Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Gameglobe

Teremts magadnak egy játékvilágot! - Kipróbáltuk a Bigpoint böngészős "Játssz! Alkoss! Oszd meg!" játékát.

2012.12.22. 10:30 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

A Bigpoint Games vitathatatlanul az online, böngésző alapú játékok kiskirálya. Tavaly már sikerült lenyűgözniük a magyarított Drakensang Online révén, de azóta még tovább törekedtek a csúcs felé, és bár nemrég érthetetlen okokból leépítették amerikai részlegüket, a portfoliójuk magáért beszél: Battlestar Galactica, Universal Monsters Online, The Mummy Online, de náluk készül a Game of Thrones hivatalos MMO változata is. Bár, meg kell vallanom, közelgő játékaik közül engem nem az utóbbi, Song of Fire and Ice alapján készülő alkotás nyűgözött le, hanem egy másik, majdnem egy éve bejelentett projekt, amelyet ráadásul nem más, mint a Square-Enix segítségével készülnek kiadni. Ez a „játék” pedig a Gameglobe.

Gameglobe

Képzelj el egy játékot, amely alapjában véve egy egyszerű platformozós, harcolós TPS, összefüggő történet, pályák és hasonlók nélkül, viszont minden lehetőséggel ahhoz, hogy a játékosok elkészíthessék saját alkotásaikat, megteremtsék saját világaikat saját játékmenetükkel, legyen az kalózos, szellemes, háborús, platformozós, puzzle, versenyzős vagy rail shooter. Minden a játékosokon múlik, no és a kiegészítőkön, amelyeket a fejlesztőcsapat a megjelenés után is folyamatosan készít a közösség számára. Természetesen ez nem a spanyolviasz 2.0, az alapötletet kisebb eltérésekkel a Sony berkein belül évekkel ezelőtt elsütötték, csak ott LittleBigPlanet volt a neve, az újdonság itt az, hogy a játék (mivel a Bigpoint fogja kiadni) ingyenes lesz és böngésző alapú, így bárki két perc alatt beszabadulhat a végtelen lehetőségek birodalmába.

Gameglobe

A végtelen kulcsszó pedig kicsit sem túlzás. Már amikor pár hónappal ezelőtt először vettem szemügyre a játékot, akkor is rengeteg különböző, változatos pályát volt szerencsém kipróbálni: csónakban úszva kellett lelőnöm a folyó szélén állomásozó kalózokat, szabadesésben kellett minél több pontot összegyűjtenem, Silent Hillre emlékeztető rémálomvilágban kellett konfrontálnom avataromat a legrejtettebb belső félelmeivel – azóta pedig csak még több szerkesztési lehetőség került a játékosok/készítők kezébe. Volt már például Halloween event töklámpásokkal és élőhalottakkal, azóta pedig megérkezett a legújabb pakk is, amely háborús övezetet, zsoldosokat, katonai bázisokat és automata gépfegyvereket ad hozzá az eddigi eszközökhöz.

Gameglobe

A lényeg, hogy a legkisebb részletekig testre szabható (kissé Xbox Live jellegű) avatarunkkal minél több pályát teljesítünk, ezekért tapasztalati pontokat gyűjtünk, szinteket lépünk, pénzt kapunk (ennek mennyiségét nyilvánvalóan mikrotranzakcióval növelhetjük majd), a pénzből pedig újabb felszereléseket veszünk karakterünk számára, és újabb eszközöket (amelyek között valószínűleg lesznek csak fizetős játékosok számára elérhető elemek) a szerkesztő modulunkba. A Create funkció alatt, ha már úgy érezzük, eléggé ráéreztünk a dolog ízére, elkezdhetjük saját világunk összerakását a már megnyitott felszerelésekből és eszközökből. A pályaépítő szerkezete meglehetősen egyszerű, letisztult, sejtésem szerint, ha eleget gyakorol vele, még egy ötéves is képes lehet remek pályákat összehozni. Változtathatjuk helyszínenként a kameranézetet (a TPS csak alapértelmezett, nem kötelező), a kamera effektjeit (szépia, fekete-fehér effekt stb.), így készíthetünk Silent Hill jellegű túlélőhorrort vagy 2D-s platformozós játékot, megszabhatjuk a szabályokat, például limitálhatjuk a játékost arra, hogy végig egy kocsiban vagy csónakban kelljen maradnia, szabadon szerkeszthetjük a domborzatot, a világítást, összerakhatunk kezdetleges logikai feladványokat, sőt még intrót és átvezető jeleneteket is barkácsolhatunk. A megnyitott eszközeinket ráadásul bármilyen mértékben kombinálhatjuk is, így rakhatunk akár gépfegyverállást egy repülő kalózhajóra. Mindezt, ismétlem, annyira leegyszerűsítve, hogy bárki képes használni, a lehetőségeinket csak a képzeletünk (és a megnyitott tárgyaink száma) limitálja.

Gameglobe

Az élmény pedig eszméletlen: szinte minden második pályán szembesülnöm kellett azzal, mekkora kreativitás is rejlik a játékosok többségében, és egy kis bátorsággal milyen új, szokatlan lehetőségeket lehet összehozni a legkisebb vagy leggrandiózusabb méretekben. A pályákat YouTube-csatorna jellegű profilokon lehet publikálni, a főoldalon folyamatosan követhetőek a legújabb, legnépszerűbb és legtöbbet like-olt produkciók. A közösség fantasztikus, több magyarral is találkoztam a béta során, de a játék fejlesztői is aktívan részt vesznek a közösségi életben, folyamatos pályaszerkesztő versenyeket írnak ki különböző célokkal (készítsetek tutorial pályákat sok magyarázattal új játékosoknak, vagy horror hangulatú pályákat Halloweenre), a legjobb pályákat pedig személyesen kiválogatják, és egy külön menüpont alól elérhetővé teszik.

Gameglobe

Mit is hagytam még ki, ami esetleg azokat is rögtön a játék oldalára vinné, akik még kétkednek? Megvan! A játék gépigénye annyira alacsony, hogy még a 2006-ban összerakott régi PC-men is simán játszani tudtam, ott gyengébb grafikákkal, míg a rendes tesztgépemen olyan HD látvánnyal, amely nyugodtan versenyre kelhet az aktuális trendekkel is. A Gameglobe jelenleg számomra a legimpresszívebb és legígéretesebb játék a free-to-play mezőnyben, a fizetős tartalmak pedig tényleg semmilyen jelentős előnyt nem jelentenek, hiszen aki nem veszi meg felhasználásra, játszani az is tud majd velük. Ajánlom mindenkinek, de főleg azoknak, akik nagyon hiányolták a LittleBigPlanetet és a hozzá hasonló „Játssz! Alkoss! Oszd meg!” jeligéjű programokat kedvenc platformunkról. A határ csak képzeletünk, én pedig elképzelni sem tudok olyan játékost, akinek ez nem nyerné el a tetszését, nyomás a regisztrációs oldalra: www.gameglobe.com! ■

Gameglobe

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.