Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Hearts of Iron III - Their Finest Hour

A nagy tervezések és a különleges alakulatok kora jött el a harmadik kiegészítővel.

2012.11.06. 10:05 | szerző: Quetzalcoatl | Ismertető/teszt

„Ezért hát nézzünk szembe kötelességünkkel, hogy ha a Brit Birodalom és Nemzetközössége fennmarad, akkor ezer év múlva azt mondhassák az emberek: Ez volt a legnagyszerűbb pillanatuk.”
Nemrégiben megérkezett a svéd illetőségű Paradox Interactive egyik legkedveltebb stratégia játékának új, sorrendben harmadik kiegészítője, amely Churchill egy, az angliai csata kezdetét bejelentő beszédét vette címül. Rögtön itt kell kiábrándítanom a lelkes rajongókat, mert nem a légi csatákra fogunk összpontosítani, bármennyire is ez tűnne logikusnak a cím alapján, sokkal inkább a nagy tervezések és a különleges alakulatok kora jött el, és az alapjátékból hiányolt battle-scenariók közül is kaptunk két újabbat. Ezek egyike a Téli háborút, a másik a spanyol polgárháborút dolgozza fel. Ezek közül különösen a második az, amely multiplayerrel lehet a legizgalmasabb, hiszen kiegyenlített erők küzdelmét hozza, míg az elsővel inkább erkölcsi érzékünknek adózhatunk, a kicsiny finn hadsereggel jól elverve a szovjeteket. Már ha sikerül, persze.

Hearts of Iron III - Their Finest Hour

A többi újítás közül kettő az, ami igazán fontos. Az elsőt, a speciális egységeket az első résztől kezdve várta mindenki, mert valljuk be, kevéssé történelemhű, hogy mondjuk a gurkákat ugyanolyan közönséges hegyi csapatokként ábrázolják, mint bármelyik sorozott angol vagy skót csapatot. A másik, ami talán csak csilli-villi szépítésnek tűnik, hogy szép hadműveleti terveket tudunk térképre rajzolgatni, nagy színes nyilakkal, és mindezt megoszthatjuk multis társainkkal, leegyszerűsítve azon kommunikációt, hogy mégis mik a távlati terveink, illetve, hogy hol van szükségünk segítségre és együttműködésre. Ezen kívül kicsit átalakították a partraszállások rendszerét, combosabb szállítóhajókkal megtámogatva, tábornokaink tanulékonyabbak lettek, és most már százalékosan láthatjuk, hogy hol tart a városi hadviselés elsajátításában, illetve Lend Lease rendszerben ki tudjuk segíteni szövetségeseinket is. Bővült a fedett műveletek lehetősége, ellenállási gócokat és államcsínyeket szervezhetünk.

Hearts of Iron III - Their Finest Hour

Ennyi nagyjából az újdonság, de az összkép szempontjából ez mit jelent? Nos, a fejlesztőktől megszokott módon az alapkoncepció tovább finomodott, a már három éve megjelent – kezdetben sajnos szokott módon bugos – alapjáték mára elérte azt a szintet, hogy javítani már nem nagyon van mit, és csak a bővítésre lehet koncentrálni. A térkép viszonylag pontosnak mondható, hibákkal nem találkoztam, a mesterséges intelligencia pedig kinőtte gyerekbetegségeit. Ez utóbbit illetően van talán még mit csiszolni, én kicsit bátortalannak éreztem, annak ellenére, hogy sok más mellett egy angliai és egy japán partraszállást is volt alkalmam átélni, és az olaszok is elfoglalták Kairót.

Hearts of Iron III - Their Finest Hour

Összességében tehát az új Hearts of Iron III kiegészítővel kapcsolatban történelemhűségre nem lehet panasz, és szerény meglátásom szerint mostanra eljutott a játék oda, ahová a rajongók a megjelenéskor várták. Foteltábornokok, vár a harcmező! ■

Hearts of Iron III - Their Finest Hour
Hearts of Iron III - Their Finest Hour

A cikk bevezető idézeteként felhasznált Churchill beszédrészlet fordítása az alábbi könyvből származik: A XX. század nagy beszédei – Brian Macarthur (szerk.), Agave Könyvek Kiadó Kft. 2006.

értékelés

Hearts of Iron III: Their Finest Hour

Hearts of Iron III: Their Finest Hour
Pozitívumok
  • Érezhetően gyorsabb lett a játék, még a viszonylag késői dátumokban is
  • Két új, gyorsan lejátszható battle scenario
  • Új egységtípusok
  • Jobb egyensúly a MI kreativitása és a történelemhűség között
Negatívumok
  • A mentések betöltése belassulhat
  • A semleges államok MI-je túl szívesen csatlakozik a tengelyhez, felborítva ezzel az egyensúlyt
  • Kicsit túlárazták
Minimális rendszerigény: Hearts of Iron III alapjáték és az eddigi kiegészítők, Pentium IV 2,4 GHz/AMD 3500+, 2 GB RAM, GeForce 8800/Radeon X1900
Hearts of Iron III: Their Finest Hour
A legutóbbi Hearts of Iron III: Their Finest Hour cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Sir Spike
Sir Spike 2012.11.06. 18:04
Jó lett az úgy kieg, megéri beszerezni. Bár az új PA és Armor értékek rendesen befűtöttek a magyar hadseregemnek :D
A tábornokok trait fejlődése pedig rendkívül jó ötlet és működik is rendesen. Az ára viszont tényleg húzós, ha a többi "komponense" nem lett volna leárazva steam-en, maradt is volna ott, de így..... :D
Quetzalcoatl
Quetzalcoatl 2013.03.26. 15:54
Szeretném kiegészíteni magam a cikkel kapcsolatban. A térképrajzolásos feature-ről lenne szó. Miután unalmas óráimban alaposan áttanulmányoztam a manualt (és utána kipróbáltam jó pár alkalommal), azt kell mondjam, hogy egy igen előremutató dologról van szó. Nevezetesen, hogy az AI megpróbálja lekövetni az általunk készített haditerveket. Nem konkrét irányítást kell elképzelni, inkább egyfajta motiválást. Úgy kell ezt elképzelni, hogy pl. megadjuk, hogy a német csapatok a Baltikumon át törjék szét az orosz védelmi vonalat, ezért az AI ide fogja csoportosítani a több csapatot, és itt fog támadásokkal próbálkozni. Persze ha esélye van, attól még ugyanúgy lerohanja Kijevet, de a hangsúlyt nem erre fogja helyezni. És meg kell mondjam, elég tűrhető hatékonysággal dolgozik, bár a száz százalékos végrehajtástól azért messze van.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.