Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)

A tavalyi év legjobb konzolos akció RPG-je PC-re is megjelent.

2012.09.07. 08:35 | szerző: Barnabás | Ismertető/teszt

Tavaly komolyabb előzetes ismeretek nélkül került kezembe a Dark Souls PS3-as verziójának tesztpéldánya, és az iszonyúan kemény nehézséggel megizzasztó akció-RPG végül az év meglepetését jelentette. Sőt, továbbmegyek, számomra 2011. legjobb játéka a Dark Souls volt. Az aprólékos végigjátszás után természetesen pótoltam a szintén kiváló elődjét, a PS3-exkluzív Demon's Soulst is. Nem kellett azonban sok időt Souls-élmények nélkül töltenem, ugyanis megérkezett a bejelentés, hogy a sikeres online petíciós hadjáratnak hála hőn szeretett PC-nkre is portolásra kerül a Dark Souls, méghozzá egy új területekkel kibővített verzióban.

Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)

A Prepare to Die Edition alcímmel érkező kiadványnál a játék alapjai természetesen változatlanok maradtak, mindössze pár apróbb módosítás történt egyes fegyvereket, pajzsokat és egyéb tárgyakat illetően a játékegyensúly érdekében. Így az alapokkal való ismerkedéshez ajánlom tavalyi ismertetőmet, ebben a cikkben a portolás minőségéről és az október végén majd a konzolosok számára DLC formájában letölthető új területekről fogok írni.

Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)

A magával ragadó, kegyetlen és sötét világban már rutinos játékosként tettem meg a kezdő lépéseket, az új területek ugyanis csak Anor Londo (pontosabban a The Duke's Archives eleje) után válnak elérhetővé. A játék legnehezebb főellenfél harcát (Ornstein és Smough) követően diadalittas hangulatban jutottam át a Darkroot Basinből megközelíthető új pályarészre, ahol egyből egy gigantikus mantikóra támad a gyanútlan látogatókra. Az új főellenfelek remekül sikerültek, és szokás szerint rendesen meg is fog gyűlni a bajunk velük. A lényeg továbbra is az, hogy legyünk türelmesek, védekezzünk, ismerjük ki az ellenfél mozdulatait és csak a megfelelő pillanatban csapjunk le. Az új területeket amúgy elég gyorsan bejárhatjuk, én előzetesen jóval hosszabb barangolásra számítottam. A négy új főellenfél legyőzése fogja a legtöbb időnket felemészteni az új tartalomban, nem a felfedezés és a mászkálás. Egy PvP aréna is helyet kapott a kiegészítésben, de jelenleg a körülményes matchmaking és a sok csaló miatt ez a rész eléggé használhatatlan. Ettől függetlenül nagyon hangulatos lett a körülbelül 10 óra játékidőt adó plusz tartalom, kiválóan egészíti ki az amúgy is tökéletes Dark Souls világot.

Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)

A többi rész tehát változatlan, ugyanaz a kétségbeejtően magához láncoló, de egyben minden figyelmetlenséget százszorosan büntető játékmenet jellemzi. A PC-s játékosok felhőtlen szórakozását egyedül a portolás kritikán aluli mivolta igyekszik elrontani. A japán From Software ugyan előzőleg kijelentette, hogy abszolút nem értenek a PC-s programozáshoz, így egy 100%-os konzolportra számíthatunk. Nos, így is lett, gyakorlatilag egy copy-paste született az Xbox 360-as verzióból. Az első konzekvencia a kezelhetőségre vonható le. Még véletlenül se álljunk neki billentyűzettel és egérrel játszani a produktummal, mert hamar idegbajt fogunk kapni. Egy kontrollert csatlakoztatva azonban egyből kellemes és kényelmes lesz az irányítás. A grafikával kapcsolatban pedig a rögzített belső 720p (azaz 1280*720) felbontás és a 30 fps-re korlátozott sebesség okán háborodott fel a PC-s közönség. Nekem a sebességgel nem volt semmi gondom, a játékot erre optimalizálták, sőt végre nyoma sem volt a konzolon egyes helyeken (pl. Blighttown) durva beszaggatásnak, végig tükörsimán és gyors töltési időkkel futott a program. A képarányra és a felbontásra pedig készült egy rajongói javítás, amely lehetővé teszi a játék belső felbontásának növelését és el lehet tüntetni vele a nagyon szembetűnő, állandóan látható fehér egérkurzort is. Ami még zavaró lehet, az a sokak által jogosan kritizált Games for Windows Live használata, ugyanis az online módhoz csak a Microsoft sokszor problémásan működő rendszerén keresztül lehet hozzáférni.

Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)

Ezen kellemetlenségektől eltekintve, egy kontroller és a nem hivatalos javítás használatával PC-n is gördülékeny, hihetetlenül addiktív játékélményt kapunk. A grafika a megnövelt felbontással ma is szép és hangulatos, a hangok és zörejek pedig tökéletesen passzolnak a félelmetes, sokszor klausztrofóbiás atmoszférához. A plusz tartalom tökéletesen illeszkedik az eredeti történet folyásába, a kiválóan kidolgozott új főellenfelek pedig kellően nagy kihívást támasztanak. Aki eddig konzolon kihagyta a lenyűgözően briliáns Dark Soulst és bírja a hardcore, sokszor szadista nehézséget, annak kötelező vétel ez a minimum 60 óra játékidőt biztosító akció-RPG. A konzolosok pedig várják ki október végét, az új tartalom DLC formájában elérhető lesz számukra is. ■

Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)
Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)

értékelés

Dark Souls

Dark Souls
Pozitívumok
  • Szép grafika, magával ragadó hangulat
  • Tartalmas, összetett, addiktív játékmenet
  • Jól kidolgozott harcrendszer
  • Kihívást támasztó nehézség
  • Kiváló új tartalom
Negatívumok
  • Nagyon gyenge portolás, ebből adódó frusztráló technikai problémák
  • A néhány esetben szadista nehézség egyeseket elriaszthat
9,0
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 10
Dark Souls
A legutóbbi Dark Souls cikkek, hírek

hozzászólások (5)

vanhelzing
vanhelzing 2012.09.07. 08:43
Xboxon én is próbáltam hát nekem annyira nem jött be. Szeretem az rpg műfajt nagyon is de leginkább azt szeretem, hogy ha pl easy vagy normalra állítom a nehézséget akkor tudom figyelni a történetet, a párbeszédeket, az egész játékot alaposan szemügyre tudom venni és nem arra kell figyelnem ha nem jó felé mozdulok vagy véletlenül rossz gombot nyomok meg akkor már meg is haltam. Persze van akinek ez jön be de én már sztem belevágtam volna a kontrollert a tv-be ha egy bossnak 50x kell nekifutni, hogy le tudjam szedni.
Labtec11
Labtec11 2012.09.16. 20:17
A PC-s verzió 1 rakás szar, bugos, és én nem értem mire a 9 pontos grafika, szerintem ocsmány a grafikája, egyedül a bossok vannak kidolgozva úgy ahogy. Az irányítása egyenesen undorító, és ez a nehézségre is igaz.
Bolyongsz össze vissza mint valami fogyatékos benne, mert a rendszer nem mutatja még kicsit se hogy merre menj, és térképet én például nem láttam benne, és azért ezek mellett elfért volna igazán. Összevetve szerintem ez 1 kritikán aluli játék. Rossz grafikával, szar irányíthatósággal, portolási hibákkal, sablonos történettel, és irreálisan nehéz ellenségekkel.
gothmog
gothmog 2012.09.16. 21:26
A szar portolást aláírom, de ez a sírás a nehézségen...

Ember, ez a játék arról szól, hogy nincs segítség, hogy kurva nehezek az ellenfelek, hogy védekezned, az ellenfeleket kitapasztalnod kell, nem agyatlanul rájuk rontani, mert akkor esélyed sincs...

Ha ez nem jön be, akkor egyszerűen ez nem a te stílusod. De a nehézsége nem a játékot minősíti. Csak mondanám, hogy PS3 konzolon ez a játék bizony minden idők egyik legkomolyabb alkotása. Legendás a híre! Igen, a nehézsége, a kihívás értéke miatt is. Sőt, talán pont amiatt.
Peace
Peace 2012.09.28. 13:26
Gondoltam meglesem, de nem sikerült vele semmire jutnom. A játék a bal-felső sarokban jelenik meg a képernyű úgy negyedén, hiába van beállítva a fullHD és fullscreen mód. Kerestem rá orvosságot az ini-ben, de nem jöttem rá, hogy ez mi. A gombok helyett xbox betűk jelennek meg, szintén nem tudok vele mit kezdeni. Elég kuka gyanús, pedig kíváncsi lettem volna, hogy mire fel ez a nagy felhajtás...
Madrac
Madrac 2012.09.28. 13:47
A gombok helyen mindig is a kontroller jelolesek jelennek meg. A kep gondra nincs otletem.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?