Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Walking Dead - Episode 1

A képregény megelevenedik a monitorokon.

2012.05.09. 11:30 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

A zseniális The Walking Dead széria anno képregényként kezdte, majd másfél évvel ezelőtt tévésorozat (és hatalmas kasszasiker) lett belőle, és mivel a vasat addig kell ütni, amíg forró, a játékadaptáció sem váratott sokat magára. Ráadásul nem is akárkiktől, hanem a Telltale Games csapatától, akik az egy szem kellemetlen utóízű Jurassic Parkot leszámítva nem nagyon adtak még ki gyenge vagy felejthető alkotásokat. És bár sokan szkeptikusak voltak az alapötlettel kapcsolatban, hogy egy zombis, alapvetően ijesztgetésre és menekülésre építő történetből kalandjáték készüljön, a Telltale csendben és nyugodtan (egy hónappal ezelőtt még egy szál játékmenet videót sem láthattunk) elkészítette a produkciót – panaszra pedig nem sok okunk lehet.

The Walking Dead - Episode 1

Hősünk, Lee Everett szebb napjain boldog és elégedett egyetemi tanár volt, mígnem egy nap arra ért haza a katedráról, hogy felesége vígan csalta őt egy tekintélyes politikussal. Lee agyát ekkor elöntötte a harag, és végzett a csábítóval, azonban a következményekkel számolnia kellett – letartóztatás és börtön. A történet kezdetén épp a fegyházba szállítja őt a beszédes kedvű idős rendőrtiszt, amikor helikopterek, rendőrautók és más gyanús jelek haladnak el mellettük, majd a semmiből feltűnik egy lassan botorkáló alak a sztráda közepén, a következő kép pedig, hogy az összetört autóban ébredünk, súlyos lábsérüléssel, és egy halott rendőrrel alig pár méterre a roncstól. Nem kell nagy ész ahhoz, hogy hősünk kapjon a kínálkozó lehetőségen, viszont amikor a halott rendőrhöz ér, hogy begyűjtse a bilincs kulcsait, az váratlanul megmozdul és embertelen morgások közepette megtámadja őt. Szerencsére kéznél van egy vadászpuska, ráadásul egy közeli tűzharc zajai a hirtelen felbukkanó többi rémséget is elvonják, így Lee sikeresen bemenekül egy közeli házba. Itt értesül a történtekről: a holtak valamilyen oknál fogva életre keltek, az élőkre vadásznak, és a dolgok állása szerint nincs semmi, ami elég hatékony lenne ahhoz, hogy tartósan útjukat állja. Lee hamarosan összefut egy kislánnyal is, akinek szülei vélhetően már meghaltak, így a gondjaiba veszi, és együtt próbálnak meg küzdeni az életben maradásért.

A történet nemcsak remek háttér a képregényekhez (ellátogatunk többek között az ekkor még zombik által érintetlen Hershel farmra, összefutunk több sorozatból ismerős karakterrel), de egy nagyon jó bevezetés azoknak is, akik még csak ismerkednek a szériával. Játékmenet tekintetében már kicsit nehezebb egyértelmű véleményt mondani, ugyanis nagyon érdekes megvalósítást kapott a program. Lee-t a klasszikus túlélőhorrorok hőseihez hasonlóan tudjuk irányítani rögzített kameraállásból, a WASD örökzöld kombináció segítségével, környezetünkkel pedig az egérrel léphetünk interakcióba. A történet folyamán kaland- és akciószekvenciák váltogatják egymást, előbbiben a Telltale korábbi játékaihoz hasonlóan a szereplőkkel beszélgethetünk, rejtvényeket kell megoldanunk begyűjthető tárgyak segítségével, míg utóbbiban a hangsúly a villámgyors reflexeken és a gyors helyzetfelismerésen van. Gyakran előfordul ugyanis, hogy zombijaink lesből, váratlanul törnek ránk, mi pedig elveszítjük fegyverünket, fel kell tartanunk őket, és belső vagy limitált nézetből, villámgyorsan kell megoldást keresnünk a környezetünkben. Ekkor a képernyő is vöröses színt vesz fel, általában annál erősebb árnyalattal, minél fenyegetőbb a veszély.

The Walking Dead - Episode 1

Sajnos a játéknak van egy elég nagy hátránya: borzasztóan lineáris. Az első órában végig olyan érzésem volt, mintha valami kilencvenes évek derekán legyártott interaktív mozival szórakoztam volna, és bár később időnként kapunk nagyobb szabadságot, még ekkor is pontosan meghatározott célokat kell teljesítenünk. Nálam a Telltale Sam & Max sorozata az etalon a fejlesztőcsapat játékai közül, és annak számtalan mini játékához, mellékszálához képest ez a jelenlegi szituáció egy elég erős visszalépés. És akkor a borzasztóan harmatgyenge, gyakorlatilag kihívásmentes nehézségi szintet még meg sem említettem (ez egyedül azzal állítható, hogy a program nem jelzi ki nekünk előre kis körrel a felvehető/megvizsgálható tárgyakat, más kérdés, hogy gyakorlottabb játékosok eleve ezzel a móddal fogják kezdeni).

A fenti hibák kiegyenlítésére azonban bekerült egy extra játékelem: a bizalom és a csapattársakhoz fűződő viszony. A párbeszédekben nagyon gyakran kerülünk olyan helyzetbe, amikor gyorsan döntenünk kell, kinek mit mondunk, kinek állunk az oldalára az egymásnak feszülő csapattársaink közötti vitában, sőt, ez néha a tetőpontot is eléri, amikor nekünk kell választanunk, hogy két bajbajutott társunk közül melyiküknek segítsünk, és melyikük váljon zombieledellé. Ezek a döntések pedig nem csak a jelenlegi epizódra határozzák meg a sorsunkat, az átvezetőket és a történet alakulását. A csapatunk felépítését és a történet menetét pedig gyakorlatilag így mi választjuk meg – például ha valaki meghalt, akkor az a következő epizódban sem lesz közöttünk, ráadásul előfordulhat, hogy a hozzá közel álló szereplők kissé megorrolnak ránk, akár a sorsunkra is hagynak minket vészhelyzetben. Több tucatnyi döntéshelyzet, rengeteg lehetőség, ha ezt fenntartják a következő epizódokban is, megkockáztatom, hogy a teljes ötepizódos szezont akár négyszer-ötször is végig fogom tolni, csak hogy láthassak majd minél több lehetséges végkimenetelt, párbeszédet, szituációt. Külön poén, hogy a játék még online statisztikát is vezet arról, hogy a játékosok milyen helyzetben milyen döntéseket hoztak meg, így valamennyire követhető, hogy ha egy random emberrel beszélgetni kezdtek az élményeitekről, mekkora arra az esély, hogy előbb-utóbb akkor sem lenne kevesebb közös pont a történeteitekben, ha két teljesen külön játékról beszélnétek.

The Walking Dead - Episode 1

A grafika megfelel a modern elvárásoknak, cel-shaded megoldású és az eredeti képregény rajzstílusát tükrözi. A zenék borongósak, kellemesek, a szinkronszínészek szép munkát végeztek, ám kissé fura volt, hogy bár a játék puszta létét (szerintem elég egyértelműen) a sorozat sikerének köszönheti, egyetlen hang sem volt ismerős az élőszereplős feldolgozásból. Néha-néha előfordult ugyan egy kis hirtelen framerate esés vagy egy szokatlanul hosszú töltés a combos gépem és a friss javítás ellenére, de ezek hosszú távon nem voltak zavaróak, és a Telltale-t ismerve megkockáztatom, hogy valamelyik későbbi epizód megjelenésével javítást is kidobnak majd a problémára.

A The Walking Dead kalandjáték szempontból vizsgálva nem a Telltale legjobb alkotása, de az intenzív, filmszerű történetvezetés, a döntésekre épülő játékmenet és a magas újrajátszhatósági faktor miatt ajánlom mindenkinek, hogy ha egy módja lesz rá, és esetleg szereti is a zombis témát, tetszik neki a képregény/tévésorozat, alkalomadtán tegyen vele egy próbát, nem hinném, hogy csalódna benne. ■

értékelés

The Walking Dead

The Walking Dead
Pozitívumok
  • Nagyon jó, a képregényekhez méltó történet
  • Magas újrajátszhatósági faktor a döntések miatt
  • Nagyon jók a pánikhelyzetek
Negatívumok
  • Borzasztó linearitás
  • Egyelőre az igazi kihívásnak nyoma sincs
8,0
grafika 8
hangok 8
játszhatóság 8
hangulat 9

hozzászólások (1)

Kölyki
Kölyki 2012.05.09. 22:01
"Spoiler!" lemaradt az elejéről, de legalább így megértettem, mi is volt az asszonnyal. :D

Nálam nagyon átjött, mikor akcióban elkezdett bénázni a karakter, én meg "uristn, uristn, mit kell most nyomnom?".. Tény, hogy nem sok szabadságot ad a játék, csak sodródunk az eseményekkel, de a története, hangulata szerintem kárpótol, még ha csak kb 2 órás is ez az epizód. (El is késtem miatta(m) egy találkozóról.:) Na meg kicsit sem hagyták, hogy istennek érezzem magam a zombikkal szemben.

Én nem csalódtam, de elfogult is vagyok. Baromira várom már a 3. évadot.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?