonképp egy fantasy Call of Duty (azaz: mész a csőben, csata, mozi/párbeszéd), azok nyertek, bár ha igazságos akarok lenni, a fenti zárójeles képletbe azért még be kéne szúrni a „loot” és a „karakter-menedzsment” részeket is valahová tetszés szerint). De most komolyan, minden pálya felépítése a következő: ballagunk egy kb. 5 méter széles folyosón (néha pár gyengébb ellenfél felbukkan), beérünk egy terembe, ahol csatázunk egy jót, összeszedjük a cuccokat, majd az egyetlen kijáraton távozunk – és ugorj a mondat elejére egészen addig, amíg a szint véget nem ér. Épületek, barlangok belsejében ez még annyira talán nem is zavaró, de a nyílt tereken (Bakacsinerdő, Sírbuckák, Ettenmocsár) már nagyon kilóg a lóláb. A békés helyszíneknél (Völgyzugoly, Brí, Nordinbad, a törp tárna) is könnyen elfoghat bennünket a klausztrofóbia, ugyanis ezek sem épp a nagyságukkal fognak minket lenyűgözni (hacsak nem negatív értelemben).

Említettem, hogy a történet a könyveken alapszik – a készítők viszont pár dolgot kicsit megváltoztattak a játék érdekében. Ilyen például az, hogy a trollok bírják a napfényt, vagy az, hogy uruk-haiok kóborolnak Bakacsinerdőben. Igazából ezek maximum az elvakult Tolkien-rajongókat zavarhatják, én viszont úgy gondolom, a játék miatt megbocsátható kis módosítások. Egy zseniális szörny azért felbukkan: az orok-hai – tulajdonképp annyi a különbség az uruk-haihoz képest, hogy míg az ork, ez troll alapú, és ennek megfelelően elég nehéz legyőzni. Maga a történet pedig nagyon jól illeszkedik Középfölde legendakörébe, látszik, hogy a készítők igyekeztek továbbgondolni a tolkieni hagyományokat. Ahogy haladunk előre a játékkal, a térképen megjelenik Lothlórien és Osgiliath is – ez tulajdonképp a játék túlélőmódja: hullámokban jönnek az ellenségek egy aréna-szerűségben, akiket le kell győznünk; XP-gyűjtéshez ideális.

The Lord of the Rings: War in the North

„Mert most, hogy itt van előttem, megesett rajta a szívem.” – Zsákos Frodó
Mérlegeljünk tehát. A serpenyő egyik oldalán adott a jó történet, a remek harcrendszer az irányítással együtt, a vállalható kihívás, és a kiváló coop. A másik oldalon viszont ott a kissé gyenge grafika (némi technikai problémával fűszerezve), néhány szinkronszínész harmatos szereplése és a kegyetlenül lineáris pályatervezés. Nehéz ügy, főleg úgy, hogy nagyon szeretem A gyűrűk urát... Ha képesek vagyunk az említett gondokon felülemelkedni (főleg a szűk és lineáris pályákon), egy remek játékot kapunk, amely viszonylagosan hosszú időre képes minket lekötni (a kampány normál fokozaton nekem bő 12 óra volt). No de a Left 4 Deadet sem a hossza miatt szeretjük, hanem a kiváló coop módja miatt: nos, a War in the North ebben kiemelkedőt nyújt. Ha unod már a zombidarálást, gyere inkább orkokat hentelni! ■

The Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the NorthThe Lord of the Rings: War in the North

értékelés

The Lord of the Rings: War in the North

Pozitívumok
  • igazi Középfölde-hangulat
  • látványos csaták...
  • ...mindez megfejelve remek irányítással
  • kiváló coop...
Negatívumok
  • ...amit beárnyékol a rendkívüli linearitás (á la Call of Duty)
  • szűk helyszínek
  • a grafika igencsak inkoherens minőségű (PC-n erősen "konzolport"-szaga van)
  • néhány szinkronszínész ripacs
Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD 64 X2 4400, 2 GB RAM, GeForce 8600/Radeon HD 2600 vagy jobb videokártya, 10 GB HDD
Ajánlott konfiguráció: Intel Core 2 Duo 3 GHz/AMD X2 5000/AMD Phenom X4 9600, 4 GB RAM, GeForce 2xx/Radeon HD 6xxx vagy jobb videokártya
8,0
grafika 7
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 10
The Lord of the Rings: War in the North
A legutóbbi The Lord of the Rings: War in the North cikkek, hírek

hozzászólások (3)

Royce95
Royce95 2011.11.20. 14:34
Kíváncsi vagyok rá, nagyon szeretem a Gyűrűk Urát, könyveket is olvastam. Majd nyáron megszerzem, most nem igazán van rá időm.
nazgul
nazgul 2011.11.20. 18:49
Lehet én is kipróbálom:-D
Royce95
Royce95 2011.11.23. 16:12
A neved alapján biztos :D
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.