Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Painkiller: Hell & Damnation

A mennyek bérgyilkosa ismét régi fényében ragyog.

2012.09.25. 23:20 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Lassan nyolc éve már, hogy Daniel Garner, a menny és pokol között bolyongó elveszett lélek elvállalta küldetését a pokol generálisainak levadászására, hogy cserébe beléphessen a Mennyországba, és ismét együtt lehessen feleségével. A kalandjait bemutató Painkiller az a fajta játék volt, amely pont jókor jelent meg, hogy felfrissítse kicsit a nagyon egyhangúvá vált mezőnyt, és visszaadta a játékosoknak az FPS műfaj agyatlan hentelését, miközben a legtöbb vetélytársa (a Serious Sam kivételével) egyre történetközpontúbb, mélyebb és filmszerűbb lett. Egy kiegészítő (Battle out of Hell) után viszont a People Can Fly csapata felhagyott a folytatások készítésével (befejezetlenül hagyva Daniel küldetését), a sorozat egyetlen értékelhető darabja pedig még az Overdose volt, amelyet aztán rengeteg, gyenge minőségű, teljes árú játékként eladott rajongói mod követett. Az igazság és a megváltás órája viszont végre ütött, a Farm 51 csapata (akiket többek között rengeteg PCF tag alkot, és nekik köszönhetjük a Necrovision szériát is) végre megszerezte a sorozat jogait, és idén Mindenszentekkor egy elsöprő erejű remake/folytatásban próbálják meg visszaállítani a sorozat régi fényét.

Painkiller: Hell & Damnation

A Hell & Damnation hőse ismét Daniel, akinek a játék félig-meddig újrameséli és folytatja is 2004-ben elkezdődött kalandját (mondjuk, hogy ez konkrétan hogyan lesz megvalósítva, arra még kíváncsi vagyok), vagyis ezúttal a Zord Kaszás megbízásából ismét végig kell járnia a pokol minden bugyrát, megölnie minden nagyobb démont, hogy végül a Halál visszaadhassa neki szerelme lelkét. A játék gyakorlatilag fogta az eredeti Painkiller, valamint a Battle out of Hell legjobb pályáit, áthúzta azokat kimaxolt Unreal 3 motorra, és kiegészítette őket átvezető jelenetekkel is, hogy végre legyen valami logika a pályák közötti váltogatásban, ne csak az ouija tábla segítségével teleportálgassunk. Sajnos ennek két következménye is van: gyakorlatilag egy best of válogatást kapunk csak az eredeti pályákból, és az ellenfelek már meglevő serege sem gazdagodott túlságosan. (A fejlesztők döntését valahol megértem: ha jól sejtem, nem akartak még túl sokat befektetni az utóbbi években alaposan lebőgött szériába, hiszen senki sem jósolhatja meg előre, hogy a régi és új rajongók figyelmét mennyire fogja megragadni.)

Danielt korábbi szövetségesei, a bibliai Éva, a démonvadász kelléktár és a tarot kártyák mellett egy új, talán kissé túlságosan is erős fegyver, a SoulCatcher is segíti, amely a korábban már ismert shurikenvető egy speciális változata, és halálos, végtagletépő lövedékek mellett egy végtelen muníciójú sugár segítségével képes szó szerint kitépni a lelkeket az ellenfelekből. Danielt pedig a lelkek továbbra is gyógyítják, illetve a mágikus 66-os szám elérése után démonná alakul, és rövid ideig sebezhetetlen terminátorként tép cafatokra minden útjába kerülő ellent. Az arzenál többi eleme (shotgun, minigun, karóvető, painkiller, shurikenvető) természetesen továbbra is kéznél lesz.

Painkiller: Hell & Damnation

A kissé spártai remake-elési stílust leszámítva a Hell & Damnationnek nincs sok szégyellnivalója. A grafika döbbenetes az utolsó napjait élő Unreal 3 engine-nel, a hangulat zseniális (az eredeti soundtrack mellett új számokat is vettek fel metalegyüttesek közreműködésével – pápá szintiszólamok, sosem fogtok hiányozni), a vér, a csonkítás pedig még több, mint az eddigi részekben összesen. A multi, amelyet a bétában sikerült kipróbálnom, szintén remekül muzsikál (oké, időnként némi laget leszámítva), klasszikus módok mellett (Team Deathmatch, CTF) végre kétfős co-op (az egyik játékos Daniel, a másik Éva) és egy új survival mód is kiegészíti a palettát.

Ha össze kellene foglalnom az eddig tapasztaltakat, azt mondom, nem árt, ha mindenki figyelemmel kíséri az új Painkiller játékot. Az eredeti anno nagy kedvencem volt (talán egy éve játszhattam újra), most pedig végre nemcsak egy kis múltidézésre nyílik majd lehetőség (ami Serious Samnek jól állt, miért ne jönne be Danielnek), hanem várhatóan, ha elég sikeres lesz, végre talán egy igazi Painkiller 2-t is kaphatunk majd. Kíváncsian várom a végeredményt, remélem, a maradék kis hibákat kijavítják, és mindhárom fő játékplatform játékosainak emlékezetes ördögűzésben lesz majd részük. ■

Painkiller: Hell & Damnation
Painkiller: Hell & DamnationPainkiller: Hell & DamnationPainkiller: Hell & Damnation
Painkiller: Hell & Damnation
A legutóbbi Painkiller: Hell & Damnation cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Skorpio90
Skorpio90 2012.09.26. 11:12
Nagyon jó lenne, ha gatyába ráznák a sorozatot. Szeretettel várjuk!
ShuleyvA
ShuleyvA 2012.10.01. 12:22
Ugye azt a (számomra) nagyon zavaró elemet is sikerült kiölniük a játékból, hogyha felveszel valamit, akkor az arcodba villan a monitor. Szerettem az első részt (és csak azt, a többit max. kipróbáltam), de majd az őrületbe kergetett, hogy minden tárgy felvételekor villant egyet a kép.
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.