Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

Van Helsing legyek vagy Drakula? – Kipróbáltuk az első Skyrim-DLC-t.

2012.12.11. 11:00 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Azt hiszem, már kiderült rólam, hogy egyik legkedvesebb játéksorozatom a Bethesda műhelyében kovácsolt The Elder Scrolls széria, amelynek utóbbi három epizódjával elképesztő mennyiségű órát töltöttem el. Nem sok olyan program van, ami ennyire képes lett volna beszippantani, hogy szinte elvesztem térben és időben, és már-már benne éltem a scriptek által teremtett fantáziavilágban. Mind Morrowind, mind pedig Cyrodiil földjét számtalanszor megmentettem már a rá leselkedő veszélyektől, és azok hőseivé, nagymestereivé, főmágusaivá avanzsáltam, akinek a nevét mindenki félte, tisztelte és ismerte a Birodalomban. Azért is lehetett módom a többszöri nekiveselkedésre, mert időről időre megjelentek az adott epizódhoz különböző hivatalos kiegészítők, amelyek az egyszemélyes játékot (mert itt eleddig csak ilyennel találkozhattunk) hosszú-hosszú órányi tartalommal bővítették ki. És mivel ez a sorozat nagyban épít az általa teremtett hagyományokra, ezek közül a szó hagyományos és legjobb értelmében vett küldetéslemezek közül az első rendszerint az alapjátékban megismert hatalmas területen indított bennünket új kalandok felé, míg a második egy vadonatúj szigetet dobott az addig is rettentően terjedelmes játékvilághoz. Igen megörültem hát, amikor kis hazánkban is végre kézbe vehettem a széria eddigi legjobb alkotásának első ilyen kiegészítését, a Dawnguardot, amely főleg Skyrim provinciában maradva kalauzol el bennünket a vámpírok és vámpírvadászok ősi küzdelmének legújabb állomásaira, hogy mi magunk tehessünk pontot a háború végére, vagy az egyik, vagy pedig a másik frakció élére állva.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

Ahhoz, hogy belevághassunk az új küldetésünkbe, legalább tízes szintű karakter szükségeltetik. Akinek ez valamiért nem áll rendelkezésére, de szeretne mindjárt az újdonságokkal kezdeni, az is könnyedén megoldhatja a dolgot a félhivatalos (vagyis a készítők által beépített) „könnyítő” konzolparancsok alkalmazásával. Ha így vagy úgy eleget teszünk a kritériumnak, az első kisebb település vagy őrjárat közelébe érve tudomást szerzünk egy őrtől vagy hírvivőtől, esetleg egy tagtól a Dawnguard csoport létezéséről, akik persze pont miránk várnak. Elzarándokolva hozzájuk a Riften közelében lévő Dawnguard erődbe, tudomást szerzünk ősi harcukról a vámpírok szektájával, valamint arról, hogy miért alakult újra a csoport nemrégiben egy helyőrség vámpírok általi felszámolását követően. Mindjárt el is küldenek minket egy romhoz, amelyet ismereteik szerint éppen a vérszívók kutatnak át. Itt találkozunk egy csapdába esett vámpírhercegnővel, Serenával, akit elkísérhetünk apjához a Volkihar kastélyba. Apuci persze nagyon örül a hölgyike biztonságos hazatértének, ezért felajánlja nekünk vagy a soraikba való belépés lehetőségét, vagy pedig a szabad eltávozást. Az alapjáték metódusait követve tehát ismét csakhamar találkozhatunk a másik oldal képviselőivel is, és kisvártatva döntési helyzetbe kerülünk azzal kapcsolatban, hogy melyik felet is képviseljük ezután. Bárhogy is döntsünk, a történet gyakorlatilag ugyanazokra a helyszínekre visz el bennünket (köztük számos új erőddel, rommal, barlangrendszerrel, sőt, az előző epizódban megismert Oblivion síkkal), de a történetet más-más aspektusból ismerhetjük meg. Többet nem is mondanék róla, hiszen bőven megér egy-egy végigjátszást.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

A kiegészítő legnagyobb újítása a vámpírforma, amelyet magunkra ölthetünk. Ehhez természetesen külön perkfa dukál, saját képességekkel, köztük számos varázslattal. Nagyon ötletes például, amikor vérszívó denevérfelhővé változunk, vagy ide-oda teleportálunk áldozataink körül, hogy csak kettőt említsek új készségeink közül. Mivel az alapjátékban a harcosok céhének történeti szálán bevezetést nyertünk a vérfarkas létbe (és formába is), amit meg is hagyhattunk, ha úgy tartotta kedvünk, az új vérszívó alak ennek képességrendszerébe is beleszól, amihez külön farkasember képességhálózat is jár. A „vámpírúr” alakot is bármikor magunkra ölthetjük immár, de nem csupán napi egyszer, így gyakorlatilag tetszés szerint hozhatjuk rá a frászt gyanútlan ellenfeleinkre. A vadászok oldalára állva új fegyverekkel (mint például a számszeríj) és tárgyakkal, páncélokkal találkozhatunk. A számszeríj legfontosabb előnye, hogy akár menet közben is töltve marad, és gyorsabban tüzel az íjnál, de cserébe lassabban lehet újratölteni. Szintén újítás, hogy harc közben nem szükséges többé leszállnunk lovunkról, annak hátán maradva is folytathatjuk a küzdelmet. Ez nagyon is szükségszerű javítás volt, hiszen elég furán hatott, amikor ádáz hősünkkel szépen, komótosan lekászálódtunk paripánkról, miközben vagy tíz farkas csócsálta a lábunkat, és további hat haramia ütlegelt meg lövöldözött ránk tisztes távolból. Ezentúl bármikor átszabathatjuk ábrázatunkat is egy új karakter segítségével, aki Riften egyik kocsmájában tanyázik. Varázsképességeink három új kiáltással gazdagodtak, amelyek nagyon hasznosak a legendás sárkányok legyőzésében, amikkel bővült a tűzokádók palettája is. Szó, ami szó, a fejlesztők ismét kitettek magukért, így a mai sajnálatos trenddel – hála Istennek – ellentétben kapunk is plusz tartalmat a pénzünkért.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

A kiegészítő a kiváló alapjátékkal megegyező megvalósítású mind a grafika, mind pedig a hangok és zenék terén. Ez egyszersmind azt is jelenti, hogy újításra, fejlesztésre, újraszinkronizálásra, esetleg újrahangszerelésre nem számíthatunk. Ez a „minden maradt a régiben” dolog jelen esetben egyáltalán nem számít negatívumnak, hiszen a tavaly megjelent alapjáték igen magasra tette a lécet, de azért jól esett volna némi plusz, ha már eltelt azóta egy technikai téren is eseménydús esztendő. Mindazonáltal a Skyrim még ma is nagyon erősen az élvonalba tartozik, ezért előző megjegyzésem inkább csak amolyan halk morgolódásnak szántam, mintsem komoly kritikának.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

Nos kérem, végre egy olyan kiegészítőt kaptunk egy amúgy is kiváló játékhoz, amely igazi tartalommal bír, nem csupán egy kis elhanyagolható adalékot dob hozzá az alaphoz, esetleg egy eleve abba belekódolt, de addig lezárt apróságot nyit meg benne. A Dawnguard a tavaly megjelent The Elder Scrolls V: Skyrim első hivatalos kiegészítőjeként újabb sok hosszú órányi játékidővel ajándékozza meg a tisztelt nagyérdeműt, amelynek során felgöngyölíthető ugyanannak a történetnek mindjárt két oldala is. Így gyakorlatilag nem is egy, hanem két küldetéssorozatot játszhatunk végig, amelyek mindegyikének megvan a maga különlegessége. Valószínűleg a ma oly divatos vámpírőrület hatására választották azt a készítők, hogy a széria történetében eleddig betegségként, kórként, átokként kezelt vérszívó létet ezúttal új magasságokba emelik egy saját történeti szálnak, illetve saját fejleszthető képességeknek a játékba való implementálásával. Az eredmény egy jól összerakott, számos újdonságot magában hordozó, tartalmas kiegészítő csomag lett, amely kötelező darab minden Skyrim-rajongó számára. És mire ezeket a sorokat olvassák a Kedves Olvasók, Xbox 360-on (és hamarosan a többi platformon is) már folytatódnak megpróbáltatásaink a játék új „egész estés” kiegészítőjében, a Dragonbornban, amely (a Morrowindhez hasonlóan) Solstheim szigetére visz el bennünket, ahol új kihívások és vadonatúj bejárható területek várnak ránk. Már alig várom! ■

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard
The Elder Scrolls V: Skyrim - DawnguardThe Elder Scrolls V: Skyrim - DawnguardThe Elder Scrolls V: Skyrim - DawnguardThe Elder Scrolls V: Skyrim - DawnguardThe Elder Scrolls V: Skyrim - DawnguardThe Elder Scrolls V: Skyrim - DawnguardThe Elder Scrolls V: Skyrim - DawnguardThe Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

értékelés

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard
Pozitívumok
  • Új történet kétoldali végigjátszási lehetőséggel
  • Új frakciók
  • Tartalmas kiegészítő sok adalékkal
  • Összesen bő 20 óra plusz játékidő
Negatívumok
  • Nincs újdonság megvalósítás terén
  • Néhány apróbb bug és glitch
8,5

hozzászólások (12)

Gump
Gump 2012.12.11. 22:51
Ezt nem értem én sem, de a Rage sem vásárolható meg Steamen. A Bethesda nem szeret minket. :)
Lehet még itt próbálkozni. Most linkelte valaki a "milyen játékot vettél..." topikban, jó kis oldalnak tűnik, ott lehet, hogy nincs ilyen korlátozás és minden trükközés nélkül megvehető a játék.
Dobozosan amúgy elvileg kapható a CD Galaxisban (most hogy nincs shop talán nem gond, ha beírom). De mivel az is csak egy kód, ezért végképp nem értem, hogy simán Steamen akkor miért nem lehet...
Grungi
Grungi 2013.01.04. 13:33
Nekem tetszett, de én negatívumként hoztam fel a kétoldali végigjátszást. De ezt ki is fejtettem a következő oldalon:

http://grungi.blog.hu/2013/01/03/dawnguard_teszt
Raikku
Raikku 2013.01.10. 19:59
Segítség!!!
Nem tudok kijutni, abból a rohadt Ancestor Glade-ből, mert mindig bezáródik a rács. Az a vámpír tyúk meg az istennek sem akar velem jönni... :-((
Azt olvastam, hogy mielőtt olvasgatni kezdenék, hívjam magamhoz, de addigra már zárva van.
Tud valaki valami megoldást?
wolf8911
wolf8911 2013.02.25. 23:28
Ha konzolba beírod a tcl-t akkor át tudsz menni mindenen, oda is felmehets, ahova nem lehet, csak arra figyelj, ha ezt ki akarod kapcsolni akkor ugye újra beírod és lehetőleg ne az egyik textúrába állj :D
Amúgy Serena nálam többször is lemaradt, de végül is mindig ott termett mellettem, ha valahova máshova utaztam, vagy másik helyre mentem át/be.
Bár érdekes a játék, sok benne a bug és hiba még így ennyi javítás után is. Talán ez a gyengepontja. Gyakran nézegetem az uespwiki skyrimet, ott sok hasznos tipp van
Cruel Wolf
Cruel Wolf 2013.07.31. 09:41
Üdv nemrég kezdtem hozzá ehhez a játékhoz és egyik karimmal a vérfarkasságot próbálgatom de a skillfát nem tudom előhozni azt hogy kell? (ps3-mon)
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.