Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Cursed Crusade

A fantasyt és a történelmet egyesíti a Kylotonn akciójátéka.

2011.11.19. 16:00 | szerző: TheHolyOne | Ismertető/teszt

Alapvetően szeretem az olyan dolgokat (könyv, film, játék), amelyek egyesítik magukban a fantasyt és a történelmet, hiszen az egyik a hobbim, míg a másik a szakmám és a hobbim. Ez volt az egyik, ami különösen tetszett például a Csillagkapu sorozatban (csak az SG-1-et néztem, a többi nem kötött le), hiszen gyakran előfordult benne, hogy ismert vagy kevéssé ismert történeti eseményekre, legendákra kínáltak alternatív, tudományos-fantasztikus magyarázatot. De megemlíthetném még itt a World of Darkness világából a középkori klánregényeket is. Olvasóinknak ez az univerzum a Vampire: The Masquerade - Redemption és Bloodlines játékokból lehet ismerős. Nem véletlenül említettem meg a regénysorozatot sem, hiszen annak a kiinduló- és címszereplő játékunk középpontjában ugyanaz az esemény áll, a negyedik keresztes hadjárat.

The Cursed Crusade

Főszereplőnk egy francia ifjú nemes, Denz, akit a gonosz nagybácsi kisemmizett a családi birtokból. Sajnos apuci sem volt ott, hogy megvédje, mivel már kb. tíz éve elment a Szent Földre a harmadik keresztes hadjárattal. Hősünk útra kel, hogy felkutassa, ezért csatlakozik az új hadjárathoz, remélve, hogy így eljuthat a Közel-Keletre. Csak sajnos ugye a negyedik hadjárat volt az, amelynek vezetői félúton úgy döntöttek, hogy a görög (ortodox) keresztények is elég hitetlenek egy kis szent háborúhoz, ezért elfoglalták Konstantinápolyt. Meg még út közben Zárát a Magyar Királyságtól. Ezen események mind szerves részét képezik a játék történetének is. Itt visszajutunk a korábban már említett fantasy és történelem ötvözéséhez. A játék világában ugyanis mindenki, aki számít, egy titokzatos átoktól szenved, amelynek hatására időnként lángokban állva látják a világot, és a Halál eljön a lelkükért (ilyenkor mindig el kell hessegetni). Az átok megtörése a történet másik sarkalatos pontja lesz, amelyhez szükséges a már említett városok elfoglalása is. A fantasy itt a történelmi események motivációjaként, mozgatórugójaként jelenik meg és végig a háttérben marad. Ez a forma sokkal hatásosabb a már idézett Kings' Crusade-ben használtnál, ahol is a történelem főszereplőit már az első percben bedobják egy kitalált szituációba, és így az egész történeti hátteret csupán díszletté alacsonyítják.

The Cursed Crusade

A sztori a legerősebb, legjobb része a The Cursed Crusade-nek, amely sokáig késztetett arra, hogy egyre tovább és tovább jussak a különböző pályákon, a játék negatívumainak ellenére is, amelyeket három csoportba tudnék sorolni. Az első kettő maga a játék definíciója, vagyis konzolra fejlesztett akciójáték. Ez a két jellemző normális esetben elég számomra, hogy kerüljem az adott terméket, mint a pestist. De nézzük csak szépen sorban. Az első részétől úgy, ahogy van, tekintsünk el, hiszen a konzolosokat nem szabad bántani, még annak ellenére sem, hogy tönkretették az oly nagyszerű [link: Dragon Age: Origins RPG folytatását. Az akciójáték részébe sem mennék bele túlzottan, hiszen ízlések és pofonok... Csak egy dolgot említenék meg: miért van az, hogy minden boss-fightot legalább három felvonásban kell lebonyolítani? Ahol aztán az egyes részek között a boss meggyógyítja magát és/vagy egy rakás tucatellenséget is a nyakunkra küld. Ennyire nincs ötlet? Ezt nagyon sürgősen el kéne felejteni, hiszen nem drámai és váratlan (amilyennek szánták), ellenben unalmas és kiszámítható.

The Cursed Crusade

A harmadik csoportba az olyan negatívumokat sorolnám, amelyek nem feltétlenül az előző kettőből erednek. Legalábbis feltételezem, hogy a nehézkes és néha kimondottan idióta kameramozgás platformfüggetlen. Ide tartozik még a bugok kérdése, amelyek kellemetlenek, de még a legjobbakkal is előfordulhatnak. A The Cursed Crusade legszembetűnőbb ilyen jelensége, hogy a leölt ellenfelek fegyverei időnként eltűnnek a földben, „kiesnek” a pályáról. Ez különösen akkor kellemetlen, ha már egy majdnem törött fegyverrel legyőzök valakit, remélve, hogy felvehetem majd a jobb állapotban lévő bökőjét, erre az eltűnik, nekem meg három másik ellenséget kell még legyőznöm egy csonkkal.
A szinkronhangokat igazából nem tudom hova tenni. A narrátor jól megteremti az alaphangulatot és a mellékszereplőkkel sincs gond, a két főszereplő hangja viszont kimondottan irritál. Denz egy dagályos ficsúr, társa, a spanyol Esteban pedig úgy hangzik, mint Beavis a rajzfilmből. A történet szerint Esteban „kétszer annyi idős” mint Denz, de ez a hangjukon szintén nem érződik. (Az is furcsán veszi ki magát, hogy az egyik tutorial résznél a fiatalabb kezdi el tanítani az öreget harcolni.) A zene az alkalomhoz illően hősies csinnadratta, amely nem változik akkor sem, ha éppen elcsászkáltunk a pályán és sehol egy ellenség a közelben. Erre a játék kimondottan ösztönöz, hiszen minden pályán lehet gyűjteni különböző dolgokat, hogy plusz elosztható pontokat kapjunk a (szinte teljesen tét nélküli) karakterfejlesztéshez. Harcban és gyűjtögetésben nyújtott teljesítményünket a játék minden pálya végén értékeli A-tól F-ig, mely az amerikai iskolákban az osztályozásra használt rendszer. Használata szerintem nem túl szerencsés. Egy játékban.

The Cursed Crusade

A The Cursed Crusade mindent összevetve egy közepes akciójáték, amely a téma és a történet miatt még érdekes is lehetne, azonban a műfaji korlátok és az említett apróságok együttesen folyamatosan csökkentik ezt az érdeklődést. Az „akció” egy idő után monotonná válik, mert sok az önismétlés. Egyedül a co-op (vagy multi) jelenthet erre megoldást, de az is legfeljebb a társaság és nem a játék hangulata miatt. ■

The Cursed Crusade
The Cursed CrusadeThe Cursed CrusadeThe Cursed CrusadeThe Cursed CrusadeThe Cursed CrusadeThe Cursed CrusadeThe Cursed CrusadeThe Cursed CrusadeThe Cursed CrusadeThe Cursed Crusade

értékelés

The Cursed Crusade

The Cursed Crusade
Pozitívumok
  • Érdekes időszakot dolgoz fel
  • Érdekes (kicsit misztikus) történet
  • A fegyverek és páncélok nagyon jól néznek ki
Negatívumok
  • A játékmenet nem más mint gombok ész nélküli püfölése
6,0
grafika 7
hangok 6
játszhatóság 6
hangulat 6
The Cursed Crusade
A legutóbbi The Cursed Crusade cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?