Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Tribes: Ascend béta

Egy legenda visszatérése - új ingyenes FPS készül, kipróbáltuk a bétát.

2012.02.24. 10:20 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Támadnak a Nagy Öregek. Na, nem kell kétségbeesni, nem Cthulhura és csápos-nyálkás barátaira gondolok, hanem az elmúlt néhány hónapban megjelent (és az elkövetkező hónapokban megjelenő) játékokra. Szinte a semmiből kaptunk egy új Syndicate-et, közeleg az új X-Com, a The Settlers sorozat is támadott az online fronton, most pedig (több hónapos várakozás után természetesen) egy olyan sorozat új részének zárt bétatesztjébe kerültem be, amelynek pontosan 2004 – a Tribes: Vengeance – óta nem jelent meg folytatása.

Tribes: Ascend béta

Pedig a Tribes széria a maga nemében nagyon egyedi volt. A korábbi felvonásokat, bár kaptak egyjátékos részt is, inkább a multi miatt szerették, és az új rész, a tapasztalt Hi-Rez stúdió műhelyében készült free-to-play Tribes Ascend a szóló tréningpályákon kívül már csak ezt kínálja a játékosoknak. De ha közelebbről szemügyre vesszük, könnyen rájöhetünk, hogy már ez is simán elég a sikerhez.

Mert őszintén: milyenek is a manapság kikerülő többjátékos lövöldék? Talán van két-három, ami nem a Call of DutyBattlefieldCounter-Strike triászt próbálja közvetve/közvetlen koppintani, de akkor már lehet, hogy erősen túloztam. Szinte minden FPS, amelyet elsősorban a multija miatt szerettünk és az elmúlt években jelent meg, háborús zónákban játszódott, többnyire napjainkban, ha nem, akkor a második világháborúban, és gyakorlatilag ugyanazt az élményt nyújtották, kisebb-nagyobb eltéréssel, esetleg zombi móddal. Ezzel szemben itt van nekünk a Tribes, ami mindig is eszméletlen sebességéről, jetpackekről, gravitációs szörfözésről és a klasszikus Unreal/Quake III vonalat idéző energikusabb stílusáról volt ismert. A játéknak az eleme a gyorsaság. Képzeld el, hogy egy hatalmas pályán vagy, körülbelül három tucatnyi játékossal, akik mind pár mérföld/órás sebességgel suhannak, futás közben váratlanul felrepülnek néhány méter magasra, te pedig, ha nem követed példájukat és nem tanulod meg, hogy itt bizony folyamatosan mozogni kell minél nagyobb sebességgel, ki kell használni a gravitációs szörf lehetőségeit, valamint hogy kissé lassú tüzelésű fegyvereiddel jócskán a kiszemelt célpontod elé kell lőni, elkezdheted számolni az elhalálozásaid számát – ha van egy kis szerencséd, akkor az első meccsed alatt nem megy tíz fölé.

A program amúgy, ha magában a játékmenetben nem is, fő aspektusaiban valamennyire követi a szokásos multis cuccokat. Van három játékmódunk, a Team Deathmatch, a CTF és a Rabbit, mindegyik középpontjában a zászlókkal. Az elsőben az első kill után a pályán megjelenik az elesett játékos helyén egy zászló, és onnantól kezdve amelyik csapat azt birtokolja, annak mindegyik fragje duplán számít. CTF-ben a szerep egyértelmű, a Rabbit pedig valószínűleg a "Fuss, nyuszi" közhelynek köszönheti nevét, itt ugyanis a feladatunk elhappolni a zászlót, majd minél tovább védeni azt, hogy pontokat szerezzünk. Ezen kívül az egyetlen különbség a játékmódok között, hogy Capture the Flagben használhatóak járművek is, illetve ott kiemelt szerepet kap bázisunk védelmezése.

Tribes: Ascend béta

A meccsek kezdete előtt választhatjuk ki kasztunkat. Ezeknek számát nemrég redukálták le kilencre, három fő alapvonallal (tank, katona, mesterlövész), amelyek közül az első három ingyenes, a többiért pedig vagy fizetünk, vagy addig gyűjtögetjük a szintlépéshez szükséges és általános fizetőeszközként is használt tapasztalati pontokat, amíg elég nem lesz ahhoz, hogy megnyithassuk őket. Onnantól kezdve pedig mindegyiküket tovább is fejleszthetjük – erősebb fegyverek, jobb páncélok, erősebb jetpack, új perkek, és még hasonló finomságok. Ha valódi pénzt ölünk a programba, azzal természetesen vagy előbb nyithatjuk meg a karaktereket és a felszereléseket, vagy pedig felturbózhatjuk a tapasztalati pontgyűjtés menetét. Azonban a Tribes mégsem pay-to-win (az a burkolt metódus, amikor elvileg ingyenes a cucc, gyakorlatban, ha élvezni akarod, muszáj fizetni érte) típus – mindegy, milyen erős fegyvered van, melyik kasztot használod, pontosan annyit érsz, mint a tényleges tapasztalatod a harcmezőn, és a csapattársaid, akikkel együtt játszol.

A látvány lehengerlően szép egy ingyenesnek készülő játékhoz képest, pályából pedig már most is tisztes mennyiség van, ezek elég változatosak, és még továbbiak várhatóak is. A szervereken rengeteg játékos van, a meccskeresés gyors és stabil, a ping pedig kellemesen alacsony. Miután leküzdöttem newbie betegségemet, elkezdtem kiegyenlíteni kill/death arányomat az egyes meccsek során, összefutni magyar játékosokkal, és részletesen kiismerni az eddigi pályák minden pontját, csak egy primitív mondat fogalmazódott meg a fejemben – ha ez a játék kinövi a béta fázist, pokoli nagyot fog ütni. Vannak játékok, amelyekért pénzt kérnek, mégis tizedennyire tartalmasak és szórakoztatóak. Csak ajánlani tudom a kipróbálását.
A cikk befejezését követően érkezett új infók alapján a mai napon lép nyílt béta fázisba a játék, így bárki könnyedén csatlakozhat. Ráadásul az új verzió egy új játékmódot és négy vadonatúj pályát is ad a Tribes Ascendhez.

Tribes: Ascend bétaTribes: Ascend bétaTribes: Ascend bétaTribes: Ascend béta
Tribes: Ascend
A legutóbbi Tribes: Ascend cikkek, hírek

hozzászólások (1)

SwitcX88
SwitcX88 2012.02.24. 10:43
Én két napja kezdtem neki és köszönöm, hogy rögtön jött is róla egy kis előzetes. :-)
Már most béta állapotban is remekül fest az egész.
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.