Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Metal Gear Rising: Revengeance

Egy kis ajándékot találtunk a Zone of the Enders HD mellett.

2012.12.16. 10:55 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Sűrű egy év végi időszakunk volt, azt meg kell hagyni, kézhez kaptuk az új Call of Duty-t, az új Assassin's Creedet, az új Far Cry-t és még sok más remekművet, de szerencsére a kiadók úgy döntöttek, megkímélik pénztárcáinkat és a karácsonyfa alsóbb ágait a túl magasra tornyosuló lemezhalmoktól, és több, szintén régóta várt játékot csúsztattak át a január-februári időszakra is. Crysis 3, Devil May Cry reboot, a lista nagyon hosszú, ami most minket érdekel közülük, az évek óta készülődő új Metal Gear széria első darabja, amelynek egy rövid játszható demója egyfajta ajándékként felkerült a szintén Hideo Kojima-féle Zone of the Enders HD kiadásának lemezére. A ZoE újrakiadása sem sikerült rosszul, arról később még bővebben is olvashattok, de lássuk előbb a lemez tartalmának érdekesebb részét: megérte-e várni a visszatérést Solid Snake futurisztikus hadviselés uralta világába?

Metal Gear Rising: Revengeance

Évekkel a Metal Gear Solid 4 fináléja után járunk, és bizony az abban történt események még mindig éreztetik a hatásukat. A nagy fegyvergyártó PMC-k a játék eseményeit követően felbomlottak több kisebb, különböző beállítottságú cégre, ezek egyikénél, az elsősorban békefenntartással és testőri feladatokkal foglalkozó Maverick Security Consultingnál dolgozik régi ismerősünk, Raiden is. Karrierjét azonban szó szerint csúnyán derékba töri egy váratlan találkozás, a játék eseményei előtt (vagy elején – lehet, hogy ez a rész is játszható lesz valamilyen formában) ugyanis, amikor egy dél-afrikai elnököt kell megvédenie, összeakad egy rivális csoport, a Desperado Enforcement szuperügynökével, Jetstream Sammel. A kiborgizált szuperkatona ellen hősünk esélytelen, elveszíti karját és szemét, és miközben magatehetetlen állapotban, félholtan hever a földön, megbízóját meggyilkolják. Néhány héttel később Raiden újra bevethető képes állapotban van, csapattársai időben kimentették, ráadásul testét átalakították, kiborgizálták, hogy felvehesse a harcot a Desperado katonáival. Egy Abkhazia nevű szigetországba szól a következő megbízatása, ahol nemrég egy véres polgárháború során megdöntötték a kormányt, a lázadók pedig a győzelem érdekében a Desperadóval is szövetkeztek. Raidennek ki kell mentenie a még életben levő kormánytagokat, és bosszút kell állnia a becsületén esett sérelemért is.

Metal Gear Rising: Revengeance

A demo során ennek a személyes bosszúhadjáratnak próbálhattuk ki az első harminc percét, a végén egy kisebb főellenfél elleni csatával. A Rising szakít a Metal Gear Solid sorozat eddigi hagyományaival, lopakodós, taktikai akciójáték helyett a Platinum Games által már többször sikeresen alkalmazott hack-and-slash játékmenetet követi, ami szűk, lezárt területeket, sok ellenfelet, viszont egyúttal kellően izzasztó kihívást is jelent. A központi szerepet a szuperkatonává alakított Raiden új képességei, főként a karddal való bánásmódja tölti be, bár az eleinte beharangozott forradalmi újítások, amelyek többek között a Move és a Kinect segítségével lehetővé tették volna kardunk manuális irányítását, sajnos/szerencsére a fejlesztés során kikerültek a programból. A lehetőségeink így a következők: pokoli sebességgel futhatunk mind sima terepeken, mind falakon, két mozdulattípus és az ugrás kombinálgatásával csillogtathatjuk meg Raiden fizikai erejét és harcművészeti képességét, az óvatlan ellenfeleket lesből, egy gombnyomással szúrhatjuk le (ennyi örökség azért megmaradt Snake eredeti kalandjaiból), valamint időnként másodlagos fegyvereket, gránátokat, rakétavetőket is a kezünkbe kaphatunk a hatékonyabb gyilkoláshoz. Raiden emellett rendelkezik a penge mód nevű képességgel – ez maradt meg a magas szintű mozgásérzékelésből –, amely bármikor aktiválható, kicsit lelassítja az időt, a kamera Raiden válla mögé közelít TPS módban, és az analóg karok segítségével hajszálpontossággal manuálisan beállíthatjuk, pengénk pontosan merre, milyen irányban vágjon. Ez nem csak bizonyos ellenfelek ellen hasznos, akiknek van egy különösen érzékeny, sebezhető testrésze, így juthatunk tulajdonképpen gyógyító csomagokhoz is. Raiden új teste ugyanis közel sem elpusztíthatatlan, még könnyebb nehézségi fokozatokon is komoly sérüléseket szenvedhetünk (szerencsére azért nem Ninja Gaiden szintű a kihívás), ezeket vagy nanopakkok segítségével hozhatjuk helyre (ritkák, mint a fehér holló), vagy pedig az ellenfelek testének megfelelő felvágása esetén kiszedhetjük belőlük az előzetesekben is többször mutatott elektrolit gerincvelőt, ami azonnal rendbe hozza a sérüléseket. Továbbá – bár ezt a demóban még nem próbálhattam ki – levághatjuk ellenfeleink műveleti chippeket tartalmazó bal kezeit is, amelyekért fizetést kapunk, és további képességekkel tudjuk bővíteni testünket.

Metal Gear Rising: Revengeance

A penge módot és a lesből támadást leszámítva tehát a rendszer gyakorlatilag a jól bevált receptet követi, mindehhez pedig remek, látványos és hangulatos történet, átvezetők, animációk és QTE pályarészek kapcsolódnak. Sajnos azonban pár probléma is felmerült, amelyekről említést kell tegyek. Először is a stabilitás. Nem sok olyan PS3-as játékot ismerek, ami kifogott volna a hardveren, de a Metal Gear Rising demója sikeresen kétszer is kifagyasztotta a PlayStation 3 konzolt, mindkét alkalommal ugyanannál a pályarésznél. A másik: a harcrendszert az egyszerűség ellenére egy kicsit hiányosnak éreztem a demóban. Védekezésre például csak két módot nyújtott a játék: vagy folyamatosan mozogtam és kerülgettem az ellenfeleim csapásait, vagy pedig, ha megfelelő irányba haladva pontosan időzítve lenyomtam a négyzet gombot, visszaüthettem bizonyos támadásokat – ez viszont csak az esetek csekély hányadában sikerült, és főleg a boss harcnál nagyon frusztrált. Az pedig, hogy a gyógyításhoz mindig át kell váltani blade módba, és kimetszeni az elektrolitot, mielőtt véletlenül egyszerűen megölnénk az adott ellenfelet, egy kicsit körülményes. Elhihetitek, nincs annál frusztrálóbb pillanat, mint amikor egy harc végén nagyon lement az életerőd, pont van egy ellenfél, akiből megszerezhetnéd a gyógyító matériát, de elszúrod a vágást/nem lépsz penge módba időben, a holttest pedig értékes tartalmával együtt felrobban.

Metal Gear Rising: Revengeance

Ezektől eltekintve a Metal Gear Rising: Revengeance ígéretes program, de remélem, a fenti hibák mindenképp javításra kerülnek a megjelenés előtt. A játékmenetnél felsorolt problémákról elképzelhetőnek tartom, hogy a balkezekért vásárolható fejlesztésekből hozzá lehet majd jutni olyan képességekhez, amelyek pótolják ezeket, ebben a rövidke ízelítőben viszont a hiány kellemetlen volt. Kíváncsi leszek a végleges termékre, potenciál, mint minden Metal Gear játékban, ebben is van bőven, remélem, hogy a Platinumos urakban és a mellettük bábáskodó Kojima mesterben ezúttal sem kell majd csalódnom. ■

Metal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Rising: RevengeanceMetal Gear Rising: RevengeanceMetal Gear Rising: RevengeanceMetal Gear Rising: RevengeanceMetal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Rising: Revengeance
A legutóbbi Metal Gear Rising: Revengeance cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.