Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

World of Warplanes

World of Warplanes interjú

A World of Tanks tankjai után a repülőgépek kapják a főszerepet a Wargamer.net új MMO-jában.

2012.03.08. 19:30 | szerző: Sityi | Interjú

A World of Tanks után újabb MMO játékon dolgoznak a Wargaming.netnél. A World of Warplanesben azonban tankok helyett repülőgépek kapják a főszerepet. Alexander Zezulin, a játék projektmenedzsere válaszolt kérdéseinkre.

World of Warplanes interjú

Úgy tudjuk, a játék a World of Tanks motorját fogja használni. Milyen főbb változások történtek az engine-ben, hogy támogassa a repülőket?
Alexander Zezulin: Valóban a BigWorld motorunkat használjuk itt is, akárcsak a World of Tanksben, de már most rengeteget csiszoltunk rajta, és még van vele dolgunk. A változásoknak technikai és játékmenetbeli vonatkozásai vannak. Ez a téma viszont egy külön interjúra is elég lenne, így most csak a legfontosabbakra szorítkozom.
Az egyik legnagyobb kihívást a terep kirajzolása jelenti egy légicsata közben. A legtöbb repülőgép-szimulátorban az alul elterülő táj lapos – mi pedig nem akartunk mindössze pár jellegzetességet kirakni és jelezni valahogy az időjárási viszonyokat. Ehelyett pontos térképeket hoztunk létre realisztikus tájakkal. Jelenleg az időjárásra koncentrálunk (köd, hó, eső, zápor stb.), amely az egyes pályák többféle felhőzetével együtt hat a repülési dinamikára, így láthatóan és érezhetően a lehetséges legvalószerűbb élményt nyújtja majd a játék. Ami pedig a grafikát illeti, már most úgy érezzük, hogy olyan szintű mélységet adtunk a játéknak, ami miatt a játékosok újra és újra leülnek majd játszani, mindig új utakat keresve. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem tökéletesítjük tovább.
A játékmenettel kapcsolatban pedig biztosíthatok mindenkit, hogy a releváns adatokat emészthető formában továbbítjuk a játékosok felé. Ez nem tréfadolog, mert az információ-áradat a World of Warplanesben hatalmas: a játékosoknak figyelniük kell repülőjük körül a légtérre és az olyan alapvető adatokra is, mint amilyen a magasság és sebesség, az időjárási viszonyok, a terepviszonyok stb.

Mely nemzetek és gépek lesznek elérhetőek a játékban?
A.Z.: Megjelenéskor három nemzet közül lehet majd választani – már bejelentettük őket: az USA, a Szovjetunió és Németország. Kicsit később pedig Japán és Nagy-Britannia is bekerülnek a játékba. Induláskor mintegy 60 repülőből fog állni a kínálat. Minden nemzetnél kétágú lesz a technológiai fa: az egyik a könnyű vadászgépeké, a másik pedig az adott nemzet specialitása lesz. A játékban három osztályba soroltuk a vasmadarakat (könnyű és nehéz vadászgépek, valamint támadó gépek), amelyek mindegyike egyedi játékstílust biztosít. Folyamatosan fogunk új gépeket berakni a játékba, ezzel bővítve az egyes ágakat.

World of Warplanes interjú

A repülőgép-szimulátorokhoz általában megkövetelik a joystick használatát a jobb irányítás érdekében – rendelkezni fog a World of Warplanes is joystick támogatással? A kezdők kapnak segítséget az irányítás elsajátításához?
A.Z.: A World of Warplanes természetesen szinte minden ma kapható joysticket és játékvezérlőt támogatni fog – az alfa verzió már rendelkezik ezzel, sőt, billentyűzet és egér esetében kétféle irányítási mód közül is lehet választani. Jelenleg a különlegesebb irányítóeszközök támogatásán dolgozunk, mint nem hagyományos joysticktípusok vagy a TrackIR. De a siker nem a játékvezérlődön fog múlni – mindenki számára fair esélyt akarunk biztosítani, a használt vezérlőeszközre való tekintet nélkül.
Ami pedig az újoncokat illeti, már gondolkozunk egy szórakoztató oktatómódon. Ennek segítségével a kezdők az alapvető irányítástól kezdve az MI gépek elleni légicsatákig folyamatosan tudnák elsajátítani a játék kezelését.

Számíthatunk-e közös játékra a World of Tanks játékosokkal, azaz légitámogatást nyújtani egy tankcsatához?
A.Z.: Nem szeretnénk három játékunkat összekeverni, már csak a nagyon eltérő játékmenet és pályaméret miatt sem. Viszont az egyes klánok a World of Tanksből, a World of Warplanesből és a World of Battleshipsből sokféleképp tudják egymást segíteni. Például egy páncélos klán és egy repülős klán uralhatja ugyanazt a provinciát, így biztosítva egymásnak a klánfelszereléseket – a repülősök például MI irányította légvédelmi ágyúkat kaphatnak a bázisvédelemhez, míg a tankosok szintén MI-vezérelt légicsapást kérhetnek. Ez a fajta kölcsönös támogatás csak az adott provinciában vívott csatákra lesz érvényes.

World of Warplanes interjú

Hogy lesznek fejleszthetők a repülők? A tankoknál egyszerű újabb fejlesztéseket, eszközöket felszerelni, de a repülőknél sokat számít a súly, illetve az a tény, hogy a nagyobb fejlesztések csak a II. világháború végén kerültek bevetésre.
A.Z.: Minden repülőt lehet majd fejleszteni: még arra is lehetőség lesz, hogy alkatrészenként állíthassák össze a játékosok gépeiket, a különböző motoralkatrészekkel és egyéb modulokkal kihasználva a gépek teljes potenciálját. Sőt, ezekkel a fejlesztésekkel a játékosok saját stílusukhoz igazíthatják gépeiket. A repülők fejleszthető motorokkal, pilótakabinnal, sárkánnyal, gazdag fegyverzetválasztékkal (bombák, nem irányított rakéták stb.) fognak rendelkezni. Természetesen az egyes moduloknak eltérő karakterisztikái lesznek, amelyek valós tervrajzokon alapulnak. Ugyanakkor ha többféle lehetőség közül lehet választani, akkor figyelembe kell venni azt is, hogy nem mindegyik fejlesztés/felszerelés egyformán hatékony. Ott van például a fegyverzet: ha a gépfegyver helyett egy automata ágyút szerelsz fel, géped tűzereje nőni fog ugyan, de a pluszsúly miatt manőverezési képességei is jócskán megváltoznak.
Ezen kívül lehetőség lesz vizuálisan is felcicomázni a repülőket: minden géphez akár négyfajta festés is választható lesz, de ezen felül klánemblémák, egyedi számok is felfesthetőek lesznek – és a géptörzsön természetesen a lelőtt gépek piktogramja-száma is ott szerepel majd.

Hasonlítani fog a játékmenet a World of Tankshez, vagy sok újdonsággal fogunk találkozni?
A.Z.: Igen, a World of Warplanes hasonlóan fogja keverni az arcade repülést a szimulációval. Ha már repültél repülőszimekkel, akkor biztosan tudod, milyen frusztráló lehet az, hogy egy csomó kart és tekerőgombot kell megpiszkálni, hogy egyáltalán felszállhass. Nem hagyjuk, hogy játékosaink többsége saját magát ölje meg, mielőtt még egyáltalán esélye lett volna az ellenséggel találkoznia – a gépek könnyen irányíthatóak lesznek. A komplex repülési modell lehetővé teszi, hogy a játékosok hamar ráérezzenek az irányításra, de ugyanakkor sok lehetőséget ad különféle trükkös manőverek végrehajtására is. Plusz az egyszerűsített irányítás és a diszkrét interface mögött elég bonyolult játékmechanika dolgozik, amely a repülési modellt és a sérülési rendszert vezérli. Például a játékosok realizmussal szembesülnek helyezkedésnél, a páncélzat tűrőképességénél; valósághűen hatnak a gépre a sérülések, továbbá egyebek közt a jármű súlya és a szárnyprofilja is realisztikusan befolyásolja a gép tulajdonságait.

World of Warplanes interjú

Mikor indul a béta és mikorra várható a kész játék?
A.Z.: A zárt bétateszt 2012 első negyedévére van tervezve, így nemsokára lehetőség lesz jelentkezni rá. Ami pedig a végleges változatot illeti, korai volna még erről bármit is mondani. Reményeink szerint a World of Warplanes még 2012-ben elindulhat. ■

World of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjúWorld of Warplanes interjú
World of Warplanes
A legutóbbi World of Warplanes cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.