Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Sine Mora

Másodvélemény a shoot 'em up PC-s verziójáról.

2013.02.03. 14:35 | szerző: rootshaper | Ismertető/teszt

A megjelenése után hónapokig Xbox 360-exkluzív játékként elérhető Sine Mora tavaly ősszel végre PC-re is megjelent. Nagy shoot 'em up rajongóként – és nem mellesleg PC-sként – gyorsan le is csaptam rá. Mivel a konzolos verzióval nem játszottam, több szempontból is meglepetésként ért a játék, számomra azonban ezek koránt sem voltak annyira pozitív élmények, mint ahogy más cikkekben lehet olvasni a játékról. Így gregmerch tavaszi X360-as cikkét inkább egyfajta különvéleménnyel egészíteném most ki.

Sine Mora

Magyar fejlesztők játékáról lévén szó elkerülhetetlen, hogy kis hazánk népe áhítattal indítsa el a programot az első alkalomkor, én is hasonlóképp tettem. Kíváncsi voltam, hogy az egyik kedvenc magyar fejlesztőcsapatom, a Digital Reality mit alkotott egyik kedvenc műfajomban. Felhők között szálltam az első pályán, szó szerint és átvitt értelemben is, önfeledten daráltam be a balról érkező ellenséges repcsiket és egyből ráéreztem az irányításra, ezzel semmi gond nem volt. A hidegzuhanyhoz hasonlítható élmény inkább a második fejezetben csúcsosodott ki, amikor is szűk barlangrendszerekben is kell már navigálnunk, s főellenségről főellenségre repítenek minket az átvezető képsorok.

A játék alapvető mechanikája az időre épül, amelyből egyszerűen, mint a döngölt föld, ellenségek lelövésével szerezhetünk pluszt, sérülést kapva pedig mínuszt. Ez helyettesíti tehát életerőnket és pörgeti a játékmenetet. Akarom mondani, pörgetné, ha lehetne szabályozni előrehaladásunk tempóját, de nem lehet. Többször futottam bele olyan helyzetbe, amikor haladtam volna előre a szűkös idő miatt, de a kamera nem engedte meg ezt, és emiatt vesztettem el utolsó kreditemet, azaz a fejezetet kezdhettem elölről. A szűk alagutakban való navigálás tovább rontja helyzetünket, a folyamatos koccanásokkal tovább veszítjük az időt. Emellett pedig az ütközések a tűzerőt növelő bónuszainkat is szétszórják, amelyeket nem mindig tudunk újra visszaszerezni. Ez számomra inkább kínlódássá tette a játék egyes pályáit, fokozva azzal, hogy ha elfogynak kreditjeink, akkor az egész fejezetet a legelejéről kezdhetjük újra.

Sine Mora

A pályák nettó hossza elég sovány. Amikor már az ember belejönne a lövöldözésbe, valami mindig pont akkor szakítja meg az élvezetet. Vagy egy százezredik főellenséget kell leverni, vagy pedig jön valami átvezető videó, amit hála a jó égnek tovább lehet pörgetni. Nem csak a hosszukkal van gond, hanem a kialakításukkal is. Még azt mondanám, hogy a látvány egészen rendben van, a gond inkább abból fakad, hogy a háttér és az előtér egyáltalán nem elkülöníthető egymástól. Sokszor éreztem azt, hogy ha most egyenesen repülök, tuti falba ütközöm, közben pedig nem is. Mikor meg mit sem sejtve szálltam előre felvenni egy bónuszt, belecsapódtam valamibe, aminek nem is kellett volna ott lennie. Mert mit vár el egy lövölderajongó egy ilyen kaliberű játéktól? Hogy csak menjen előre és lőjön, kerülgesse az ellene irányuló lövedékeket meg gyűjtse a bónuszokat. Azt viszont semmiképp, hogy mindezek közben még a tereppel is küzdenie kelljen, és azt méregetni, hogy vajon mi az, ami csak a háttér része és mi az, ami ténylegesen az ember előtt van. Furcsa volt még számomra a megjelenítésben, hogy 16:9-es monitoron is fekete csíkok jelentek meg alul-felül, erről azonban kiderült, hogy a tervezők tudatos döntése volt, hogy mozis, 21:9-es oldalarányokkal alakítják ki játékukat.

A játékból magyar feliratos verzió nem készült, viszont a szinkron az teljes mértékben magyar, ráadásul kizárólag magyar hangok hallhatók a játékban, minden változatban. A narráció közben az angol szövegbe is beleolvasva mondjuk sok eltérést tapasztalhatunk, a magyarban előforduló rengeteg káromkodás pedig számomra még indokolatlannak is tűnik: értem én, hogy harc közben az emberből kicsúszik egy-kettő ilyen, de azért amit a Sine Mora karakterei felvonultatnak, az inkább saját maguk kigúnyolása, mintsem hiteles feszültségérzékeltetés. A játék zenéje általában rendben van, a pályák során jó aláfestést adnak a lövöldözéshez, a bossharcoknál viszont kicsit olyan, mintha más szerezte volna azokat a dallamokat, és ezek kevésbé is tetszettek.

Sine Mora

Lehet, hogy az én elvárásaim voltak hatalmasak, de a Sine Mora számomra közel sem váltotta be azt, amit reméltem tőle. Minden jó dologba belerondít valami, ami annyira abszurd, hogy az ember csak pislog, hogy ezt mégis miért, és hogy gondolták a fejlesztők? De legalább bugokkal nem találkoztam a játék során. ■

Sine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine MoraSine Mora
Sine Mora
A legutóbbi Sine Mora cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Skorpio90
Skorpio90 2013.02.03. 17:44
Egyetértek. Szerintem az életerőt helyettesítő idő nagyon rossz döntés volt, a fent említett "mennék én, de a kamera nem enged" roppant idegesítő. Power-up-ból alig van, és csak ritkán kapunk. És még rohadt nehéz is, pedig többek között a '94-es Raptor-on nőttem fel.

Viszont kis kötözködés: "önfeledten daráltam be a balról érkező ellenséges repcsiket" - jobbról jönnek azok :)
Barthezz
Barthezz 2013.02.04. 02:28
+1

Nekem sem jött igazán be. Karácsonykor kb. két délután, 2-2 órát rászánva végigjátszottam, és ez a rövidsége nagyon zavart. Baromi kevés pálya volt és azok is baromi rövidek, gyakorlatilag csak boss-fightból állt az egész. Mondjuk legkönnyebb fokozaton csináltam, a következő nehézségi szint már a lehetetlen határait súrolta, így nem volt kedvem vesződni vele.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.