Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Battlefield 3: Armored Kill

Tankok és egyéb páncélozott járművek érkeztek a harmadik DLC-ben.

2012.10.28. 10:50 | szerző: rootshaper | Ismertető/teszt

Nemrég újabb kiegészítővel bővült a Battlefield 3, mint ahogy azt már hetek, sőt, hónapok óta tudni lehetett. A harmadik DLC-ben négy térkép, egy új játékmód és megannyi új, megszerezhető eszköz található, középpontjában pedig természetesen a címnek megfelelően tankok és egyéb páncélozott járművek állnak. Ha a Close Quarters megjelenésekor úgy érezted, hogy a kiegészítő amolyan visszalépés a Back to Karkandhoz képest, akkor ezt biztos, hogy előrelépésnek fogod találni.

Battlefield 3: Armored Kill

Bár én a Close Quarterst sem nevezném visszalépésnek, inkább egy erőfitogtatásnak a Call of Duty sorozat irányába, hogy igen, mi is meg tudjuk csinálni azt, hogy egy kis térképre zsúfolunk össze játékosokat, meg két fragenként új fegyvert adunk a kezükbe. Most viszont erről szó sincs, felejtsük is el a Call of Duty szériát gyorsan, hiszen itt valami olyanról lesz szó, melyet nagyon kevés játék tud felmutatni. A lépték óriási, amikor az ember meglátja, hogy az egyik zászló egy teljes kilométerre van tőle, akkor úgy elgondolkozik, hogy akar-e egyáltalán elindulni abba az irányba, és nem ér-e véget a meccs, mielőtt odaérne? Aztán eszébejut, hogy bizony ez az Armored Kill kiegészítő, keressünk is gyorsan egy tankot/repülőt/helikoptert, vagy ami épp kéznél van!

Ha minden kötél szakad, még mindig kiugorhatunk a siker reményében az AC-130-as repcsiből, amely jó esetben a mi oldalunkon áll, és kötött pályán cirkál a játéktér felett. Persze nemcsak ugrani lehet belőle, hanem lőni is, de ezt az ellenséges csapat általában nem tolerálja, és gyorsan kiiktatja a repülőt, hogy minél kevesebb kárt tudjunk vele okozni. Mivel azt bizony lehet, talán túl sokat is. Pillanatok alatt ki lehet szedni komplett osztagokat a magasból, mielőtt egy jól irányzott Javelin, vagy valami vadászgép el nem töri a játékunkat.

Battlefield 3: Armored Kill

De kicsit előreszaladtunk, úgyhogy inkább nézzük azt, hogy mivel bővül a játék, ha letöltjük a kiegészítőt! Elsősorban a már megszokott módon négy új térképpel, amelyek irtózatos nagyok, erre jobb szó nincs. Aztán jön még a sorban a tank destroyer osztály, amely két kisebb páncélos egységet takar. Jóval fürgébbek, mint az MBT-k, ezért könnyen azok hátába tudnak kerülni és csúnya sérüléseket okozni. Mivel sok lesz a repülő is a fejünk felett, mobil légvédelmi ütegek is megjelennek a játékban, valamint a már említett AC-130, amely igaz, hogy nem irányítható, de így is bőven pusztító hatású, és gyanítom, hamar vissza fognak venni a tűzerejéből. Külön felüdülés, hogy a Bad Company 2 legjobb járgánya, a quad is bekerült a kiegészítőbe. Tűzereje persze nincs, de pillanatok alatt észrevétlenül az ellenség hátába lehet vele kerülni.

Persze nincs kiegészítő új játékmód nélkül se, ami esetünkben a Tank Superiority, a Battlefield 3 történetének egyik legjobb és legegzotikusabb játékmódja. Nincs más, csak tankok, ezt kell megenni. Ha valakinek ez nem szimpatikus, az nem fogja magát jól érezni itt, viszont a tankokkal jól bánó játékosok pillanatok alatt kedvenc játékmódjukká avanzsálhatják ezt a mókát. Adott két csapat, egy csomó tank (MBT-k és tank destroyerek), és egyetlen zászló a pálya közepén. Persze itt nem kapjuk meg a teljes terepeket, jóval kisebbre van véve a térkép, de így is bőven ad lehetőséget az ellenség hátba támadására és egyéb gonosz taktikák bevetésére. Sajnos talán egy kicsit túl jószívűek is voltak a fejlesztők, ugyanis olyan közel lehet menni az ellenséges bázishoz, hogy tökéletesen látni, amikor egy játékos spawnol, és azonnal el lehet tenni láb alól. Ez persze két jó csapat közt ritkán fordul elő, de amikor egy nagyon gyenge csapat kerül szembe egy jobbal, ott azért könnyen eltolódhat a frontvonal egész a bázisig, ami sűrű szentségelésekbe torkollik.

Battlefield 3: Armored Kill

Sokat hangoztatták a fejlesztők, hogy elhozzák a legnagyobb Battlefield mapet, amit valaha láttunk. Hát el is hozták, a neve Bandar Desert. Megtalálhatóak rajta mind a végeláthatatlan dűnék, mind pedig a beépített lakóövezetek, vagy épp katonai táborok is. Ez az a térkép, amelyen a páncélosok és a gyalogosok is könnyen megtalálhatják feladatukat. Ezzel szemben a Death Valley, amely a kiegészítő egyetlen éjszakai térképe, már sokkal inkább fókuszál a gyalogsági harcra és a kisebb, fürge járművekre. Nagy sziklák és kátyúk borzolják a terepet, amelyen körülményes közlekedni, viszont remek fedezékeket nyújtanak a gyalogság számára. Aztán van még egy újdonság, az első havas térkép a BF3 történetében, amely nem más, mint az Alborz Mountain, talán a legszebb mind közül. A hegyvonulat lábánál még csak szállingózik a hó, még látni zöld fenyőket és könnyebb is elrejtőzni, míg fentebb már az örök hó birodalma fogad és a szűk, keskeny átjárókkal tűzdelt hegygerinc igazi mészárszéknek ad otthont. Van még egy hatalmas, részben befagyott tó is a térképen, de persze az ezen való átkelést csak azoknak javaslom, akik öngyilkosok óhajtanak lenni a háború hatalmas nyomása alatt. Végül pedig a legkevésbé izgalmas térkép, az Armored Shield is megérdemel azért pár szót. Leginkább egy lankásabb Caspian Bordernek nevezném, határátkelőhely nélkül. Helyette van egy sor nagyfeszültségű távvezeték, valamint pár szélturbina, amik némi fedezéket nyújtanak a hosszan elnyúló dombvidéken.

Ha így haladnak a fejlesztők, akkor az utolsó kiegészítőre már nem is lesz töltőképernyő, ugyanis az Armored Kill térképeivel ismét lefaragtak a töltögetési időből. Kár, hogy mindezt nem ültetik át a régi pályákra is, de legalább ezek az óriások pillanatok alatt betöltődnek a memóriába és már vethetjük is bele magunkat a harcba. Technológiai szinten is érte némi fejlődés a játékot, a grafikus motor új funkciókat kapott, amelyek szintén csak a kiegészítő térképein látszanak meg. Ilyen például a beígért megcsillanó homok a Bandar Desert pályán, valamint az élethű átmenet a hóval borított tájakon.

Battlefield 3: Armored Kill

Eddig csak dicsértem a kiegészítőt, viszont akad néhány dolog, ami nem tetszik benne. Lehetett volna jó helyszíneket találni deathmatch játékmódhoz ezeken a térképeken is, viszont a fejlesztők valahogy nagyon bután választották ki a területeket hozzá, így a játék pillanatok alatt mesterlövész-viadallá alakul át. A spawnhelyek sincsenek jól elosztva, sokszor fordul elő az, hogy egyből az ellenség mellé éledünk újra, vagy fordítva. Aztán mivel járművekre koncentrál a kiegészítő, az összes megszerezhető új felszerelés is ezekhez kapcsolódik, tehát nem kapunk új fegyvereket, mindössze pár kiegészítést tankjainkhoz. Végül pedig a Tank Superiority móddal kapcsolatban van némi gondom, és be is fejeztem a siránkozást: ha 16-24 főnél több résztvevős szervert választunk magunknak, nagy esély van rá, hogy szinte az egész meccs alatt gyalog kell közlekednünk, ugyanis a megjelenő tankok száma ezzel nem növekedik. Ez még a Death Valley térképen nem is akkora gond, hiszen rengeteg a fedezék és a sötétség is némileg elrejt, azonban az összes többi pályán komoly gondot okozhat a sok nyílt terep és a rengeteg ellenséges tank.

Nem kellett csalódni a DICE fejlesztőiben harmadik alkalommal sem, megint egy teljesen új élményt hoztak el nekünk. Csak annyi a bajom, hogy a hatalmas térképeken és az új játékmódon kívül ez a kiegészítő semmi érdemleges újítást nem hozott, ellentétben például a Close Quartersszel, amelyben azért megjelent nyolc új fegyver is. Kicsit kevésnek érezni így a tartalmat, viszont mégis szórakoztató és nyújt annyi újdonságot, hogy érdemes legyen vele foglalkozni. ■

Battlefield 3: Armored Kill
Battlefield 3: Armored KillBattlefield 3: Armored KillBattlefield 3: Armored KillBattlefield 3: Armored KillBattlefield 3: Armored KillBattlefield 3: Armored KillBattlefield 3: Armored KillBattlefield 3: Armored KillBattlefield 3: Armored KillBattlefield 3: Armored Kill
Battlefield 3
A legutóbbi Battlefield 3 cikkek, hírek

hozzászólások (2)

LordMatteo
LordMatteo 2012.10.29. 17:35
Jó cikk, összefoglaltad a lényeget. A Tank Superiority meg olyan, mint a SQDM: 8-16 főre van tervezve, abban egész jó (főleg ha szervezett meccsről van szó, nem pedig publikról), de amúgy szar, mert a publik szerver tulajok nem értik meg, hogy csak fél percig vicces 64 embert bezsúfolni ilyen pályákra.
Szenya3
Szenya3 2012.10.30. 07:23
Szerintem nem az új modok gyártásával kellene foglalkozni, hanem az eddigieket mapokkal gyarapítani. És mellesleg a plussz contententekkel arányosan a bugokat is javítani. Mert ennyi idegesítő bug ritkán van egy népszerű online gameben. De tényleg néha a 0%hp-s ember killje, vagy a knife bugok, esetleg élesztés bug is felpumpálja az ember agyvizét elég rendesen.

Így is van pár mod ami kb minimális különbséggel azonos az alap modokkal és mégis külön hypeként adták el. Conquest assault-sdm pl.

Nem vágom hogy a számomra egyik tényleg jó modhoz a c. dominationhoz hajlandóak-e a készítők gyártani több mapot, mert igazából 4-et nevetségesen kevésnek találok.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?