Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Total War: Rome II

Még egy évet kell várni a Creative Assembly következő játékára. Rövid összefoglalónk a kölni prezentációról.

2012.10.29. 13:00 | szerző: Blade Runner | Előzetes

A gamescom keretében a SEGA prezentálta a Total War széria legújabb tagját, a Rome II-t is. A Rome: Total War jövőre megjelenő második részére kilenc évet kellett várni, azonban mind a fejlesztők, mind a rajongók úgy érezték, hogy épp most érkezett el az ideje annak, hogy a sikeres sorozat egy újabb római időszak feldolgozással gazdagodjon.

Total War: Rome II

Az eddigi, klasszikusnak is tekinthető Total War játékmenetet több helyen is bővíteni kívánják, például lehetősége nyílik majd a játékosnak arra, hogy belevesse magát a római patríciuscsaládok intrikáinak hálójába, így támogatókat és óhatatlanul ellenségeket is szerezzen. Ez is hozzásegíti a játékost abban, hogy akár a császári koronára is szert tegyen, de ha akarja, ugyanígy a köztársaság megmentőjeként is tetszeleghet.
A Total War: Shogun 2-höz hasonlóan alkalmanként döntés elé állít a játék, amelyek a kampány végkifejletét befolyásolják. Így lehet például a Római Köztársaságból a játék végére Római Birodalom.
A játékterület kibővülésére is számíthatunk, a Római Köztársaság és közvetlen környezetén kívül keleti irányba tervezik bővíteni a kampánytérképet. Az előző részhez képest fontosabb szerepet kapnak a tengeri csaták is, és a Total War játékok történetében először várható a szárazföldi és vízi ütközetek kevert megjelenése, például egy partmenti város ostroma során. Így miközben légióink a szárazföldi csapatokat támadják, míg a flotta támogató módon veszi tűz alá a helyet.

Total War: Rome II

A fejlesztők a kis falvaktól egészen Rómáig, a kietlen pusztaságtól és sivatagoktól a zöldellő mezőkig változatos környezetet igyekeznek a játékban modellezni és bemutatni. A körökre osztott stratégiai lépések után következnek a lélegzetelállítóan hatalmas léptékű, valós időben játszódó csaták. Ezek ábrázolása az eddigiekhez képest sokkal sötétebb és erőszakosabb lesz, a csaták alatt egy időben tengeri és szárazföldi egységek is részt vehetnek, például egy csatahajókból álló sereg bombázhat egy parti várost, miközben a hajókon szállított katonák a partra ugrálnak, és ott az ellenséggel harcba keverednek. A játékot a generálisok szemszögéből vezérelhetjük, de lehetőségünk van arra is, hogy felülnézetben, mintegy térképszerűen vegyük szemügyre a csatateret, de ha akarjuk, valamelyik katona szemén át is megtekinthetjük a csatákat. Ekkor a rendszer olyan pozíciót választ ki számunkra, amely valamilyen szempontból érdekes, rendkívüli. A csaták hangulatát dinamikusan a helyzethez kapcsolódó kiáltások is fűszerezik. Elmondhatjuk, hogy már ebben a korai állapotában is nagyon szép grafikával rendelkezik a játék, és a fejlesztők azt ígérik, hogy a végső verzió még ennél is sokkal csodálatosabb lesz.

Total War: Rome II

A Rome II: Total Warra a rajongóknak bőven van idejük felkészülni, mert megjelenése legkorábban is csak valamikor a jövő év második felében – a legfrissebb hírek szerint 2013 októberében – várható. ■

Total War: Rome II
Total War: Rome IITotal War: Rome IITotal War: Rome IITotal War: Rome IITotal War: Rome IITotal War: Rome II
Total War: Rome II
A legutóbbi Total War: Rome II cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.