Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Naval War: Arctic Circle

A Fleet Commandnek állít utódot a norvég Turbo Tape Games fejlesztőcsapat.

2012.03.31. 10:00 | szerző: Sityi | Előzetes

A harmadik X-en túl lévő játékostársaim biztosan emlékeznek a Fleet Command című klasszikus tengeri stratégiára. Nos, a norvég Turbo Tape Games (a Norvég Királyi Haditengerészettel karöltve) a 2008. óta fejlesztett Naval Warral akarva-akaratlanul, de ennek az 1999-es játéknak állít méltó utódot. Hogy ez mennyire sikerül majd nekik? A béta verzióval játszva kicsit felemásak az érzéseim.

Naval War: Arctic Circle

Kezdjük a nagyszerű dolgokkal. Amiben talán a legkiemelkedőbb lehet a Naval War, az a realizmus. Ellentétben a hagyományos RTS-ekkel, itt nincs bázisépítés, egységeink korlátozott lőszerrel és üzemanyaggal rendelkeznek (kivéve a tengeralattjárók és a nagyobb hadihajók), korlátozott a hatótávuk. Ehhez ha még azt is hozzávesszük, hogy az irányításukkor nemcsak azt adhatjuk meg, hova menjenek, hanem azt is, hogy milyen sebességgel és – egységtől függően – milyen magasságban, azt hiszem, világossá válik, miért is lehet az új kedvence több mint 10 év után a szobaadmirálisoknak ez a játék. A valósághűség odáig is kiterjed, hogy bizony időbe telik még egy vadászgépnek is, amíg a 150 kilométerre lévő célhoz ér, ilyenkor jön jól az időgyorsítás. Megállítani az időt viszont nem lehet, tehát olyan nincs, hogy majd kényelmesen gondolkozunk, ha baj van. Bár sok mindenre kell ügyelnünk, a kezelőfelület skandináv módon egyszerű, letisztult és némi megszokás után kényelmes is – olyannyira, hogy ellentétben a szellemi előddel itt elég az egeret használnunk.

Naval War: Arctic Circle

A Naval War a közeli jövőben, 2030-ban játszódik, amikor is az Északi-sark jégtakarója jelentősen megolvadt, így hozzáférhetővé váltak olyan fontos nyersanyagok új lelőhelyei, mint az olaj. Megindul tehát a versenyfutás ezekért, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, némi pofozkodás támad néhány ország között – jelen esetben a nem túl fantáziadús NATO-Oroszország meccset vezényelhetjük le egy 35 millió négyzetkilométeres arénában. Igen, jól látjátok, hatalmas a csatatér: Oroszország északkeleti részétől az északnyugatiig húzódik, valamint az Északi-sarktól egészen Franciaország északi partjaiig vezényelhetjük flottánkat. A hosszú távú szórakozásról mintegy 30 küldetés gondoskodik, amelyből négynek multiban is nekifeküdhetünk egy másik játékos ellen. Tapasztaltabb játékosok joggal kérdezhetik: mi lesz az időgyorsítással ilyenkor? Semmi gond, az idő mindig a két játékos által beállított értékek közül a lassabbikon fog telni. Ez kellően rugalmas rendszert ad a multis csatározásokhoz: nem kell valós órákig tartania egy ütközetnek, legfeljebb néha noszogtatni kell a másikat, ha esetleg elbambulna.

Naval War: Arctic Circle

Mindez túl szépnek tűnik? Sajna a finom leveskében fürdőző legyet ezúttal leginkább a külcsín képviseli. Direkt elővettem a Fleet Commandet az összehasonlítás miatt, és sajna azt kell mondjam, hogy az eltelt több mint egy évtized nem nagyon akarja magát megmutatni látvány szempontjából – elég a képeket megnézni. Egyféle reptér van, a táj rettenetesen egyhangú, poligonszegény majdnem minden objektum – mit szépítsünk: borzasztó. Főleg annak tükrében, hogy a mellékelt screenshotok „ultra” beállításon készültek. Te jó ég, milyen lehet a „low” akkor? A hangok terén pedig a Naval War rettenetesen gyengén teljesít: pár nyeszlett hangeffekt plusz egy tíz perc után monotonná (és ezzel idegesítővé) váló zene képzi az egész repertoárt. A Fleet Commandben bezzeg minden egységünk élőszavas rádiókommunikációt folytatott velünk! Az átvezetőknek szánt képregények pedig szerintem nem igazán illenek ide (és persze azok is némafilmeket idéző olvasgatásra kényszerítenek minket). De talán az igazi okom a morgásra az, hogy a Naval War egy centivel nem tud többet, mint a Fleet Command – pedig szerintem a mai technikai feltételek mellett legalább egy dinamikus kampányt illett volna azért összehozni. Ehelyett a kampány mód abból áll, hogy a külön, egyenként lejátszható ütközeteket tolja elénk szép sorban – az egyedüli extra a már emlegetett, számomra stílusidegen képregény, amelyben némi skandináv (= rossz és lapos) humorral adják elő a történéseket.

Naval War: Arctic Circle

Én nagyon bízom benne, hogy a fejlesztők összekapják magukat az április közepi megjelenésig, és a még meglévő bugokat (amelyek elsősorban a multit érintik) kiirtják addigra. Chocito-jelenséget szimatolok: az is ronda volt, de finom – jó eséllyel így lesz a Naval War: Arctic Circle esetében is. ■

Naval War: Arctic Circle
Naval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic CircleNaval War: Arctic Circle
Naval War: Arctic Circle
A legutóbbi Naval War: Arctic Circle cikkek, hírek

hozzászólások (6)

Lacko
Lacko 2012.03.31. 12:09
Azért ez tök más. Ahogy a cikk is írja, ez a Fleet Commandra hasonlít (épp kiléptem a FC-ből és látom, hogy megjelent ez a cikk...) :)
Az SH mindenképp inkább szimulátor, és a DW is közelebb van a szimulátorhoz, mint az RTS-hez.
sulyid
sulyid 2012.03.31. 12:52
Nekem aztán 8, hogy milyen műfaj, de a tengeren való hadviselésről szól, úgyhogy jöhet, akár eredetiben is...
Tiberius
Tiberius 2012.04.03. 08:48
Kifelejtetted a Battlestations: Midway-t és a folytatását, a Battlestations: Pacific-et. Igaz, ezek második vh-s játékok, de nagyon szépek, és összességében jó kis kampányokat lehet tolni. Nekem is felemás az érzésem a Naval War-ral kapcsolatosan. Megnéztem két videót egy-egy single player ütközetről, hááát... Iszonyatosan rossz a "zene", és a grafika... Hideglelést kaptam tőle... De nem akarok nyafogni, merthogy tuti, hogy én is megveszem majd, lévén az egyetlen új, a modern tengeri hadviseléssel foglalkozó játékról van szó.... Mondjuk kíváncsi leszek, hogy a tengeri hadviselésben (is) kihagyhatatlan műholdas felderítés kap-e szerepet a játék során...
Lacko
Lacko 2012.04.03. 08:52
Szerintem nem összehasonlítható a Midway-jel, mert az egy akciójáték, ez pedig taktikai.
A hírek/bejelentések szerint van benne műholdas felderítés. Valamelyik reklámszövegben olvastam, hogy vertikálisan a műholdaktól a tengeralattjárókig terjed a játéktér.
sulyid
sulyid 2012.04.20. 20:47
Hát próbálgattam, de nekem ez így nem az igazi, s a grafika miatt majdnem elhánytam magamat... Megvárom, amíg az ultra-fanok elkészítik az első teljes textúra és modell packot, amiben a dolgok tényleg a valóságra fognak hasonlítani...
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.