Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Lucius

Egy filmes gonosz és a jófiúk küzdelme - fordított szereposztásban.

2012.03.07. 09:00 | szerző: Retee | Előzetes

Amikor a Shiver Games Johannes Aikio vezetésével belevágott a Lucius fejlesztésébe, biztosak lehettek abban, hogy a játék koncepciója vegyes érzelmeket fog kiváltani a célközönségből, hiszen a sztori és a főhős olyannyira nem mindennapi, hogy az valahol már tabudöntögetés. Valószínűleg amiatt alakult így, hogy – Aikio bevallása szerint – kezdetben szó sem volt játékötletről. Két horror-rajongó beszélgetett és ötletelt csak úgy szórakozásból, apró részletekkel kiegészítve egymás meséit, amely idővel egyre inkább összeállt. A fő fejlesztő konkrétan nem is emlékszik már rá, hogy honnan indult az egész, mik voltak az első alapok, ám az biztos, hogy egy bizonyos ponton túl úgy érezték Heikki Pulkkinennel, hogy ebből talán ki lehet valamit hozni, amire érdemes pénzt áldozni. Így született meg főhősünk, Lucius, az ördög gyermeke, aki valamikor 2012-ben teszi tiszteletét a boltokban.

Lucius

Lucius persze nem véletlenül az, aki, egyik felmenője ugyanis alkut kötött a gonosszal, hatalmas vagyonért beleegyezett, hogy leszármazottai közül egynek a lelke a sötétség urát illesse, aki bármit tehet vele. Az 1966-ban született gyermek viszont eleinte nem különbözött társaitól, egészen hat éves koráig, amikor is rémálmok kezdték gyötörni, ahogy az ördög egyre inkább megérintette a tudatát. A luxuskörülmények között nevelkedő Lucius nem sokáig ellenkezett, hamarosan elfogadta sorsát és újdonsült természetfeletti erejét, no meg persze a gonosztól kapott feladatokat is – utóbbiaknak pedig mi is tevékeny részesei lehetünk.

A fejlesztők nem igazán titkolták, hogy a koncepció megalkotásánál sok esetben az Ómen (The Omen) című horrorfilmet vették alapul. Nehéz is lenne, aki kedvelte az Óment, az valószínűleg az első játékbeli kép és három mondat után tudja, hogy miről is van szó. Azonban a filmekkel, sőt a játékokkal ellentétben most nem a jófiúkért fogunk küzdeni, nem a nyomozók, családtagok szemével látjuk az eseményeket, hanem pont ellenkezőleg, mi vagyunk azok, akik megpróbálnak mindenkit átverni és akik frászt hoznak az emberekre.

Lucius

Kalandjátékról lévén szó itt azért nem kell végtelen akciókra számítanunk, ugyanakkor a feladatok egyáltalán nem lesznek könnyűek, még akkor sem, ha erőnk minden egyes sikeresen vett küldetés után megnő. Csakhogy nem bukhatunk le. Pontosan azt a fajta „filmes szerepet” kell eljátszanunk, amelyben valakinek a környezetében furcsa balesetek történnek és megmagyarázhatatlan véget érnek egyes életek. Márpedig gazdag család gyermekei vagyunk, akikkel egy kastélyban élünk – és a velünk lakónak pusztulniuk kell. Azonban az első „balesetek” után a rendőrség is megjelenik, egy-két jófiú nyomozni kezd, akinek el kell játszanunk a normális 6 éves gyereket, s úgy egyáltalán senki előtt sem szabad lelepleződünk. Az előzetes információk alapján az ördög néha segít nekünk abban, hogyan hajtsuk végre a feladatainkat, ám a helyes terv kidolgozása, a jó időzítés már a mi dolgunk lesz. Belesett egy hajszárító a kádba? Szomorú. Valaki bennragadt a fagyasztókamrában éjszakára? A legjobb családokban is előfordul az ilyen. A gyengeelméjű nagybácsi ámokfutott? Sosem volt ki az összes kereke... Utóbbihoz jár egy kis kiegészítés is: erőnk megnövekedtével ugyanis már nemcsak apróbb trükkökre, például tárgyak mozgatására futja, hanem a gyenge akaraterejű embereket is befolyásolhatjuk, akiket belevehetünk a terveinkbe, akár őket is felhasználhatjuk a sikerhez. Emellett persze megjelennek a klasszikus kalandjáték-elemek is, úgy mind a kutatás, a logikai feladványok megléte és a beszélgetési lehetőségek, sőt időnként – éjszakánként – lopódzási tulajdonságainkat is be kell vetni majd. Még fontosabb a hangulat, a cselekmény előrehaladtával ugyanis a békés kis kastély megváltozik, mindenki félni és gyanakodni kezd, ezért egyre intenzívebb légkörben kell megállnunk a helyünket és teljesítenünk feladatainkat.

S hogy a végén vajon kapunk-e lehetőséget arra, hogy jóvá váljunk, esetleg a sorsunk hasonló a filmes gonoszokhoz, és jön a kötelező bukás? Az írók ezt még nem kívánták elárulni, de bíznak benne, hogy igazi meglepetést fognak okozni – ezzel is.

Lucius
Lucius
Lucius
A legutóbbi Lucius cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Creativ3Form
Creativ3Form 2012.03.07. 11:52
Hmmmm...ez jól hangzik, engem már is felcsigázott. REMÉLEM JÖN PC-RE!:-((:-D
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.