Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Dragon's Dogma (PS3)

Csapatos kalandozás egy nyitott világú akció-RPG-ben.

2012.06.03. 15:20 | szerző: Barnabás | Ismertető/teszt

A japán Capcom fejlesztő- és kiadócég rengeteg kultikus játéksorozatot adott ki a hosszú évek alatt. Komoly presztízzsel rendelkező sorozataik menetrendszerű folytatása mellett jut energiájuk újabb dolgokba is belekóstolni. Így a nemsokára érkező Resident Evil és Devil May Cry mellett gondoltak az akció-RPG rajongókra és elkészítették a Dragon's Dogmát. A nyitott világgal rendelkező, csapatban harcolós kaland merített pár más játékból is, de sok új ötlettel igyekszik feldobni a stílus megkövesedett szabályait.

Dragon's Dogma (PS3)

A fantasy környezetbe ültetett történet a rövid betanító részt követően egy kis vízparti halászfaluban kezdődik, ahol a külsőre általunk testre szabott karakter mindjárt egy óriási sárkánnyal szembesül. Természetesen rövid időn belül elveszítjük a küzdelmet, majd a hegyomlásnyi méretű szörnyeteg pengeéles karmával kioperálja és megeszi szívünket. Csodával határos módon újjáéledünk, és a játékban fő célunk a sárkány felkutatása, majd legyőzésével a szívünk visszaszerzése lesz. Igazából ezután a történet alakulása eléggé elnagyolt, gyakorlatilag egymás után következő, főként az egyre erősödő ellenfelek legyőzésére koncentráló küldetések lendítenek a végkifejlet felé.
A körítésről sajnos alapvetően elmondható, hogy sok helyen kidolgozatlanra és elnagyoltra sikerült. Ez értendő a városok kihaltságára, vagy a többnyire érdektelen NPC-kel való kommunikációra, akik egy idő után már egyre zavaróbb óangol nyelven fejezik ki magukat. Ez a pár fantáziadús kivételtől eltekintve a mellékküldetésekre is vonatkozik, ahol szerepelnek az ölj meg 45 nyulat vagy 20 goblint típusú küldetések mellett felemásan megvalósított kísérgetős missziók is. Utóbbinál egy karaktert kell a fél térképen átvezetnünk mindenféle veszedelem közepette, és ha nem figyelünk eléggé oda – például nagyon lemarad a bandukoló célszemély –, egyből buktuk a küldetést.
Sajnos felhasználóbarátságból sem vizsgázik jelesre a produktum, a nagy távolságokat pár kivételtől eltekintve bizony rengetegszer végig kell caplatnunk a ránk leselkedő milliónyi veszély közepette. Nincs a legközelebbi városba bármikor teleportálás, csak egy költséges tárggyal nyílik erre néha lehetőség. Ide tartozik még a mentési rendszer megvalósítása, amely kizárólag az aktuális állást tárolja, tehát minden, amit teszünk, visszavonhatatlan következményekkel jár. Persze ez a játékélményt is erősíti a másik oldalon: itt nem egy casual játékról van szó, hanem egy komoly kihívást tartogató programról. Alaposan meg kell fontolnunk, merre és kikkel kalandozunk, csak megfelelően megtervezett taktikával tudunk győzedelmeskedni a sokszor nagyon kemény harcokban.

A csaták alkotják a játék központi elemét, és ezek a néha frusztráló nehézség ellenére is rendkívül élvezetesek lettek. A kisebb goblincsapatok, farkasok és szívós banditák mellett óriási főszörnyekkel is találkozunk. Az olyan bestiák legyőzése, mint a kiméra, griffmadár, küklopsz vagy sárkány hosszú, kemény és élvezetes küzdelmek elé állítanak. A szimpla varázsolgatás, nyilazás és ütlegelés mellett ráadásul ezek a méretes fenevadak (a Shadow of the Colossusra emlékeztetően) meg is mászhatóak, így nem elképzelhetetlen az a helyezet, hogy egy levegőbe röppenő griff hátán kapaszkodva szurkáljuk a testét. Emellett még kellemes elem, hogy meg is ragadhatjuk ellenfeleinket, sőt a kisebb testű szörnyeket akár bele is dobhatjuk a közeli szakadékba. A csatákban életerőnk mellett staminánkra kell folyamatosan figyelnünk, nincs külön mana vagy egyéb más energiaforrás. Azonban ha ez teljesen elfogy, egy darabig tehetetlenül fogunk pihegni magunkat teljesen kiszolgáltatva a támadásoknak. Az elvesztett életerőnket egyébként gyógyító varázslatokkal csak részben tudjuk feltölteni, így mindig legyen nálunk gyógynövény vagy gyógyító lötty. Az inventory telítettségére is figyelnünk kell, a leterhelt karakterrel saját boldogulásunkat nehezítjük meg. A játék egyik lényeges eleme a napszakok váltakozása, ugyanis a koromsötét éjszaka még egy akció-RPG-ben sem volt ilyen veszedelmes. Olajjal tölthető lámpásunk csak gyér fényt nyújt, és a prédára gyűlő éji vadak megsokszorozódott intenzitással törnek a sötétben tapogatózó karaktereink életére. Így bizony kétszer is meggondoljuk, hogy a lemenő nap sugaraiban belekezdjünk-e egy küldetésbe, vagy inkább a fogadóban megpihenve másnap reggel vágjuk bele.

Dragon's Dogma (PS3)

A karakterek fejlesztését és segítőink működését remekül oldották meg. A kezdetekkor mágus, harcos vagy kósza karaktert indíthatunk, de a későbbiekben hat további osztályra válthatunk, amelyek között vannak kevert karakterosztályok is. A szintlépések során folyamatosan megnyíló képességek és varázslatok változatosak lettek, az egyszerre hat aktív varázslat vagy támadási forma kiválasztása sokszor komoly fejtörést igényel, főleg mivel csak a fogadókban tudjuk elvégezni cseréjüket. Arra mindenképpen figyeljünk oda, hogy karakterosztály-váltásnál a továbbra is kompatibilis (főleg passzív) képességektől eltekintve tiszta lappal indulunk. Karakterünk öltöztetése változatos lett, rengeteg különböző vértet és fegyvert vásárolhatunk.

A Dragon's Dogma nagy újítása még a pawn rendszer bevezetése. A sajnos mindössze csak pár utasítással terelgethető segítőink ugyanis bábuként szolgáló hűbéresek, akiket portálkapukon keresztül tudunk cserélgetni. A fő segítőnk felett teljes mértékben mi rendelkezünk, őt ugyanúgy fejleszthetjük és öltöztethetjük, ahogy fő karakterünket. A multiplayer rész ott jön be, hogy a másik két pawn helyét a játék által felkínáltak mellett más játékosok fő segítőivel is betölthetjük. A rift köveken belépve válogathatunk a rengeteg más játékos által fejlesztett karakter közül, és az ő tudásukkal felvértezve könnyebben teljesíthetjük a kihívásokat. A pawnok jellemző tulajdonsága, hogy sokat fecsegnek, sőt szinte be sem áll a szájuk. Ez sok esetben hasznos, főleg ha egy rejtett kincsre vagy egy ellenféllel kapcsolatos új taktikára hívják fel a figyelmet, de már idegesítő szinten ismételnek meg dolgokat századik alkalommal is. Ettől függetlenül nagy segítséget nyújtanak a harcokban, a csapatunk megfelelő összeállítása kardinális a túlélést illetően. Arra figyeljünk, hogy a két kölcsönzött segítőnk nem fejlődik, így menetrendszerűen kell cserélgetnünk őket, leadásukkor pedig értékelhetjük a teljesítményüket és ajándékokat is adhatunk eredeti tulajdonosuknak.

Dragon's Dogma (PS3)

A technikai hátteret illetően nagyrészt rendben van a Dragon's Dogma nyíltan bebarangolható világa. A grafika leginkább a kinti területeken mutatja meg magát, a városok sajnos elég kihaltak és sok helyen kidolgozatlanok. A szörnyek, főleg az óriási bestiák remekül sikerültek és az effektekkel sincs probléma. Ugyanakkor találkozhatunk homályos, elnagyolt textúrákkal és a környezetükbe belógó karaktermodellekkel. Az irányítás hamar megszokható, azonban néha kamerakezelési gubancok nehezítik a boldogulást. A hangok és a zenék jól sikerültek, egyedül a folyamatosan beszélő pawnok fognak az idegeinkre menni.

A Dragon's Dogma egy nagy vállalkozás volt a Capcom részéről, és dicséret illeti őket az újdonságként felbukkanó ötletekért, valamint a remekül kivitelezett harcokért. Azonban a játék több elemében felemás érzetet kelt, a sok jó dologra jut sok kidolgozatlan, félkésznek tűnő vagy épp frusztráló megoldás is. A kitartó akció-RPG rajongóknak mindenképpen ajánlott a játék, az elnézhető hibák mellett egy hosszú, megfelelő kihívást támasztó kalandot kapunk. Amennyiben pedig a hiányosságokat kijavítják a fejlesztők, a komoly potenciállal rendelkező játék a következő részére egy minden ízében kiváló produktummá forrhatja ki magát. ■

Dragon's Dogma (PS3)
Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)Dragon's Dogma (PS3)

A Dragon's Dogma PlayStation 3 és Xbox 360 konzolokra jelent meg. A teszt a PS3 verzió alapján készült.

értékelés

Dragon's Dogma

Dragon's Dogma
Pozitívumok
  • Ötletes újítások az akció-RPG stílusban
  • Remekül megoldott csaták és karakterfejlesztés
  • Kemény kihívás, hosszú játékidő
Negatívumok
  • Sok területen kidolgozatlan, nem felhasználó barát megoldások
  • Sablonos történet
  • Túl sokat fecsegő társak
8,0
grafika 8
hangok 8
játszhatóság 7
hangulat 9
Dragon's Dogma
A legutóbbi Dragon's Dogma cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?