Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

SMITE

A Tribes Ascend készítői újra támadnak.

2012.08.10. 10:40 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Az átlagos játékos azt gondolhatná, hogy még ha van is egy adott műfaj – például a Defense of the Ancients által teremtett MOBA –, amely váratlanul az egyik legnépszerűbb lesz az összes multis kompetitív stílus közül, amikor egy cím lenyomja az összes konkurenst, elfoglalja a mélyrepülő World of Warcrafténál is magasabb számú felhasználóból épült trónt (ez lenne a League of Legends), egy idő után a klónok és hasonló címek termelése lelassulna, majd le is állna. Sajnos ez azonban manapság már nem csak a MOBA, egyik műfaj esetében sem így működik, a klónok és trónkövetelők áradata végtelen, én pedig ugyanott tartok, mint egy évvel korábban, amikor az e-mail fiókomban várakozik három-négy meghívó is MOBA játékok bétáiba. Ezek közül viszont egynek, a Tribes Ascendet és Global Agendát jegyző Hi-Rez Studios által hegesztett SMITE-nak úgy döntöttem, adok egy esélyt, ha már a készítők néhány hónappal ezelőtt olyan szépen segítettek az államat a szobám túlsó végébe relokalizálni.

SMITE

Ezt pedig jól tettem, ugyanis a SMITE, bár letagadhatatlan, hogy egy újabb rókabőr a DotA témáról, nem egy dologban újított, egyszerűsített a recepten, és valahogy a többi hasonszőrű játéknál könnyebben beletanultam, jobban megszerettem. Ennek oka talán az, hogy a Warcraft III-ból megmaradt felülnézetes-klikkelős játékmenetet lecserélte egy sokkal akcióorientáltabb TPS-nézetre, ahol az egerünkkel manuálisan tudjuk kiadni a parancsokat, célozni támadásainkat, miközben az irányítás a WASD négyesre, a speciális képességek pedig a megszokott 1-4 gyorsbillentyűkre vannak kiosztva. De az is lehet, hogy pusztán a vásárlás és a képességfejlesztés automatizálhatósága tetszett meg (persze ettől a LoL-fanek gondolom rögtön kapják a röhögőgörcsöt). A lényeg, hogy mint elsősorban a gyorsabb, pörgősebb és "manuálisabb" játékosok szerelmesét, teljesen levett a lábamról.

SMITE

A cél változatlanul az, hogy az ellenfél toronysorát leromboljuk, és karakterünket tapasztalati pontokkal, tárgyakkal fejlesztve visszaszorítsuk az ellenfelet saját bázisához, majd ott leromboljuk a főépületüket és megnyerjük a meccset. A körítést ehhez a különböző ókori népek mitológiái adják, konkrétan a görög, a kínai, az egyiptomi, a viking és a hindu. A választható hősök mitologikus istenek vagy héroszok, mind teljesen egyedi képességekkel, erősségekkel, és így rengeteg csapat-kombinációs lehetőséggel. Mielőtt betörhetnénk az ellenfél bázisára, előbb meg kell küzdenünk az azt őrző főnixek egyikével is (minden "toronyút" végén van egy ilyen madár), akik a legerősebb védelmi egységek, közvetlenül mögülük indulnak a támadóhullámok, ha pedig sikerül is megölni őket, egy idő után hatalmas lángcsóva képében feltámadnak. Ha viszont sikerült levinnünk elég tartósan egy ilyen lényt, következik az ellenséges szentély középpontja, a minotaurusz, aki a legmagasabb szintű játékosokat is két-három csapásával a spectator felületre küldi, gyógyítja magát, viszont ha meghal, azzal a csapata végleg bebukta a mérkőzést. A térképen természetesen találhatóak még semleges mobok, küklopszok, hárpiák és hasonló lények, akiknek segítségével behozhatjuk a szintkülönbségünket a többi játékoshoz képest, ráadásul mindegyikük legyőzéséért automatikus ideiglenes buffot is kapunk, ami lehet gyorsabb életerő regeneráció, bónusz a sebzésre vagy mozgási sebességünk növekedése.

SMITE

A béta során talán az egyetlen problémám a matchmaking lassúsága volt (mondjuk ennél érdemes megemlíteni, hogy amikor játszottam, még csak az észak-amerikai szerverek működtek). A legtöbbet az egyiptomi Rével játszottam, aki egy nagyon jól belőtt távolsági karakter volt, kellemes sebzéssel, buffokkal és némi gyógyítóképességgel is. Tapasztalataim alapján a többi karakter is nagyon jól kiegyensúlyozott, a közösség segítőkész, a Hi-Rezt ismerve pedig biztosak lehetünk benne, hogy ügyelni fognak a fizetős-ingyenes játékosok közötti egyensúly fenntartására is.

SMITE

A SMITE a többi egy kaptafára készülő DotA-klónok tengerében nagyon jól megállja a helyét, hangulatos, addiktív játék, azoknak is ajánlom, akiknek az eddigi MOBA-k nem jöttek be igazán. Béta kulcsokat pedig meglehetősen gyakran osztogatnak a készítők, így nagy eséllyel igen gyorsan bekerülhettek a játékba, ha kedvet kaptatok hozzá. ■

SMITE
SMITESMITESMITESMITESMITESMITESMITESMITESMITESMITE
SMITE
A legutóbbi SMITE cikkek, hírek

hozzászólások (16)

delanor
delanor 2012.08.12. 00:48
Én is kérnék egyet,ha van még.Már egy hónapja próbálok bekerülni,de eddig nem sok sikerrel :) Pedig eléggé érdekelne a game :D ELőre is köszi
oncore
oncore 2012.08.13. 10:54
Üdv! ha van még beta kulcsod énis kérnék elég zorallnak tűnik ez a játék leírás alapján ::DDD előre is thx! :D
keesz
keesz 2012.08.21. 13:43
Volt szerencsém játszani a bétával. Az elgondolás nem rossz, de a megvalósítás (legalább is számomra) egyszerűen gagyi. Játék itt a képeken jól néz ki, de a bétába effektekkel eléggé csúnyácska is. A LOL meg addig lesz a trónon, míg ki nem jön a dota2. Szerencsére ahhoz is van béta kulcsom:D
david139
david139 2012.10.28. 02:01
Én is kipróbáltam a játékot, 12 meccsnél vagyok.
Vegyes benyomást tett rajtam, egyrészt az ötlet nagyon jó, másrészt a megvalósítással már néhol vannak gondok.

Grafika: Plusz pont, hogy ultramegahigh-on probléma nélkül megy, 5v5 teamfightoknál már lehet FPS drop, de kevésbé zavaró, mint az, hogy semmit nem látok a sok effektől, amik amúgy viszonylag szépek. Szép a pálya is, főleg a két bázis és a főnixek (amit mindig pénisznek értek, mikor a bemondó beszél "The enemy penis has been destroyed" :D ). Bár pl. furcsának tartom az üreges vulkánt, aminek láva folyik a külső oldalán.
Viszont szörnyen igénytelen az egész. Már a logo-t is gagyinak tartom, a minimap gusztustalan, a hősök és skinek is rondák és rosszak (pl. a piros wukong skin, amit facebook like-ért adnak, hát úristen... Vagy hogy Zeus alatt egy felhő van állandóan, szerintem borzalmasan gagyi).

Hősök: Az első probléma, hogy 5 hős (isten) közül lehet az elején választani, és 5 player van egy csapatban. Tehát az első pár meccset mindig ugyan az a setup játsza, saját maga ellen, bár kicsit javít a helyzeten, hogy sokan vannak, akik erre költik a real life pénzük. Az ingame pénz/pont elég lassan jön, szintlépéskor jár 500, így az elején még hamar vehetünk egy olcsóbb hőst, de a végén már nagyon sok idő lesz összeszedni az 5500 pontot, kb 100 meccs.
A képességek zöme megtalálható LoL-ban is, de van 1-2 újdonság, bár semmi úttörő. Kicsit kevésnek érzem az AP hősöket, inkább a tankok és az AD-k érvényesülnek, főleg endgame-ben. Zavaró még az is, hogy az ulti és a többi spell között túl nagy a különbség, főleg azért, mert túl erősek az ultik. (LoL-osoknak: Például vegyük Hádészt, akinek az ultija egyszerre fiddle és amumu ulti, sőt nem csak snare-el, hanem fokozatosan húzza össze az embereket).

Itemek: Itt is rengetek dolgot megtaláltam, ami a LoLban is van, Licsbane, Frozen Mallet, Thornmail, Bloodrazer, de azért itt is fel lehet fedezni pár egyedi dolgot (amit lehet másik MOBA játékból loptak). Összességében ez teljesen átlagos, annyi, hogy a "summoner spell"-eket is venni kell.

Játékmenet: Az irányítás meglepően jó, és könnyen belejön az ember, pörgős, izgalmas, élvezhető. Tetszik, hogy nem csak a tornyok sebeznek, hanem a többi báziselem is (inhibitor, nexus), viszont a tornyok szerintem túl gyengére sikerültek. A fire giant (Baron) is gyengécske nagyon.
A játékosok szörnyűek (remélem csak itt az elején), 7 win 5 lose most az arányom, ebből talán 2-3 meccs volt, ahol nem 3 feeder lett volna a csapattársunk. Egyesek úgy játszanak, mint akik még számítógépet sem láttak életükben. Viszont LoL közösséghez képest mindenki nagyon kedves, illetve leaverrel sem találkoztam még.

Összességében nagyon jó lehetne ez a játék, ha meg tudna szabadulni a gagyi jellegétől, de erre nem látok esélyt, így csak abban reménykedem, hogy a LoL készítői meglátják a lehetőséget ebben, és kiadnak egy TPS LoL-t, a már jól bevált hősökkel, itemekkel :)

6,5/10
Bence0072
Bence0072 2012.10.28. 10:13
Én most szedtem le még nem toltam semmit vele de ti akik már játszottatok mit javasoltok hogyan kezdjem el egyáltalán :)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?