Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

PlayStation All-Stars: Battle Royale

A Sony legismertebb karakterei végre egy játékban vonulnak fel.

2012.12.05. 09:00 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Még régen, a Nintendo 64 idején egy kis fejlesztőcsapatnak támadt egy zseniális játékötlete a japán cég aktuális konzoljára: Super Smash Bros. néven olyan egyedi, minden addig bevett normától eltérő verekedős játékot készítettek, amely szerepeltette a Nintendo összes ismertebb karakterét Mariótól Kirby-ig. A receptet azóta újra elővették minden későbbi nagykonzoljukon, minden alkalommal hatalmas sikert aratva. A sor most viszont nem rajtuk, hanem a másik japán konzolgyártón van, amely kisebb-nagyobb módosításokkal „kölcsönvette” az ötletet, és bár eleinte nagyon szkeptikus voltam a koppintással kapcsolatban, több óra játék után kijelenthetem, hogy az év egyik legszórakoztatóbb programjához volt szerencsém.

PlayStation All-Stars: Battle Royale

A PlayStation All-Stars Battle Royale-nak (ezentúl röviden PSASBR) nincs különösebb története vagy bonyolult, mély mondanivalója. A Sony konzoljain megjelent híresebb karakterek és játékok valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva összekerülnek, és mivel a helyzettel nem tudnak mást kezdeni, megverekednek egymással – erről szólnak az Arcade mód elején és végén látható kis filmecskék. A hangsúly a játékmeneten, illetve a rengeteg legendás szereplőn van. Sir Daniel (MediEvil), Ratchet, Jak, Sly, Kratos, Radec (Killzone 2), Dante (Devil May Cry), Big Daddy (BioShock), Cole (Infamous) és még sok más társuk mind tiszteletüket teszik (összesen jelenleg több mint húsz karakter, de továbbiak is várhatóak DLC-ként a jövőben), mindannyian egyedi, rájuk jellemző mozdulatokkal és pályákkal saját játékaikból.

A kreativitás és a lehetőségek határtalanok, az összhatás elképesztő...Saját pályákról beszélni viszont lehet, hogy egy kicsit túlzás – tudniillik a fejlesztők nem elégedtek meg azzal, hogy ezt a rengeteg karaktert bedobták egymás mellé, azt akarták, hogy a játék minden egyes elemében érezhető legyen: ez most ténylegesen a különböző programok összemixelése, így minden helyszín, ahol harcosaink megverekedhetnek, két játék keveréke. Például a Twisted Metal autópályáján megjelenik a Jak and Daxter széria második részéből ismert portál, amin átözönlenek a Báró seregei. Vagy az Ape Escape időportálján átmászik egy hatalmas chimera bestia a Resistance sorozatból. Esetleg a God of War III Hádész elleni csatája során megjelenik a PSP-s pataponsereg, de még olyan őrület is előfordul, hogy a LocoRoco bájos, rajzfilmekre emlékeztető éneklő, bűbájos világát lezúzza egy hatalmas robot a Metal Gear sorozatból. A kreativitás és a lehetőségek határtalanok, az összhatás, ahogy javában zajlik a csata, és közben a háttérben a különböző játékok mellékszereplői és emlékezetesebb elemei is küzdenek, elképesztő, főleg, amikor ezek a „háttéresemények” a tényleges harcra is hatással vannak, például egy dühös szörny támadásait is kerülgetni kell a verekedés mellett.

PlayStation All-Stars: Battle Royale

Maga a játékmenet az inspiráló Smash Bros.-hoz hasonlóan természetesen nem életerőcsíkok lecsökkentésén, kombókon vagy fatalityken alapul. Minden alkalommal, amikor sikerül megsebeznünk ellenfeleinket (maximum négy szereplő verekedhet egy pályán), a „szupertámadásunkat” jelző csík töltődik egy kicsit, majd ha elér egy megfelelő szintet, speciális mozdulatot hajthatunk végre, amely ideiglenesen meg is öli az áldozatául esett játékost, mi pedig kapunk minden így megölt ellenfélért egy pontot (állítható, hogy ezeket láthassuk-e, vagy csak a meccs végén derüljenek ki). A játék lényege vagy a legtöbb ilyen pont összegyűjtése megadott idő alatt, vagy megadott számú pont összegyűjtése, vagy egy speciális esetben a játékosok csak előre meghatározott alkalommal éledhetnek fel, és az utolsó, aki életben marad, lesz a meccs nyertese. (Mindezen kívül a program tartalmazza a kötelező Challenge módot is, további, egyedi kihívásokkal.)

A szupertámadások természetesen a sima mozdulatokhoz hasonlóan (gyenge és erősebb ütés, távolsági fegyver használata, eldobás) teljesen egyediek, ráadásul három szinten át feltölthetőek, így általában jobban megéri azonnali elsütés helyett kivárni, amíg a csíkok felkúsznak maximumra. Dante például első és második szintű szupertámadásai során csak a kardját, a Rebelliont használja, de a legmagasabb, hármas szintűvel elsüti a Devil Trigger képességét is, démonná változik, az ellenfelek a levegőbe repülnek, az idő pedig lelassul, és Dante minden egyes mozdulata azonnali halált okoz ellenfeleinek. Ráadásul, ha az adott karakter saját képességei nem felelnek meg a játékstílusunknak, néha a pályán felbukkannak extra tárgyak is, amelyekkel a mi oldalunkra billenthetjük a harc menetét, például gömbök, amelyek automatikusan töltik szupertámadásunkat, vagy fegyverek a különböző játékokból, amelyek teljesen új támadásokat és mozdulatokat adnak ideiglenesen a szereplőknek. (Például Dark Rider lándzsája a God of War II-ből, a gépkarabély a Resistance-ból, és a plazmid a BioShockból.)

PlayStation All-Stars: Battle Royale

Ezeknek köszönhetően pedig, bár a játék minden karakterrel teljesen más élményt nyújt, a balansz mégis remek, és frusztráció, vagy idegeskedés helyett a PSASBR azt teszi, amit egy játéktól elvárunk: végtelenül és határtalanul szórakoztat. (Azt leszámítva, hogy néha nagyon kizoomol, és ekkor, illetve bizonyos különösen látványos harcok során nehéz követni karakterünket, a PS Vita képernyőjén pedig ez még zavaróbb probléma.) És bár remek élmény egyedül is fejleszteni a karaktereket, megnyitni nekik különböző belépő animációkat, győzelmi indulókat, skineket, az igazi élmény multiban van, amit vagy négy kontrollerrel, vagy pedig online tolhatunk, free-for-all vagy 2v2 felállásban.

A cross-play funkciónak köszönhetően PS3 és PS Vita játékosok játszhatnak egymás ellen.A multinál viszont egy kicsit meg kell torpannunk. A PSASBR fontos funkciója ugyanis a cross-play funkció, amelyet eddig még csak kevés játék használt ki. Ennek lényege, hogy a PlayStation 3 tulajok játszhatnak PS Vita-használók ellen, és profilunkat is szabadon használhatjuk mindkét platformon. Emellett a cross-buy feature-nek köszönhetően, ha megvettük a játékot a két konzol bármelyikére, a másik gépre ingyen tölthetjük le a Store-ból. A platformok közti játék pedig mondhatni tökéletes – amikor lag volt a multiban, az sosem a cross-play miatt fordult elő, amúgy pedig, ha a hozzám hasonló teszterek némelyike nem tette volna ki a nickjébe, hogy ő bizony Vitán játékszik, meg nem tudtam volna mondani sem az online játék stabilitása, sem a játékosok teljesítménye alapján, hogy ki milyen konzolt használ.

PlayStation All-Stars: Battle Royale

Bár eleinte szkeptikus voltam, és nem tartottam többre egyszerű ötletmásolásnál, végül kiderült, hogy a PlayStation All-Stars Battle Royale egy remek játék lett, amely bármikor elővehető egy kis közösségi konzolozás során is. Remek a balansz, jó a karakterválaszték (bár picit talán túl vegyes) és végtelenül szórakoztató az egész. Ráadásul bármelyik változat megvételével automatikusan jár a másik konzol verziója is – ez így egy visszautasíthatatlan ajánlatnak tűnik. ■

PlayStation All-Stars: Battle RoyalePlayStation All-Stars: Battle RoyalePlayStation All-Stars: Battle RoyalePlayStation All-Stars: Battle Royale

A PlayStation All-Stars: Battle Royale PlayStation 3 és PS Vita konzolokra jelent meg.

értékelés

PlayStation All-Stars: Battle Royale

PlayStation All-Stars: Battle Royale
Pozitívumok
  • Zseniális hangulat
  • Eszméletlen jól valósították meg a különböző játékok keverését
Negatívumok
  • Lehet, hogy nem ártott volna mellé egy konkrét történet is
  • A rengeteg karakter kicsit túlságosan vegyes társaság egymás mellett
8,0
grafika 8
hangok 8
játszhatóság 9
hangulat 9

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.