Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

A kiegészítővel megérkeztek a játékba a kémek és a vallás.

2012.07.18. 12:00 | szerző: Blade Runner | Ismertető/teszt

Az eredeti Civilization V játékot 2010 szeptemberében jelentette meg a 2K kiadó, a játékot pedig továbbra is a Sid Meier vezette Firaxis csapat fejlesztette. Bár a játék kerek egész volt, és általában nagyon jó kritikákat kapott, többen hiányoltak két, a korábbi részekben megszokott és jól használható stratégiai lehetőséget, a vallást és a kémkedést. A 2011. év végén bejelentett teljes értékű kiegészítő, a Gods and Kings – ellentétben a korábban is kapható DLC mini kiegészítőkkel – több fontos újítást, játékmenetbeli változtatást és egy egész rakat kiegészítést is tartalmaz egy csomagban. Többek között a már említett két fontos stratégiai lehetőséget, de tíz új civilizációt, főleg a modern kor elejére időzített új egységeket (például első világháborús gyalogság, korai tankok, kétfedelű vadászgépek, de van néhány új hajótípus is), kiegészített technológiai fát, egy pár új épületet és csodát, valamint három küldetést is. A kiegészítő igazi sava-borsát a kémkedés és a vallás jelenti, így a továbbiakban ezeket vesszük górcső alá.

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

A játékosnak egészen a reneszánsz időszakig kell várni, mire lehetősége nyílik kémeket foglalkoztatni. Amint a kémkedés lehetősége megnyílik, először egyszemélyes, majd bizonyos időszakonként egy-egy fővel megnövelt kémsereg áll a rendelkezésünkre, hogy másoktól információt szerezzenek vagy technológiát lopjanak, illetve kémelhárítóként ebben más civilizációk kémeit megakadályozzák. A játékban van két épület, amely kémelhárítóink hatékonyságát növelik, és a játék végén van egy olyan csoda is, amely gyakorlatilag lehetetlenné teszi a technológia-lopkodást az ellenséges ügynökök számára. A kémek tevékenysége több eredményre vezethet. Előfordul, hogy simán elszelelnek a lopott technológiával, lehet, hogy észrevesszük, de nem tudjuk, melyik birodalom volt, lehet, hogy tudjuk ki lopkodott és végül az is lehet, hogy megakadályozzuk és megöljük az ügynököt. A spionokat városállamokba is küldhetjük, ekkor kémünk beleveti magát a helyi politikába és választási csalással a birodalmunkkal barátságos kormányt segít hatalomra (ha ebben egy másik beépített ügynök meg nem akadályozza). A kémek is szintet lépnek időnként és sikeres küldetések után. Amint egyre fejlettebbek, egyre hatékonyabban tudnak bármilyen kémtevékenységet végezni birodalmunk számára. Ha kémünket küldetése során megölik, egy idő elteltével újabb ügynököt kapunk, de olyat, aki csak akkor kezd a szamárlétra alján.

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

A vallással kapcsolatban egy új erőforrás is megjelent a játékban a hit, amellyel speciális épületeket és egységeket vásárolhatunk. A hitet új, vagy korábban is létező, de megváltozott rendeltetésű épületek (templomok, kápolnák stb.) és csodák (például a piramis, vagy a djennéi nagymecset) „termelik”. Maga a vallás nagyon érdekes módon épült be a játékmenetbe. Nincsenek előre „bedrótozott” előnyök és hátrányok, a játékos maga dönti el, hogy egy hosszú listából milyen előnyt választ saját követői számára. A játékos, amint már kiválasztotta vallását és a hozzá kapcsolódó előnyöket is, a megfelelő mennyiségű hit pontszám elköltésével speciális, a hithez kapcsolódó épületeket és egységeket építhet, amelyekkel további előnyökre tesz szert, illetve a saját hit terjesztését és más hitek terjedésének megakadályozását végzik. A hitek megnevezése és jelképrendszere csupán formális, egyik vallás sem élvez előnyt a másikkal szemben, sőt a játékos akár át is nevezheti saját vallását bármi másra.

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

A kiegészítő révén az eddig is kiváló játék még élvezetesebb, még jobb lett. Bár az alapvető játékmenet maradt a régi, az új egységek és lehetőségek új stratégiák előtt nyitják meg a kaput. A három küldetés pedig felfogható úgy is, mint hab a torta tetején. Civilization-rajongóknak kötelező darab. ■

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings
Sid Meier's Civilization V: Gods & KingsSid Meier's Civilization V: Gods & KingsSid Meier's Civilization V: Gods & KingsSid Meier's Civilization V: Gods & KingsSid Meier's Civilization V: Gods & Kings

értékelés

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings
Pozitívumok
  • Az alapjáték hangulata maradt
  • Érdekes új kiegészítések, egységek, épületek és csodák
  • Sok új tartalom
  • Három küldetés
Negatívumok
  • A mesterséges intelligencia még mindig túlságosan kardcsörtető és logikátlan, csapongó döntéseket hoz
9,0
grafika 8
hangok 9
játszhatóság 9
hangulat 10
Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings
A legutóbbi Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?