Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Ratchet & Clank Trilogy (PS3)

A Sony leghíresebb hősei teszik emlékezetessé a nyarat.

2012.07.24. 14:35 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Először jött Sly Cooper és bandája. Őt követte néhány hónappal ezelőtt Jak és Daxter. Most pedig végre teljes a kör, HD felbontásban elérhető a PlayStation 2 hőseinek szentháromsága. Nemrég ugyanis Ratchet és Clank is visszatért teljes trilógiájukkal (ráadásul Európába három hónappal korábban, mint a tengeren túlra), hogy megmutassák a játékosoknak, mitől döglenek az undorító idegen lények, és miért is ők a Sony legismertebb exkluzív karakterei (a sorszámozott folytatásokat és spin-offokat is beleszámítva legalább 11 játékban szerepeltek debütálásuk óta).

The Ratchet & Clank Trilogy (PS3)

Történetünk 2002-ben kezdődött, egy kis játékfejlesztő stúdióval, az Insomniac Gamesszel, akik az elsőgenerációs PlayStationön sikert arattak Spyro, a lila sárkány kalandjaival, a generációváltáskor pedig úgy gondolták, megpróbálják megismételni a sikert egy hasonlóan kissé infantilis hőssel, egy szintén minden korosztály számára élvezetes programban. Így született meg a sárga, rágcsálószerű, faji meghatározás alapján lombax Ratchet, valamint az őt kísérő kis hiperintelligens robot, Clank, és söpörték el szinte minden riválisukat.

Az első Ratchet & Clank játék kellően beteg, rajzfilmes felütéssel nyitott. Ratchet éppen az utolsó munkálatokat végzi saját készítésű űrhajóján, amelyet egyetlen hatalmas csavarkulcs (OmniWrench 8000) segítségével dobott össze, amikor műhelyétől nem messze egy becsapódó űrcirkálóra lesz figyelmes. Ahogy a helyszínre ér, nem talál senkit, csak egy aránytalanul aprócska robotot, akit Clanknek nevez el. Clank, miután magához tér, tájékoztatja Ratchetet a helyzetről: a blarg nevű rusnya idegen faj kapzsi vezetője, Drek vezérigazgató, miután honfitársaival a lakhatatlanságig szennyezték saját világukat, úgy döntött, agresszív honfoglalás helyett egyszerűen épít fajának egy új bolygót. Csakhogy sajnos ezt más bolygók darabkáinak felhasználásával teszi, a folyamat pedig milliók kiirtásával jár. Clank egyetlen reménye, hogy megtalálja az univerzum önjelölt védelmezőjét, Qwark kapitányt, és segítségét kéri a probléma megoldásához. A kapitány felkutatásához azonban szüksége van újdonsült barátja segítségére, és Ratchettel hamarosan olyan kalandokba kerülnek, amelyekről a fiatal lombax korábban álmodni sem mert volna.

A játék alapjában véve egy Jak & Daxterhez hasonló platform-TPS, amelyben szabadon járunk bolygóról bolygóra, és oldunk meg küldetéseket, amelyeknek egy része kötelező, a többi fakultatív. A játékmenet két téren mutat fel egyedi vonásokat: az egyik a rengeteg különböző, elmebeteg fegyver használata a csavarkulcs mellett, amelyek között fellelhető a lángszóró, a vákuumfegyver, a lézerágyú és egy megafon is. Ezeket az eszközöket az ellenfelek és a pályaelemek szétverése során begyűjtött csavarokkal lehet megvásárolni az árusoknál, a hozzájuk tartozó lőszerrel együtt. A másik Clank, aki általában Ratchet hátán utazik jetpack funkciókat ellátva, de bizonyos pályarészeken átvehetjük felette az irányítást, és kisebb robotcsapatokat vezethetünk segítségével csatába. A színes és elborult designt pedig időnként még felpezsdítik speciális minijátékok is, mint például légdeszkaverseny, biztonsági rendszerek feltörése vagy űrcsaták.

The Ratchet & Clank Trilogy (PS3)

A Ratchet hatalmas sikerének jobb jele talán nem is lehetett annál, minthogy egy évvel később már érkezett is a Locked and Loaded alcímre keresztelt folytatás, amelyben minden nagyobb, epikusabb és (főként fegyverek terén) őrültebb volt. Párosunkat egy bizonyos Abercrombie Fizzwidget nevű milliomos a Bogon galaxisba teleportálja, és felbérli őket, hogy segítsenek neki visszaszerezni egy különösen veszélyes biológiai fegyver elszabadult prototípusát. Ratchetet sajnos egy rejtélyes tolvaj megelőzi, és kénytelenek egy bolygókon átívelő hajszába kezdeni, amitől az egész univerzum sorsa függhet.

A második rész tizennyolc új fegyvert adott az addig bevált formulához, a játékidőt sokkal hosszabbra nyújtotta, és, hogy néhány panaszkodó játékosnak eleget tegyenek, a készítők a nehézségi szintet is megemelték (mások pedig természetesen pont emiatt kritizálták a második részt – igen, ilyen hálásak szoktunk lenni). A bolygók szabad bejárása, és a csavarok, mint fizetőeszközök megmaradtak, a játékmenetet azonban egy bizonyos ponton megújították, arzenálunk tagjai ugyanis képesek tapasztalati pontokat gyűjteni és szintet is lépni, annak függvényében, hogy milyen gyakran használjuk őket.

A harmadik részre szintén alig egy évet kellett várni, az Insomniac pedig ezúttal sem okozott csalódást. A játékmenet ugyan a Jak & Daxter trilógia fináléjához hasonlóan erősen elhúzott az akcióelemek irányába, de ettől függetlenül továbbra is megőrizte az elődök minden pozitívumát. A játékidőt még hosszabbra nyújtotta, tovább finomította a fegyverek fejlődési rendszerét, a játékmenetet pedig oldalnézetes platformozós pályákkal dobta fel, amelyekben Qwark kapitányt irányíthattuk, illetve olyan speciális küldetésekkel, amelyekben egy hatalmasra nőtt Clankkel kellett hasonló méretű ellenfeleket elpusztítatunk. Mindezek mellett ez a rész helyezte hőseinket a későbbi folytatásokban ismert „univerzum imádott hősei és hírességei” alaphelyzetbe (Clanknek már saját műsora is van), illetve bemutatta a páros leggyakoribb és legismertebb főellenfelét, Nefarious doktort is, és a sorozatban először lehetővé tette a multiplayer játékot, amelyet a HD kiadás is megőrzött, mind online, mind offline formában.

The Ratchet & Clank Trilogy (PS3)

Miután befejeztem az örömódák zengését a trilógiáról, térjünk rá magára a HD kiadásra. Ha ezt röviden szeretném kielemezni, egyszerűen annyit mondanék, ezt így kell csinálni, egy rossz szavam sem lehet. Kicsit konkrétabban: a csomagban az eredeti három játékon kívül sajnos megint nem kaptunk semmilyen extrát, a játékválasztó főmenübe ismét csak a program újraindításával juthatunk vissza, és egy-két videó bár élesebb, a felbontásukat nem sikerült megnövelni. Ezzel szemben viszont a tényleges HD-sítés talán az eddig általam tesztelt gyűjtemények közül ennél a triónál sikerült a legjobban, a harmadik rész multija tökéletesen üzemel lag, és minden hasonszőrű probléma nélkül, és az sem mellékes tényező, hogy személy szerint Ratchet kalandjait valahogy sokkal tartalmasabbnak és korosztályoktól függetlenebbnek tartom, mint Slyt vagy Jaket.

A The Ratchet & Clank Trilogy kötelező választás mindenkinek, akik kíváncsiak a karakterek kezdeteire, csak most ismerkednek a duóval, vagy egyszerűen szeretnének ismét játszani velük, de az értékes PlayStation 2-es lemezeiket nem akarják/nem tudják már elővenni. Három fantasztikus játék egy áráért – ha valakinek ez nem éri meg, valószínűleg fogalmi problémái lehetnek a „jó üzlet” kifejezéssel. ■

The Ratchet & Clank Trilogy (PS3)

A The Ratchet & Clank Trilogy kizárólag PlayStation 3 platformra jelent meg.

értékelés

The Ratchet & Clank Trilogy

The Ratchet & Clank Trilogy
Pozitívumok
  • Az előző konzolgeneráció három legjobb játékának tökéletes felújítása
  • A harmadik rész multija tökéletesen működőképes
Negatívumok
  • A három játékon kívül ezúttal sem járt semmi extra
8,5
grafika 8
hangok 8
játszhatóság 9
hangulat 9
The Ratchet & Clank Trilogy
A legutóbbi The Ratchet & Clank Trilogy cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?