Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

Június második felében érkezik a 2010-es játék kiegészítője. Kipróbáltuk.

2012.05.10. 15:30 | szerző: Blade Runner | Előzetes

A Firaxis új, a játékmenetet alaposan kibővítő kiegészítőn dolgozik a körökre osztott stratégiai játékok királyához, a Civilization V-höz. Az alapjátékot elég sok kritika érte, hogy összetettségét nézve visszalépést jelentett a Civilization IV-hez képest, bár azt is mindenki elismerte, hogy grafikailag valóban ez a legjobb, és rengeteg alapvető változtatást is tartalmazott a korábbi részekhez képest. (Elég, ha arra gondolunk, hogy a négyzetrácsot felváltották a méhsejtszerű hatszögek, amelyekben egyszerre csak egy katonai alakulatunk tartózkodhat.) A játékosok azonban hiányolták a vallást és a kémkedést, valamint a diplomáciát is kissé egysíkúnak tartották. A fejlesztők meghallgatták a játékosok panaszát, mert a hamarosan megjelenő kiegészítőben ezekre az új elemekre koncentráltak. Egy előzetes verzióban kipróbálhattuk az újdonságokat, amelyeket jelen cikkünkben veszünk sorra.

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

Vallás
A vallás visszatér ugyan, de teljesen más köntösben, ahogy azt a korábbi Civilization játékokban megszoktuk. Minden valláshoz a játékos maga választja ki a bónuszokat, amelyek jelenthetnek gazdasági, kulturális, katonai és kutatási előnyöket, illetve ezek kombinációját. A hitet valláshoz kapcsolódó épületek "termelik" (például templomok), és amikor elegendő hit pontot gyűjtöttünk össze, különböző egységeket és épületeket "vásárolhatunk" pontjainkon. A vallásunk terjesztése azért is jó üzlet, mert részben a megtérített városokból erőforrásokat kapunk, másrészt az azonos vallású birodalmakkal a diplomácia kapcsolatok is barátságosabbak. Amikor játék közben a vallásos pontok begyűjtésére koncentráltam, elég hamar eljutottam addig a pontig, amikor hittérítőket tudtam a szomszédos birodalmakba küldeni, ezzel is részben pótlólagos erőforrásokhoz jutottam, másrészt a szomszédjaim is barátságosabban viselkedtek a későbbiekben.

Kémkedés
A játékban soha sem jelennek meg kémegységek, amiket ide-oda küldhetünk a térképen, ehelyett kémkedési képernyőt kapunk a játék egy fázisában, ahonnan irányíthatjuk kémbirodalmunkat. A kémek a szokásos feladatokat látják majd el: városinformációkat szereznek, kutatási eredményeket lophatnak el, kémelháríthatnak és végül egyszemélyes módban kifürkészhetik, hogy egy-egy mesterséges intelligencia által irányított játékos milyen katonai manőverre készül. Ha kémünket elfogják, akkor egy pár kört kell várni, mire kapunk egy újabbat. A kémek nagyon hasznosak még akkor is, ha csak felderítést bízunk rájuk. Pár kör alatt egyik birodalom városából egy másikba tudtam őket átküldeni, így elég hamar jó elképzelésem volt arról, hogy ki mennyire fejlett és hol van a birodalma a térképen.

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

Diplomácia
A diplomácia is jelentős változáson esik át. Eleinte az említett azonos vallás játszik fontos szerepet a szívélyesebb viszony kialakításában, ezt a későbbi korokban felváltja majd a kulturális hasonlóság, például, ha mindkét civilizáció autokratikus és kereskedő, akkor sokkal jobban megértik egymást. A városállamok szövetségének biztosítása sem lesz csak a sok pénzzel rendelkezők kiváltsága, mert a városállamok olyan feladatokat határoznak meg a barátságuk és szövetségük feltételeként, amelyek általában nem pénzadományokhoz kapcsolódnak. Ilyen lehet például egy "ki termeli a legtöbb vallási pontot a következő tíz körben" jellegű feladat.

Egységek, kutatások és minden más
A kiegészítőben megjelenik néhány új kutatás, újabb vízi és szárazföldi egységek (például kétfedelű vadászgépek és ormótlan első világháborús tankok), valamint néhány újabb épület és világcsoda is. Ezt egészítik ki újabb civilizációk, szám szerint kilenc, köztük például a kelták és a hunok (természetesen Attila vezetésével).
Azt meg talán említeni se kell, hogy új küldetések is érkeznek a bővítővel. Az egyik scenario a Római Birodalom hanyatlását dolgozza fel, a másik a középkorba, a reneszánsz világába repíti a játékost, míg a harmadik egy viktoriánus steampunk környezetet tár elénk.

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

A Civilization V-öt már megjelenése óta nyüstölöm rendszeresen, és bár eddig se untam meg, a kiegészítő több új stratégiai lehetőséget felcsillantott számomra az alapjátékhoz képest. Az eddig látottak alapján a Firaxistől megszokott, jó minőségű és komplex kiegészítőre számíthatunk június második felében. ■

Sid Meier's Civilization V: Gods & KingsSid Meier's Civilization V: Gods & KingsSid Meier's Civilization V: Gods & KingsSid Meier's Civilization V: Gods & KingsSid Meier's Civilization V: Gods & KingsSid Meier's Civilization V: Gods & Kings
Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings
A legutóbbi Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings cikkek, hírek

hozzászólások (1)

pityokas
pityokas 2012.07.13. 18:06
Sziasztok! Most indítottam egy Civilization fórumot, ahol a civfanatikusokat szeretném összegyűjteni! Az oldal most indult így szerkesztőket és tagokat is szívesen várok! :-)
http://civfanatikusok.proboards.com/index.cgi
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.