Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Soulcalibur V (PS3)

Nem született új etalon a verekedős műfajban.

2012.03.01. 10:00 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

A tavaly áprilisban megjelent Mortal Kombat nem kis dolgot vitt végbe. Egyfelől több mint leporolta a verekedős játékok mostanra kissé megkopott műfaját, másfelől bátran visszatért annak gyökereihez és egyszersmind új sztenderdet állított be a stílusban. A program egyik legerősebb eleme az átvezető filmek hadára építő, jól kigondolt, mozifilmszerű egyjátékos történet volt, amely újraírta a majd' két évtizedes múltra visszatekintő sorozat teljes sztoriját. Emellett számos kihívás során tanulhattuk meg az egyes karakterek minél tökéletesebb irányítását, amelyet jelentősen le is egyszerűsítettek számunkra a készítők a korábbi epizódokból megszokotthoz képes. Az on- és offline játszható többjátékos módok és egyebek már csak a habot jelentették a tortán. Nem csoda, ha a stílust kedvelő játékosok jelentősen megnövekedett elvárásokkal tekintettek a jövőbe. A műfajt mind a mai napig mindössze néhány, egyenként legalább tizenöt éves múltra visszatekintő sorozat határozza meg. Ezek közül a Namco egyik szériája, a Soulcalibur abban tűnik ki, hogy a pusztakezes harcmodor helyett a fegyverekkel vívott közelharcra koncentrál. Ez a sorozat 1996-ban indult Soul Edge címmel az akkor már telítettnek tekinthető piacon, és a fegyveres harci stílusok mellett középkori környezetével nyerte el a rajongók elismerését. A második epizódtól kezdve Soulcalibur névre keresztelt játék azóta szép sikereket ért el, amit a mai napig megjelent összesen hat asztali, és egy hordozható konzolokra írt epizód is jelez. Az előző rész, a Soulcalibur IV immár három esztendeje vásárolható meg, így éppen időszerű volt egy új epizód megjelenése.

Soulcalibur V (PS3)

A középkori Európában zajló történések két ikerkard, a súlyos, lélekromboló átkot magában hordozó Soul Edge és annak áldást és szerelmet garantáló párja, a Soul Calibur körül zajlanak. A harcok ezek birtoklásáért vagy elpusztításáért folynak az első epizód óta, és a szereplők közül kinek-kinek megvan a maga oka és indoka a küzdelemre. Az ötödik rész sajnos harmatgyenge egyjátékos kampány módja az előző történései után tizenhét évvel játszódik. Főhőse Patroklos, a régebbi epizódokban megismert Sophitia fia, aki szeretné megtörni a húgát, Pyrrhát sújtó átkot, amelyet a gonosz kard hozott rá, és ha már arra jár, a szerelmet keresve egyszersmind megkaparintaná annak jóságos párját is. Ennyi. Mindez húsz fejezetre van osztva, de ezek közül mindössze az utolsó kettő jelent igazi kihívást, a többi egy-két óra alatt simán teljesíthető. Ez azt is jelenti, hogy nem kis kontraszt van a játék első és utolsó felének nehézségében. Közben az idő túlnyomó részében Patroklos két verzióját irányíthatjuk (ezeknek eltérő mozdulataik vannak), de néhány küzdelem erejéig Pyrrhát és egy Z.W.E.I. nevű új karaktert is vezérelhetünk. A pergamenre rajzolt átvezető képekkel megoldott prezentáció és a párbeszédek sem dobnak sokat az élményen, amelyek közül utóbbit a túlontúl sok ismétlés is jellemzi. A legjópofább dolog az, hogy ki-ki a saját portájáról indulhat neki, így például én magyarként a térkép szerint a Duna mellől, a Magyar Királyságból kezdhettem meg kalandjaimat, ami kicsit megdobogtatta a szívem. Kár a történet módért, s egyszersmind érthetetlen, hogy egy ilyen erős konkurens címmel a versenytársak között miért nem fordítottak erre nagyobb figyelmet.

Soulcalibur V (PS3)

Az egyéb egyjátékos módok között az arcade mód (ez alkalmanként csupán hat-hat küzdelemből áll és ezúttal az egyes szereplők története kimarad belőle), a quick battle mód (amelyben előre haladva különféle új „fícsöröket” nyithatunk meg), a sztori mód teljesítésével aktiválható, igen nehéz Legendary Souls mód, egy sajnos leginkább favágásnak, mint kihívásnak tűnő gyakorlás mód, és saját karakterünk megalkotásának lehetősége kapott helyet. Ez utóbbi során gyakorlatilag a többiek különböző harci stílusai között válogatva készíthetjük el a magunk hősét. Ezek mellett különféle többjátékos módok kerültek még be a programba. Ezekben megmérethetjük magunkat on- és offline barátaink ellen, összehasonlíthatjuk velük eredményeinket, kihívhatjuk őket harcra, vagy csak pusztán nézőként figyelhetjük meg az éppen folyó harcokat. Összességében elmondható, hogy a gyenge sztorinak, a borzasztóan száraz gyakorlás módnak és az egyes szereplők végigjátszható történetei hiányának köszönhetően a többjátékos mód erősebb eleme ennek az epizódnak az egyjátékosnál.

Soulcalibur V (PS3)

Az új rész karakterlistája jelentősen átalakult, legalábbis első ránézésre. Összesen tíz új szereplő kapott itt helyet, de alaposabban szemügyre véve őket, kivétel nélkül roppantul emlékeztetnek a régebbi részekben megismert karakterekhez. Ez nem is csoda, hiszen vagy azok leszármazottai, vagy tanítványai, vagy egyéb módon állnak velük kapcsolatban. Természetesen számos régi szereplő is felvonul ebben a részben, és most sem maradhatott ki a vendég karakter, aki jelen esetben a játék valamennyi portján mindenki egyik kedvenc bérgyilkosa, Ezio Auditore da Firenze. Őt nagyon jól integrálták a történetbe, és mind mozdulataiban, mind arzenáljában nagyon „eziósra” sikerült.

Soulcalibur V (PS3)

A játék egyik legerősebb pontja a grafika. A program vizualitás terén abszolút hozza a tőle elvárható szintet: a színek élénkek, a kép tű éles, a mozdulatok folyékonyan mennek, a helyszínek nagyon szépek és változatosak és a karakterek kidolgozottsága is megérdemel egy ötöst. A zene a megszokott sémára épít, ami nekem személy szerint sohasem tetszett, de nem is volt vele különösebb bajom. A szinkron nem igazán erős eleme a programnak, rengeteg benne az ismétlés, de azért szódával elmegy. Az irányítás sokban hasonlít az eddigiekre, de most bekerült a játékba egy továbbfejlesztett Critical Gauge névre hallgató elem. Ha a szereplők feltöltik az ezzel kapcsolatos csíkot (erre találatok bevitelével és bekapásával van módunk), akkor képesek néhány látványos kombó egyszerű bevitelére, ami leginkább a zöldfülűek számára jelent könnyebbséget.

Soulcalibur V (PS3)

Egyik szemem sír, a másik nevet, amikor a Soulcalibur V-re gondolok. Egyfelől a kellemes grafika, valamint a látványos és nagyon jól kivitelezett harci részek ötlenek fel előttem, másfelől a rém gyenge történet mód, a repetitív szinkron, és a kissé elhanyagolt egyjátékos élmény jut az eszembe. És persze ott van az immár végérvényesen etalonnak számító Mortal Kombat is, mint összehasonlítási alap. Nehéz így értékelni egy alkotást. Verekedős játékként megállja ugyan a helyét, de nem ettől a programtól az a Soulcalibur sorozat, ami. Talán majd a következő epizód tovább öregbíti hírnevét, de azért addig is eltölthetünk jó néhány kellemes órát barátaink, esetleg az MI ellen küzdve az ötödik résszel. Vagy még inkább az előzőekkel... ■

Soulcalibur V (PS3)
Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)Soulcalibur V (PS3)

A Soulcalibur V PlayStation 3 és Xbox 360 platformokra jelent meg, a cikk a PS3 verzió alapján készült.

értékelés

Soulcalibur V (PS3)

Soulcalibur V (PS3)
Pozitívumok
  • Szép grafika
  • Jó harcrendszer
  • Némileg egyszerűsített irányítás
  • Változatos helyszínek
Negatívumok
  • Gyenge történet mód
  • Elhanyagolt egyjátékos tartalom
  • Borzasztóan repetitív szinkron
7,0
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 6
Soulcalibur V (PS3)
A legutóbbi Soulcalibur V (PS3) cikkek, hírek

hozzászólások (2)

sipec
sipec 2012.03.03. 01:31
FOGADJUNK, hogy angolul jatszottad..
sipec
sipec 2012.03.03. 01:36
a story mod meg.... ott az sc wiki. en csak az sc1et toltam ki ugy, aztan jott 6-8 ember es soul calibur maratont rendeztunk :)

es nagyon ajanlom, hogy KILIK move listje maradt kb valtozatnalul :D (az mar megszoktam, hogy ahany sc, annyi ivy re-tanulas....)

mada itai me ni aitai kai!
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?