Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Mass Effect 3 - az első órák

A trilógia befejező epizódjának elejébe pillanthattunk bele.

2012.02.29. 23:30 | szerző: rootshaper | Előzetes

Melyik rajongó ne csapna le egy olyan lehetőségre, ahol egyik kedvenc sorozatának befejező epizódjába pillanthat bele még a megjelenés előtt? Sietve át is szerveztem programomat, hogy a kapott négy órás tesztelési lehetőség beleférjen a napomba. Shepard parancsnok kalandjai lassan a végéhez közelednek, és már előre félek attól, hogy mi lesz velünk, ha a történet lezárul? Ez viszont még bőven nem a végjáték ideje, így nézzünk gyorsan bele, hogy mit fog nyújtani a Mass Effect 3 a rajongóknak!

Mass Effect 3 - az első órák

A tesztelés helyszínére érkezést követően kellemes beszélgetés és pizzázás kezdődött a kollégákkal, ám mindenki tűkön ült, és alig vártuk, hogy kezünkbe kapjuk a kontrollert és elkezdjük a Galaxis megmentését a gonosz reaper flottától. Igyekszem spoilerektől mentesen írni az első órákról, de ez meglehetősen nehéz feladat lesz, hiszen a játék ezen része nagy hangsúlyt fektet a sztorira, még fogja a kezünket a program, nem enged szabadon kóborolni a világűrben. Nos, akkor kezdjük a legelején: megjöttek a gonosz reaperek, minden előjel nélkül elkezdték elpusztítani az emberek planétáját és pár új játékszert is kifejlesztettek a második rész óta, ezzel borzolva a lakosság és a játékos idegrendszerét egyaránt. Ezen a szakaszon az újdonságok – amelyek nem eget rengetőek – egy részét már megismerhetjük: ilyen például az is, hogy Shepard végre tud ugrani. Igaz, nem össze-vissza, hanem szépen, megfontoltan, jó katona módjára. Aztán jön a lőgyakorlat, ahol először még minket nem bántanak, csak mi bántunk csúnyán, aztán pár csúfságot közvetlen közelről, ököllel kell elagyabugyálni, majd a végén megkapjuk kedvenc gépkarabélyunkat és kezdődhet a móka. A fedezékrendszer mechanizmusa – gyanítom, a többjátékos módhoz igazodva – erősen Gears of War érzéseket kelt az emberben, de ez jó is így, hiszen az egy bejáratott és működő módszer. Ennek eredményeképp fedezékből fedezékbe is gördülhetünk, valamint felpörgették kicsit a fedezékeken való átgördülést, amelynek hatására a mozgás sokkal dinamikusabbá és valószerűbbé vált. Emlékeztek még biztos a „hátat a falnak, aztán bukfenc” módszerre a második epizódból. Végül, mire sikerül elszabadulni a Föld bolygóról, már benne is vagyunk a formánkban, rozsdás parancsosztogató ujjacskáinkról már le is pattogott a korrózió nyoma, jöhet az első éles bevetés, irány a Mars!

A kettő között természetesen egy félelmetesen jó és komolyan mondom, megrázó, remekül megkomponált animáció „segít” búcsút inteni planétánknak, a végén szinte már reméljük, hogy távollétünkben nem esik annyira durva baja. Bár látva a folyvást zsugorodó bolygót az egyre több irányban felvillanó robbanásokkal tarkítva, nem az az érzés tölti el az embert, hogy olyan rengeteg esélyünk van a túlélésre. A Marsra megérkezve aztán további információkat kapunk, beáll csapatunkba egy új tag – két csapattagot már a Földön „magunkhoz vehetünk” – és kiderül, hogy Illusive Man még mindig mesterkedik valamiben, amelyre már azelőtt rájövünk, hogy bő lére eresztett monológban elárulja ezt nekünk.

Mass Effect 3 - az első órák

Újdonság még a játékban – és igyekszem a továbbiakban ezekre szorítkozni –, hogy a Normandy fedélzete megint picit átalakult. Amint magunk mellé állítunk egy turian hadvezért, elérhetővé válik számunkra a szövetségeseink listája, és hogy ez mennyire elegendő ahhoz, hogy visszapakoljuk a reaperek hordáját oda, ahol eddig is pihentek. Most tehát az lesz a fő célunk, hogy minél több jóakaróval gyarapítsuk kis szövetségünket, ebből pedig arra következtetek, hogy minél több havert sikerült összeszednünk az első két epizódban, annál könnyebb lesz a dolgunk a harmadikban. Ugye olyanokra is érdemes visszaemlékezni, hogy vajon a rachni királynőt elengedtük-e vagy sem, hiszen lehet, hogy nem tűnt nagy horderejű döntésnek, ám annál nagyobb következményei lehetnek a későbbiekben. Gondolom Wrex esetét nem kell nagyon bemutatnom, hiszen az egyik legmeghatározóbb döntési lehetőség vele kapcsolatos, ahogyan Udina és Anderson, valamint a szenátus tagjainak megléte-holléte.

A fejlesztők úgy érzem, nem a levegőbe beszéltek, amikor arról nyilatkoztak, hogy döntéseinknek még az eddigieknél is nagyobb súlya lesz, valamint, hogy sokkal több érzelemi hatás és veszteség ér majd minket, mint eddig. Alig kezdtem el a játékot, máris olyan hatásokat váltott ki belőlem a pusztuló Föld látványa, valamint egy bujkáló gyerek a szellőzőrendszerben, hogy el is feledkeztem arról, hogy játszom éppen. Semmiképp sem akarok négy óra játék alapján következtetéseket levonni, viszont azt kijelenthetjük már most, hogy a játék sem játékmenetben, sem látványban, sem pedig történetben nem fog szégyent hozni régi nagy hírére. Az akció még izgalmasabb, mint eddig, a beszélgetések még informatívabbak, még inkább érezzük magunkat egy film szereplőjeként. Látvány kapcsán is csak azt tudom felhozni negatívumként, hogy még mindig láttam később betöltődő textúrákat, ami azért kicsit ciki, főleg akkor, amikor a delikvens épp beszél és fokozatosan élesedik ki a „ruhája”. Töltögetés után viszont elképesztő látványt nyújt még mindig. A Mars felszínén a hatalmas homokvihar vagy épp a reaperek kézhez hasonlító hajói, ahogy rácuppannak a felhőkarcolókra, páratlan látványt nyújtanak és rengeteget tesznek hozzá a hangulathoz. Apropó, hangulat: majd' elfelejtettem megemlíteni a zenét, amely a már megszokott tökéletes minőséget hozza és szintén nagyot dob a beleélés faktoron.

Mass Effect 3 - az első órák

Egy szó, mint száz, tűkön ülök, és alig bírom már kivárni, hogy saját gépemen végre belevethessem magam a saját Shepardom végső nagy csatájába a minden gonoszságot megtestesítő reaper flotta ellen. Készítsétek mentéseiteket – vagy ha esetleg eltűnt, még épp van idő csinálni egyet –, hiszen mentés nélkül nincs Galaxis-megmentés! ■

Mass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órákMass Effect 3 - az első órák
Mass Effect 3
A legutóbbi Mass Effect 3 cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.