Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Darkness II

Eszem azt a kicsi szívedet... - Két évvel az első rész után játszódik a PC-re is megjelent folytatás.

2012.02.22. 11:00 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

„Kezdetben teremtette Isten az eget és a földet. A föld puszta és üres volt, és sötétség volt a mélység felett, és Isten Lelke a vizek felett lebegett. És Isten szólt: ’Legyen világosság!’ És lett világosság. Látta Isten, hogy a világosság jó. Elválasztotta a világosságot a sötétségtől. És a Sötétség? A Sötétség ezt zokon vette...”
Különösebb felhajtás nélkül érkezett meg a The Darkness második része, amely a 2007-es konzol-exkluzív első résszel ellentétben PC-n is elérhető. Jackie Estacado története eredetileg képregénysorozatként látta meg a napvilágot, és egész sikeresnek volt mondható – nem is véletlen, hogy a 2K Games lecsapott a licencre. Akik hozzám hasonlóan lemaradtak az első részről, nem kell, hogy aggódjanak: egyrészt a játék elején az egyik szereplő, Johnny elmeséli, másrészt egy ingyenes regisztrációt követően képregény formájában ingyen is elolvashatjuk két füzetben itt és itt.

The Darkness II

Két évvel az első rész eseményei után veszi fel a fonalat a második játék. Jackie nagyjából túltette magát barátnője, Jenny halálán és a Sötétséget is egész jól eltemette magában. Egy sokat ígérő vacsora közben viszont némi meglepetésre nem a hölgyvendégek ugranak Jackie nyakába, hanem egy bohó furgon, és az éttermet ellepik a fegyveresek – ezzel kezdetét veszi a legnagyobb New York-i mészárlás a Crysis 2 után. Nem akarok többet írni a történetről, mert félek, hogy elszólom magam, de azt elmondhatom: a sztori a játék egyik legerősebb oldala. Egy cseppet sem unalmas, kellően fordulatos, Jackie rémálmai és látomásai kellően felkavaróak – én nagyon élveztem, és a hosszával sincs különösebb gond: kényelmes tempóban, minden párbeszédre figyelve és az extra információkat elolvasva mintegy 8 óra szórakozást nyújt. Kétféle befejezése van a játéknak: aki mindkettőt szeretné látni, a kórház tetején előbb Jennyt válassza, az a „rövid” befejezés, és csak utána a másikat, amelyik jóval hosszabb.

The Darkness II

A The Darkness II az FPS-ek meglehetősen népes táborát gazdagítja. Vajon elemzésünk tárgya mi mindent képes megtenni azért, hogy kitűnjön a tömegből? Kezdjük a grafikával. Saját motor dohog a gépházban, és a cel-shaded látványvilág kétségkívül képregényes benyomást gyakorol ránk. Ezen kívül érdemes megfigyelni, milyen sok részletre ügyeltek a grafikusok – elég Jackie tetőtéri lakosztályában tenni egy sétát. A fény-árnyék hatások meg különösen fontos szerepet kapnak – amellett, hogy jól néznek ki, aktív szerepük van a játékmenetben.

The Darkness II

Abban a játékmenetben, amelyet szintén megbolondítottak egy hagyományos FPS-hez képest. Jackie ugyebár a Sötétség birtokosa, és ez nem csupán egy formális megtiszteltetés: különleges képességek is járnak vele. A legfeltűnőbb a váll fölött kukucskáló két démoni kar, így négykezes irtásba foghatunk: egy-egy fegyver a bal és jobb kézbe, illetve cséphadaróként kaszabolás a két démonkarral... Az eredmény a mellékelt képeken tekinthető meg. Ráadásul ezen két extra végtaggal pillanatok alatt cafatokra téphetünk bárki közönséges halandót – fejletépés, kibelezés, kettétépés, ami tetszik. Gyógyulni is ezen karok segítségével tudunk: alapesetben már jobblétre szenderült áldozataink szívét fogyasztja el jóízűen a bal oldali démonkar (vagy inkább fej?), új értelmet adva a főleg a nagymamák által preferált „eszem a pici szívedet” kifejezésnek. :-D Bizony, a The Darkness II nem viccel: hektoliterszámra ömlik benne a paradicsomlé... Persze ez a brutalitás nem teljesen öncélú, ugyanis esszenciapontokat kapunk értük, amelyekkel új képességekre tehetünk szert: páncélzat, bénító felhő, ideiglenes végtelen lőszer és megnövelt sebzés... Jól hangzik, ugye? Nos, a játék elején még könnyedén gázolunk át mindenkin, aztán hamar megtanuljuk: a fény a legnagyobb ellenségünk, ilyenkor ugyanis nemcsak elveszítjük a Sötétség által biztosított képességeinket, de el is vakulunk tőle. És persze az ellen ezt nem szégyelli kihasználni, sőt, fegyverként alkalmazni. Azért Jackie tarsolyában is akadnak vicces trükkök: autóajtókat tépkedhet le és használhat pajzsként, majd dobhatja el kettévágva ellenfeleit; rudakat gerelyként használva szögezhet másokat a falhoz; az ellenfelek pajzsát is elcsaklizhatja – mint látható, a környezet hasznosítása sem jelen akadályt.

The Darkness II

Persze ha teljesen leásunk a játék alapjáig, tulajdonképpen egy Call of Duty/Battlefield-szerű csőben darálás az, amit kapunk: csörtetünk előre, közben kiirtjuk, aki szembejön. Nem mondom, a Sötétség erői, a vérengzés és a történet kellően lebilincselő ahhoz, hogy ezt feledtesse velünk, de a játék vége felé bizony némi csömört is érezhet az egyszeri játékos, mert kicsit kezd kifulladni az egész – szerencsére a „hosszabbik” végkifejlet csavar a dolgokon annyit, hogy a hátralévő idő ismét kellemesen teljen.

The Darkness II

Jackie története mellett egy rövidebb (mintegy 3 órás), co-opban is játszható minikampány is helyet kapott Vendetta címmel – az itt történtek lazán kapcsolódnak Jackie történetéhez. Négy karakter közül lehet választani – ami közös bennük az az, hogy az egyik fegyvere mindegyiküknek a Sötétség energiái által átitatódott, illetve Jackie összes képessége fel van osztva közöttük, ők is allergiásak a fényre és egyiküknek sincs démoni karja. A játékmenet a sztori módhoz képest is tovább egyszerűsödik, itt már inkább a Painkiller, vagy még inkább a Left 4 Dead ugrott be, ahogy daráltam le a bőszen özönlő ellenfeleket és bossokat. Kicsit fantáziátlan, de többen játszva szórakoztató. Végül pedig ugyanitt található a 18 Hit List küldetés is, amelyek jó része a Vendetta pályáinak (legfeljebb) enyhén módosított változata, de akadnak köztük egyediek is. Én nem akarok nagyon kötekedni, de valahogy hiányérzetem van. Jó dolog a co-op móka, de valamilyen kompetitív multiplayer módot simán el tudott volna viselni a játék – talán majd DLC-ként kiadásra kerül.

The Darkness II

Összességében véve nem csinál rossz boltot az, aki megveszi a The Darkness II-t. Jackie története engem nagyon megfogott, a kivitelezéssel sincs probléma (sőt, nagyon hangulatosra sikerült) – panasz legfeljebb a multi terén érheti a ház elejét. Gyenge idegzetűek és gyomrúak pedig nézzenek inkább más elfoglaltság után. ■

The Darkness II
The Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness IIThe Darkness II

értékelés

The Darkness II

The Darkness II
Pozitívumok
  • Szórakoztató történet
  • Stílusos grafika
  • A Sötétség
Negatívumok
  • Erősen lineáris játékmenet
  • A multiplayer lehetőségek kissé szűkösek
Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Duo 2 GHz/AMD Athlon64 X2 4200+, 1,5 GB RAM, GeForce 8600/Radeon HD2600 vagy jobb videokártya 256 MB memóriával, 10 GB HDD
Ajánlott konfiguráció: 2,4 GHz-es négymagos processzor, 2 GB RAM, GeForce 9800 GTX 512 MB
7,5
grafika 8
hangok 6
játszhatóság 7
hangulat 9
The Darkness II
A legutóbbi The Darkness II cikkek, hírek

hozzászólások (5)

Yourmom
Yourmom 2012.02.22. 13:54
Jo cikk lett!:P Viszont nem ertem akkor ez a jatek, olyan ijeszto horror, vagy csak ilyen darabolos, vagy mindketto? Ha ijeszto, akkor tudsz idezni par peldat a jatekbol? Koszi.:)
Sityi
Sityi 2012.02.22. 15:10
Ijesztgetős rész nincs benne - hacsak azt nem vesszük annak,
SPOILER
hogy Jenny néha a legváratlanabb pillanatokban felbukkan. Meg persze az elmegyógyintézet az összes beteggel, ápolóval és orvossal (nem akarok nagyon spoilerezni)
. Tehát alapvetően ilyen darabolós-kaszabolós horror, némi pszichodrámával megspékelve.
Yourmom
Yourmom 2012.02.22. 20:42
Ahh, kar :/ amikor eloszor meglattam, azt hittem hogy ez valami Amnesia szeru badass horror jatek. De nembaj igy is jolhangzik, koszi a valaszt.:)
Dilikutya
Dilikutya 2012.02.23. 13:01
Demó alapján nem tűnt elsőre rossznak, bár kissé monoton volt már abban a 15 percben is, amennyit játszottam vele. Gépigény viszont baráti, jól fut a gépemen.
Creativ3Form
Creativ3Form 2012.02.23. 13:07
Kipróbáltam, és nem is rossz. Tetszik a Cell-shading grafikai megjelenítés, és a sötétség képességeim is brutálisak eddig. Szóval az ME3 előtt, sztem tökéletesen elleszek vele. :-D
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?