Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Battlefield 3: Aftermath

Számszeríjat és ismét egy új játékmódot hozott az újabb DLC.

2012.12.24. 09:40 | szerző: rootshaper | Ismertető/teszt

Elérkezett az idő, hogy megjelenjen a soron következő Battlefield 3 kiegészítő, amely eddig az összes közül a legkevésbé volt hatással rám a megjelenés előtt. A mostanáig megjelent bővítmények komoly mértékben eltértek egymástól (kivéve talán a Back to Karkandot, de azt nem is igazán érzem a sorba passzoló plusz tartalomnak), az Aftermath azonban már az első infók alapján is elég jellegtelennek tűnt. Mint azt már biztos tudjátok, az új DLC-ben földrengés sújtotta vidékeken kell majd megküzdenünk ellenségeinkkel, miközben a megszokott négy új térképpel bővül a játék, valamint néhány új dögcédulával, járművel és egy számszeríjjal is. Az új játékmód a scavenger névre hallgat, és hatalmas szerencséje a DICE-nak, hogy szerepel a felhozatalban, ugyanis ha ez nem lenne... Na de ne szaladjunk előre már megint, nézzük részletesen, hogy miért sikerült felemásra ez a kiegészítés!

Battlefield 3: Aftermath

A játék első tényleges DLC-je, a Close Quarters egy olyan, merőben más élménnyel gazdagított minket, hogy jóformán megugorhatatlan magasságba tették vele a fejlesztők saját maguknak azt a bizonyos lécet. A gunmaster mód, a térképek és az egész hangulat nagyban hozzájárult ehhez. Úgy gondoltam, hogy ezt a szintet majd képesek lesznek tartani a későbbiekben is, újra, meg újra friss élményekkel gazdagítva a játékosokat. Ez azonban eddig nem jött össze nekik: az Armored Kill már egy szinttel soványabb minőséget hozott, de még képes volt a hatalmas térképekkel és a tankos öldöklős játékmódjával, a tank superiority-vel kellemes perceket okozni, az Aftermath viszont mindössze a scavenger módra lehet büszke. A térképek, annak ellenére, hogy felépítésre csillagos ötöst érdemelnek, szinte csak az eddig már unalomig ismert textúrákból és modellekből építkeznek. Az embernek az az érzése támad, hogy a Back to Karkand kiegészítőt indította el véletlenül, aztán meglát néhány repedést az aszfalton és jön a savanyú felismerés: ez tényleg az Aftermath.
Az összes térkép valamilyen sivatagban kapott helyet (pedig azért földrengések nem csak sivatagban szoktak bekövetkezni), ezzel is rombolva a változatosság minimális érzetét. Egy picit javít az összképen a pályák kialakítása, hiszen eddig nem látott, hatalmas belső tereket is bejárhatunk, ahol aztán a törmelék, a leszakadt vasbeton gerendák és por mellett katona legyen a talpán, aki kiszúrja az ellenséget. A kialakítás lehetővé teszi azt is, hogy a legtöbb nagy belső terekkel ellátott épületbe járművekkel is behatoljunk, így komoly meglepetést okozva akár az első vagy második emeleten dekkoló ellenségnek is. Itt viszont sajnos vége is a térképek dicséretének, ez a kiegészítő leginkább unalmasra sikerült része.

Battlefield 3: Aftermath

A szokásos új játékmód viszont nagyon kellemes órák sorát okozta a tesztelés időszaka alatt, mondhatjuk, hogy ez a része viszi el a hátán az egész DLC-t. A conquest mód alapszabályaira építkezve készült az újdonság, amelyben zászlókat elfoglalva tudunk kellemetlen perceket okozni az ellenségnek és győzelemre vinni csapatunkat. Igen ám, de hála a földrengések sorozatának, hirtelen mindenki elvesztette az összes komolyabb fegyverét, kiegészítőjét és kütyüjét, mindössze egy, a spawnolás előtt választható pisztoly és egy gránát lesz segítségünkre pályafutásunk elején. Hamar belebotlunk azonban elszórt fegyverekbe, amelyek meghatározott helyeken, véletlenszerű típusokként jelennek meg, szerte a térképeken. Kulcsfontosságú tehát, hogy megjegyezzük a fegyverek helyeit és igyekezzünk a lehetőségekhez mérten kihasználni az elénk pottyanó stukker adottságait.
A fegyverek egyébként három szintre tagolódnak, s ez már messziről látszik is a földön heverő halálosztó eszközök felett. Az első szintűként megjelenő fegyverek semmilyen kiegészítővel nem rendelkeznek, lőszer pedig típusonként változó, de egy-két tárnál soha nincs bennük több. A második szinten már valamilyen irányzék helyet kap a készüléken, végül pedig a harmadik szintű fegyverekre komoly teleszkóp is kerülhet és rendszerint lézeres célzássegítővel is ellátja őket a program. Gondolom, nem kell mondanom, hogy nem feltétlen a harmadik szintű fegyverekre kell rávetődni életünk árán is, hiszen a minimálisra szorított lőszermennyiség komoly precizitást, türelmet és időigényes, pontos célzást is igényel, amit kifejezetten nehéz úgy véghezvinni, ha már messziről kiszúrható a piros csóva, amelyet fegyverünk ont magából, ha kell, ha nem. Muníció újratöltésére is van némi lehetőségünk, ám ez általában egy abszolút nem védhető lőszeresrekesz környékén valósítható meg, ahol komoly vérfürdő szokott kialakulni. Az új játékmód tehát kifejezetten feszült és újszerű élményekkel gazdagíthatja a játékosokat, így elmondhatjuk, hogy ez a kiegészítő leginkább szerethető aspektusa.

Battlefield 3: Aftermath

A megszokott conquest és rush módokban is játszhatóak az új térképek, amelyekre így már az új járművekkel is beroboghatunk. Ezekből három kapott helyet a kiegészítőben, amelyek már ismert járgányok átalakított és feltuningolt változatai. Így kapott például a leginkább a Vodnik nevezetű négykerekűre hasonlító jószág nehézgéppuskát és gránátvetőt is. Ezen felül még mindenféle rácsok és nyitott utasterek bővítik a módosítások listáját, amelyek egy része mindössze külsőségekben érvényesül, míg az említett nyitott utastérből kimondottan könnyű kilőni az utasokat, de ők is könnyen kilőhetnek belőle minket, ha óvatlanok vagyunk.
Fegyverből mindössze egyetlen darabot kapunk, amely nem is igazán gyilkolási eszköz, mint inkább taktikai kütyü. A nevezett fegyver nem más, mint a számszeríj, amellyel nagyon pontos találat szükséges ahhoz, hogy egy lövésből leterítsünk vele valakit, viszont mire újratöltjük, már rég leszedett áldozatunk valamelyik csapattársa, így általában egyetlen frag szerezhető vele (vagy csak én voltam elképesztően béna, majd ti megmondjátok). A megszerezhető nyílvesszőkkel viszont hasznos társ is lehet a szerkezet, de sajnos a kasztunkra jellemző kütyüt tudjuk lecserélni rá, így megfoszt minket például az újraélesztés lehetőségétől. Az eszköz lényege inkább a hangradart lövő képességében mutatkozik meg, amely tíz méteres körzetében megjelöli az ellenségeket, valamint tudunk robbanó tölteteket is eregetni, ami pedig a járművek ellen lehet hasznos, hiszen szinte nincs területre ható sebzése. Mesterlövészkedésre pedig ott a kiegyensúlyozott nyílvessző, ami szinte semmit sem veszt a repülés magasságából, még nagy távokon sem, viszont ezt ellensúlyozandó jelentősen kisebbet sebez, mint bármelyik másik nyílvessző.

Battlefield 3: Aftermath

Még a Close Quarters apropójából írtam azt, hogy ha a DICE tudja tartani ezt a változatosságot, akkor az összes kiegészítővel boldogok leszünk. Ma már sajnos nem vagyok ennyire jóhiszemű, mert a megjelenő tartalmak egyre kevesebbet nyújtanak (vagy a CQ nyújtott túl sokat hozzájuk képest?). Az Armored Kill, annak ellenére, hogy a páncélos harcot helyezte előtérbe, kevés új tankot adott hozzá az alapjátékhoz, most pedig itt az Aftermath, amely a földrengéses témával egész jól is elsülhetett volna, de igazából sótlannak érzem. Igaz, hogy néha megremeg a föld és lehull némi vakolat az épületekről, az egész mégis olyan statikus, és a legjobban megroggyant épületek sem dőlnek össze meglepetésszerűen. Sok leszakadt födémszerkezetből alakítottak ki rámpát a fejlesztők, ezek például egy-egy nagyobb utórengés hatására igazán megsemmisülhetnének, a Frostbite 2 motor egész biztos el tudna bánni a feladattal. A négy új térkép túl egysíkú, nem nyújt elég változatosságot, és hogy őszinte legyek, már unalmas az állandó sivatagi környezet. Ha csak az új játékmódot kéne figyelembe vennem, elvinné a pálmát a DLC, ám csak ennyiért senki nem adna ki több mint négyezer forintot. Fáj, hogy ezt kell írnom, de a Battlefield 3 az Aftermath nélkül is teljes értékű játék, és aki nem veszi meg, vagy nem kapja meg a Premium tagság mellé, csak egy kellemes, új játékmódot veszít, amire valószínűleg egy-két hónapon belül nem fogunk emlékezni, ahogyan a Close Quarters beharangozott újdonságára, a conquest dominationre sem emlékszünk már. ■

Battlefield 3: Aftermath
Battlefield 3: AftermathBattlefield 3: AftermathBattlefield 3: AftermathBattlefield 3: AftermathBattlefield 3: AftermathBattlefield 3: AftermathBattlefield 3: Aftermath
Battlefield 3
A legutóbbi Battlefield 3 cikkek, hírek

hozzászólások (8)

SwitcX88
SwitcX88 2012.12.24. 16:33
Mit vártok? :-D Egyre inkább a populáris cod vonalra hajtanak, kell a pénz. Rengeteg ember átment codról arra hivatkozva, mekkora csapatjáték kell, meg ilyen-olyan gyökérségek. Pedig már köze nincs az igazi bf-hez, semmi hc feeling.
rootshaper
rootshaper 2012.12.27. 11:30
mivel kiegeszitokrol van szo, azt vettem alapul itt is, hogy az alap BF3 feelinghez mennyit ad hozza pluszba az uj tartalom. ami azt illeti, 4 uj palya 4000 forintert eleg CoD-os megoldasnak tunik nekem, annak ellenere, hogy boldog boldogtalan mar premiummal jatszik. mert ugye par uj assignment meg egy crossbow azert meg nem minosul kielegito tartalomnak mondjuk a CQ-s 8 uj fegyver, 4 uj palya es egy remekbeszabott uj jatekmod mellett. arrol nem is beszelve, hogy amint a cikkben is irtam, ezek a mapok kinezetre unalmasak es egysikuak, ellentetben peldaul a CQ-s toronyhazzal, vagy a katakombakkal es nagyobb nyilt terekkel is teletuzdelt terkeppel.

aztan ott az AK is, ami annak ellenere, hogy tankokra megy ra, mindossze ket darab uj jarganyt vonultat fel a megszokott negy uj terkep mellett, ami igy nezve marhara keves. de nem is ertem minek irom le mindezeket ujra, hiszen a cikkben is bennevan. aki nem olvassa vegig az vessen magara :)
LordMatteo
LordMatteo 2012.12.27. 15:10
Még mindig nem értem, hogy miért az határozza meg egy kiegészítő értékét, hogy mennyi új cucc van benne...az AK-ban van benne egyedül az, hogy maradéktalan Battlefield-élmény. Tankvadászok nélkül is. ;)

Azt sem értem, hogy miért egysíkúak az AM-mapok. Rengeteg, ismétlem, RENGETEG út vezet a zászlók között, épületekben, kerülve, összevissza mindenhol, és nem agyatlan tömeghent, mint a CQ-ban, amit én fél óra után megunok. Nagyon jól felépített pályák, ötletes és jellegzetes részekkel (Monolithon ugye a toronyház, Azadin a Palace rész, Epicenteren a szervízalagutak, Talah Marketon pedig a parkouros részek :D). Ja, hogy mindegyik sivatagos, hát ejj. Szerintem ez nem akkora probléma, a Bf mindig is sivatagos-erdős volt.

Az AK-be meg minek új tank? Grafikán kívül ugyanannak kell lennie úgyis, mint eddig, az Abrams is csak azért szarabb mint a T90, mert hátrafelé nem lehet látni. Meg mit rakjanak be? Leopard? Challenger? :) Ahhoz teljesen új arzenált is kellett volna csinálni, mert ugye ezek EU-tankok.
Royce95
Royce95 2012.12.29. 08:44
Azért az AK a két új páncélvadász mellett hozott két új sorozatvetőt, egy quadot, meg egy AC-130ast.
rootshaper
rootshaper 2012.12.29. 12:21
az AC130 kb. annyira jarmu, mint a CoD-ban barmelyik... megy egy kijelolt palyan te meg lohetsz belole :D
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?