Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Battlefield 3: Back to Karkand

Megérkezett az első BF3 kiegészítő.

2011.12.28. 16:30 | szerző: rootshaper | Ismertető/teszt

A játékosok nagy része még az alapjáték fegyverkollekcióját sem oldotta fel teljesen, hiszen döbbenetes mennyiségű tűzokádó eszközt és hozzá tartozó felszerelést lehet magunkévá tenni, de már itt is van a Battlefield 3 első kiegészítője, a Back to Karkand, amelyről már mindenki jól tudja, hogy a legendás Battlefield 2 térképekre hív meg minket egy enyhe botox kezelést követően. De gyanítom, ez a négy térkép senkinek nem érne meg pályánként ezer forintot, s ezt a DICE is így gondolhatta, úgyhogy belepakoltak még ezt-azt nekünk, hogy ne érezzük magunkat kizsákmányolva.

Battlefield 3: Back to Karkand

A limitált kiadást megvásárló játékosok most jó helyzetben vannak, nekik a kiegészítő megjelenésének napján már ott pihent a tartalom merevlemezükön – meg mondjuk mindenki másnak is, hála a legutolsó, 2 GB méretű tapasznak –, és egyből használatba is vehették. Ez meg is történt, a szerverek pillanatok alatt megteltek és néha még túl is terhelődtek, aminek köszönhetően az első napon nagy szerencse kellett ahhoz, hogy bejuthasson az ember és játszhasson egy teljes kört valamelyik új térképen. Mára ez persze normalizálódott és minden működik, ahogyan kell, úgyhogy bőven volt időm végigzongorázni az összes térképet minden játékmódban, minden irányból, hogy nektek a legteljesebb képet tudjam adni a háborús helyzetekről.

Vissza a jövőbe
Négy régi-új térképen onthatjuk ki ellenségeink vérét, amelyeket a Battlefield 2 legkedveltebb pályáiból válogattak össze – a Wake Island pedig gondolom vigasztalásból került bele a kiegészítőbe. Az említett térkép mellett még a Gulf of Oman, a Strike at Karkand és a Sharqi Peninsula pályákon mérhetjük össze erőinket, amelyek már így hármasban is elég impozáns képet adnak a ránk váró háborúkról. A veterán BF2 játékosok biztos hamar kiismerik majd magukat a pályákon, nekem picit szokni kellett, de jó érzés volt, hogy az újdonság erejével hatott néhány helyszín. Azért a régi motorosoknak is lesznek itt érdekes fordulatok, ugyanis félelmetes mennyiségű tereptárggyal tömték tele a pályákat, amelyek általában messziről jól néznek ki, de átugrálni őket, mint egy kecskebak, már kevésbé mókás dolog – főleg, hogy az átugráshoz társított animáció néha elfelejtődik és vannak akadályok, amelyeket kétszer-háromszor kell megugrani, hogy az tényleg meg is történjen. Egy-egy melegebb helyzetben ez már komoly halálozási esélyekkel kecsegtet. No de nézzük inkább a jó oldalát a dolognak: a helyszínek már tényleg úgy festenek, mint egy háborús övezet, főleg az után, hogy eldördültek az első tanklövések is és kidőlt pár házfal.

Battlefield 3: Back to Karkand

Áthoztak a srácok még egy klasszikus játékmódot is, amely a Conquest kicsit újragondolt verziója, ez pedig nem más, mint a Conquest Assault. Az egésszel csak annyi a gond, hogy mint külön játékmód, nem jelenik meg a szerverkeresőben, így lehetőségünk sincs azt nem választani. Pedig sokan szeretnének hétköznapi, jól megszokott Conquest meccseket nyomni helyette, ugyanis az egész valahogy nem úgy szuperál, ahogy annak kellene. Adott a védő és a támadó csapat, ahogy Rush módban is, annyi különbséggel, hogy itt a védők a térkép összes zászlójával indulnak, a támadók pedig csak egy apró bázissal. Ha szépen vissza lehetne a védőket szorítani úgy, hogy az egyszer elfoglalt zászlókat már nem tudják visszafoglalni, akkor szeretnénk mi ezt a játékmódot, de percek alatt az egész visszaváltozik egy kimondottan előnytelen Conquestbe, a támadók szemszögéből. Mindez természetesen a public meccsekre igaz, komoly csapatmunkával így is lehet tarolni és ehhez a módhoz már nem árt az elég részletes pályaismeret sem.

Arzenál a múltból
Az időutazás szellemiségében a fejlesztők hoztak nekünk egy rakás régi BF2-es fegyvert is, amelyeket kicsit megreformált módon lehet magunkévá tenni. Erre találták ki az Assignment rendszert, amely nagyjából annyit tesz, hogy egynél több dolgot kell sokszor megtennünk, hogy az áhított fegyver a miénk legyen. Annyi a baj az egésszel, hogy kicsit túl jószívűek voltak a fejlesztők, amikor a követelményeket megszabták: egy jobb játékos ezen feloldható fegyverek nagy részét egyetlen meccs alatt be tudja zsebelni. Minden kaszt számára – és van két kasztfüggetlen fegyver is – két feloldható fegyver áll rendelkezésre. Ezekből az elsőt szinte gond nélkül bárki megszerezheti, ha azt csinálja, amire a kaszt alkalmas; a második viszont egy árnyalatnyival nehezebb. Ott már előfordul olyan, hogy 100 fraget kell szerezni például könnyűgéppuskákkal, vagy megnyerni öt Squad Deathmatch menetet. Viszont mindezek minimális energia befektetéssel is megvalósítható dolgok pár nap leforgása alatt. Ne értsetek félre, nem akkora probléma ez, legalább tenni kell az új fegyverekért is valamit és a leglogikusabb megoldásnak tényleg ez tűnik és legalább pár napra a játékosok egymás után rohannak a javító fáklyával, ugyanis arra is kell szerezni egy fraget, hogy az Engineer kaszt első új fegyverét fel tudjuk oldani.

Battlefield 3: Back to Karkand

De nemcsak a kézi eszközök sora gyarapodott a játékban, hanem bekerült néhány új jármű is. A sugárhajtású vadászgépek sorát egy különlegesség gyarapítja, amely az F-35 névre hallgat és olyan jó tulajdonságokkal rendelkezik például, mint a helyből felszállás és a lebegés képessége. Ez a dolog azonban kicsit sántít, ugyanis a valóságban ez a repcsi tele van fejlesztési hibákkal, így még a „jövő vadászgépe” messze nem áll készen arra, hogy valódi bevetésekre repüljenek vele a pilóták. Mindenesetre azért a Battlefield 3-ban egész szépen muzsikál, bár szokni kell az irányítását és kicsit talán lomha is a többiekhez képest. A földi hadviseléshez a BTR-90 típusú csapatszállító és komoly fegyverzettel rendelkező páncélost vehetjük birtokba. Kinézetén kívül nem sokban tér el a már bejáratott LAV gépezetektől, de sűrűbben ezzel fogunk találkozni Karkandban tett kirándulásaink alkalmával. Végül, de nem utolsósorban pedig ott a DPV, amely egy fürge buggy és működésében leginkább a Growlerre hasonlít – ebből pedig az következik, hogy a géppuskást és a sofőrt is pár pontos találattal ki lehet iktatni a járműből, mivel nincs se ajtaja, se ablaka. Amolyan bónuszként pedig még ott a Skid Loader is, egy pici markoló gépezet, amelyben egyszerre két játékos trónolhat. Nem túl gyors, nem tud lőni, de igen menő, mikor vele ütünk el valakit.

Lássuk az árnyoldalakat
Sok jó tulajdonsága van a kiegészítőnek, de nem lehet szó nélkül elmenni az újabb bugok mellett, amelyek azóta keletkeztek, hogy egy köteggel már kijavítottak a fejlesztők. Úgy néz ki, ez egy ilyen véget nem érő folyamat. A leginkább kellemetlen dolog a vásárlókat érinti megint, természetesen: attól hangos a fórum, hogy akik utólag vették meg a kiegészítőt, egész egyszerűen nem tudnak játszani az új térképeken. A Battlelog érzékeli a kiegészítő meglétét, azonban a szerverek nem, így rendszerint a „hiányzó tartalom” hibaüzenettel küldi el játékosok ezreit a szerver melegebb éghajlatra. Aztán ott vannak az újabb grafikai furcsaságok is: ilyen az is, amikor egy játékos a hullád felett áll és közben egy másik assault megpróbál visszahozni az élők soraiba. Ekkor gyakran előfordul, hogy a rajtunk álló játékosban támadunk fel, amelyből képzelhetitek, milyen gyönyörű képi effektusok származnak. Még mindig megesik, hogy egy egyszerű töltés átugrásánál egyszerűen elhalálozunk, és a játék csak annyit vág az arcunkba, hogy „Bad Luck”, de ezen már szinte meg sem lepődöm.

Battlefield 3: Back to Karkand

Tehát akik a kiegészítő utólagos megvásárlásán gondolkoznak, azoknak inkább azt javaslom, hogy várjanak még vele egy picit, amíg a DICE és az EA helyrehozza a kavarodást. Összegezve minden rosszat és jót, egy egész tartalmas kiegészítővel gazdagodtunk, melynek még mindig megvannak a DICE-tól megszokott gyermekbetegségei – például fel nem foghatom, miért nem tudják rendesen megírni a halálok számlálásának algoritmusát, ugyanígy rossz volt a Bad Company 2-ben is – de ezek nem befolyásolják nagyban a játékélményt. Néha kihullik pár hajszálunk, vagy épp megőszül, de mindent egybevéve ez mégiscsak egy elképesztően szórakoztató játék, amelyet kibővítettek új térképekkel és fegyverekkel. Mi kellhet még egy vérbeli FPS fanatikusnak? Kielégítő support, tudom... Ezt viszont sajnos nem az EA háza táján találja meg. ■

Battlefield 3: Back to Karkand

értékelés

Battlefield 3

Battlefield 3
Battlefield 3
A legutóbbi Battlefield 3 cikkek, hírek

hozzászólások (11)

jawsika
jawsika 2011.12.29. 10:35
három térkép egy az egyben pontosan ugyanolyan, vagy felismerhető, de azért más, vagy esetleg csak a "témája" hasonlít?
-Jozef-
-Jozef- 2011.12.29. 11:17
Gulf Of Oman kivételével az összes egyezik az eredetivel. (Oman kisebb lett, Karkandon/Sharquin meg egy-két zászló helye változott, de méretük rendben van)
Szvsz Karkand adja vissza legjobban az eredeti feelinget, jókat lehet tankozni rajta. (kár, hogy járműből nem lehet javítani a többit)

Ily módon a beakadások leginkább harckocsiknál zavarnak. Néha sietve kell visszatolatnom egy ház mögé, hogy kikerüljek egy rakétát, ami nem mindig sikerül egy-egy beton padka miatt. A késelés viszont nagyon idegesítő tud lenni, ha egymás után több célpontot kéne leszúrni. Valaki mindig kiszúr közölük, és belém ereszt egy jó adag ólmot.

Talán még a 2142-ből is ismert "high roofing" lehet zavaró, a reconok ugyanis képesek liftként használni a MAV-ot, így minden magasabb épület tetején csücsül legalább három mesterlövész.
stero
stero 2011.12.29. 11:46
A legidegesítőbb, ha azok a sniperek squad-ban vannak mert akkor egymásra spawnolnak és az életbe nem szeded ki őket onnan .. ha mégis akkor 5 perc után ismét felmásznak és trollkodnak.
Gelo
Gelo 2011.12.29. 17:44
Mégis hogyan érti itt azt a cikk írója, hogy a jobb játékosok egy forduló alatt ki tudják oldani az összes fegyvert? Elsőként át lehetne gondolni mi az amit leírtok...
GustyX
GustyX 2011.12.29. 19:47
Számomra ez mentette meg a játékot. Ha csak az alap BF3 lett volna meg, megérné a 4k Ft-ot is szerintem.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?