Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Batman: Arkham City

Megnéztük, mi a különbség a konzolos és a számítógépes változatok között.

2011.12.30. 19:15 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Bő másfél hónappal ezelőtt jelent meg konzolokra a Rocksteady Studios kétségkívül zseniális játéka, a Batman: Arkham City. A játék egyenes folytatása a 2009-es Arkham Asylumnak, és a korábban megjelent tesztünkben alaposan kiveséztük. A fejlesztőknek sikerült szinte minden tekintetben felülmúlnia az előző játékot, ami már csak azért is nagy bravúr, mert már az is szinte tökéletes volt. Az Arkham City megjelenésének közeledtével azonban kiderült, hogy a PC-s változat bő egy hónapot csúszni fog. A készítők akkor arról biztosították a csalódott rajongókat, hogy megéri kivárni ezt a hónapot, mert a számítógépes változat sok tekintetben túlmutat majd konzolos társain. Az egy hónap letelt, így utánajártunk, mennyiben fedi a valóságot a fejlesztők állítása.

Batman: Arkham City

Amikor egy játék konzolos és számítógépes verzióit vetjük össze, többnyire az alábbi szempontok dominálnak: grafika, irányítás, teljesítmény. Kijelenthető, hogy a számítógépek mára utolérték, sőt le is hagyták teljesítmény terén a jelen generációs konzolokat, így általában véve a PC-s játékok élesebb textúrákkal, szebb effektekkel, nagyobb látótávolsággal és élsimítással érkeznek. Erre tesz rá még egy lapáttal a DirectX 11, valamint a PhysX. A Rocksteadynél is igyekeztek kihasználni ezeket az előnyöket, ami nem újdonság, hiszen már az Arkham Asylum esetében is így tettek. Ám, aminek az Arkham City esetében grafika terén alapvető előnynek kellene lennie, sajnos pont hátrányként jelent meg. A megjelenéskor ugyanis a játék DirectX 11-es módjával komoly gondok adódtak. A legerősebb konfigurációkon is komoly szaggatások tapasztalhatóak, s amíg a hivatalos javítás (amin már hetek óta dolgoznak a fejlesztők, de továbbra sincs hír a megjelenéséről) meg nem érkezik, csupán a DirectX 9 módba való visszakapcsolás jelent megoldást rá. Az azonban így is elmondható, hogy a játék egyáltalán nem csúnya, sőt. A két mód közötti összehasonlításokból elmondható, hogy csak minimális különbség tapasztalható.

A PC-s játék másik szembetűnő előnye a konzolossal szemben a PhysX támogatás. Az NVIDIA videokártyával rendelkező játékosok az Arkham Asylumhoz hasonlóan ismét sok látványos plusszal gazdagodnak. A belső tereken zászlók és függönyök lengedeznek, a földön heverő szemét (újságok, dobozok és hasonlók) mind-mind interakcióba lépnek velünk, ahogyan a füst is, vagy más részecskék. Sokat hozzátesz a játék hangulatához, de azt is igaz, hogy nélküle is jól meg lehet lenni.

Batman: Arkham City

Irányítás terén már nem ennyire egyértelmű a PC-s változat helyzete. Olyannyira nem, hogy e téren a konzolos játék hozható ki győztesként. Míg konzolon a kontrollerből adódóan gyakorlatilag minden fontos funkció kényelmesen elérhető, addig PC-n sokszor kell zongoráznunk a billentyűzeten. Tény, hogy egérrel könnyebb célozni és irányítani a kamerát is, de valahogy mégsem érzem az irányítást elég egyszerűnek. Persze ez mind szőrszálhasogatás, hiszen különösebb gond nincs az irányítással, pusztán egy Xbox 360 kontrollerrel kényelmesebb.

Néhány mondatban érdemes kitérni a játék gépigényére. Nos, az előző részhez hasonlóan az Arkham Citynek sincsenek kimagasló igényei. Egy mai átlagos gépen, közepes beállítások mellett már tökéletesen élvezhető fps-t produkál, ha pedig az abszolút maximális beállításokat szeretnénk élvezni, akkor egy jobb NVIDIA videokártyát is érdemes beszereznünk, már csak a PhysX miatt is.

Batman: Arkham City

Összességében tehát elmondható, hogy megérte várni a PC-s átiratra. Tény, hogy jelentős különbség maximum a PhysX és a DirectX 11 kapcsán érhető tetten, ezek közül is utóbbival egyelőre gondok vannak. Viszont a patch megérkezése után várhatóan már jobban fog teljesíteni a játék, s akkor abszolút elmondható lesz róla, hogy – ha nem is sokkal, de – szebb és látványosabb, mint a konzolos társai. Ezzel együtt az, aki konzolra már megvásárolta a denevérember legújabb kalandját, annak nem érdemes a számítógépes változat miatt plusz költségekbe vernie magát. ■

Batman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham CityBatman: Arkham City
Batman: Arkham City
A legutóbbi Batman: Arkham City cikkek, hírek

hozzászólások (18)

balays82
balays82 2012.12.05. 21:17
Be ne törj a boltba! Így is elhisszük, hogy fanatikus gyűjtő vagy. :-D
gregmerch
gregmerch 2012.12.05. 21:19
Neeeeem!!!! Hazugság!!!!! Gergő.....Menni.....Bolt.....
balays82
balays82 2012.12.05. 21:24
Azt hiszem, elvesztettük Gergőt. Kár érte, jó arc volt.:,-(

:-D
gregmerch
gregmerch 2012.12.05. 21:26
Glutygluty....szörcsszörcs...harghhargh...menni...bolt...jóarcvolt...aaaaarrrrgggghhhh
....sípsípsípsípsíp
Lovi Tommy
Lovi Tommy 2012.12.05. 21:36
komolyan ide mersz még írni azok után hogy kifelejtetted a gyűjteményből? :D főleg miután szembesítettek is ezzel? :P hová jutott ez a fórum is...
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.