Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Crusader Kings II: The Republic

Kereskedő köztársaságokkal bővít az új DLC.

2013.02.12. 19:00 | szerző: TheHolyOne | Ismertető/teszt

A Crusader Kings II eddigi kiegészítőiről szóló összefoglaló cikk írása közben jelentette be a Paradoxa legújabb DLC-t, a Republic-ot, amelyben a nagy kereskedő köztársaságok válnak játszhatóvá. Ez fontos kitétel, hiszen csak arra a köztársaságra vonatkozik, amelyik tengerparti fővárossal rendelkezik és legalább hercegi (duke) rangú. Alapból ilyen csak öt van a játékban, mégpedig Velence, Genova, Pisa, Gotland és a játék felétől, 1227-től a Hanza. Ez kevésnek tűnhet, de a játék során bukkanhatnak fel újabbak, és mi is bármikor csinálhatunk egyet bizonyos köröket lefutva, ami felveti a kérdést, hogy a Ruler Designerben például miért nem választhatjuk a köztársasági államformát, ha az egyéb kritériumoknak megfelelünk.

Crusader Kings II: The Republic

Kicsit szkeptikus voltam, amikor olvastam, hogy mi lesz az új kiegészítő témája, mert nem tudtam elképzelni, hogyan illik bele a dinasztiákra épülő játékmenetbe egy köztársaság működése. A megvalósítás azonban kellemes meglepetés volt. Minden köztársaságban (az újonnan létrejövőkben is) öt patrícius család található, akik vetélkednek egymással a vezetői címért és a kereskedelmi lehetőségekért. Ha ez a vetélkedés elfajul két család között, viszály, vendetta kezdődhet Rómeó és Júlia stílusban. Erről különböző eseményláncolatok gondoskodnak. Minden patrícius családnak van legalább egy holdingja, a családi kúria/palota, amely nincs fizikailag jelen a játékban (nem lehet elfoglalni), pusztán arra szolgál, hogy akkor is legyen a családnak bevétele és hadserege, ha más pozícióit elveszti. Utódlás szempontjából a családokban szenioritás van, vagyis mindig a legidősebb családtag örököl, míg köztársaság szinten egy teljesen új, egyedi utódlási rendszert vezettek be. A vezetőt mindig az öt patrícius család egyik feje adja, a választáson pedig három tényező van: a presztízs, az életkor (minél öregebb, annál nagyobb a respekt) és a kampányra fordított pénzmag. Jelen állás szerint sajnos nagyon könnyű kijátszani a rendszert, hogy mindig mi nyerjük a választásokat. Először is, a családon belül ki is jelölhetjük utódunkat egy tiszteletbeli cím odaadományozásával (mint Bizáncnál a despota titulus), másodszor pedig az MI jelenleg túl ostoba, ha a pénz kezeléséről van szó. Mindenét trade postokba öli (ezekről mindjárt), miközben saját holdingjait és a választást is elhanyagolja. Így nagyon könnyű saját családunkat hatalomban tartani mindig egy fiatal, géniusz uralkodóval. Egyszerűen kijelölöm az arra legalkalmasabbat, és ami hiányzik életkorban és presztízsben azt egyszerűen kipótolom pénzzel.

Crusader Kings II: The Republic

A legfontosabb dolog, amit ez a kiegészítő hozott, az a kereskedelem bevezetése, ami eddig teljesen hiányzott a játékból. Minden tengerparti tartományban lehet kereskedelmi telepet (trade post) létesíteni (kivéve más köztársaság területén), ami egyrészt közvetlen bevételt jelent az azt megépítő családnak, másrészt megnöveli minden, a provinciában található város bevételét is, hasznot hozva ezáltal az adott terület feudális hűbérurának is. Fontos megjegyezni, hogy a telep nem bontja meg az eddigi vár-templom-város szentháromságot, nem vesz el előlük helyet a provinciában, egy teljesen külön fülön található az interface-en. Amikor egy család birtokolja egy adott tengerparti régió körül található telepek többségét, akkor ő irányítja ott a kereskedelmet, vagyis minden telep extra jövedelmet termel. Egy telep árát a terület hűbérurával ápolt jó viszony és a saját területtől való távolság is befolyásolja, így célszerű lehet az otthontól távol is holdingokat szerezni, amit könnyen megtehetünk a speciális cb-kkel.
Minden család indíthat háborút bármelyik tengerparti provinciában található városért. Először csak a városért, de utána, ha van már ott egy városunk, egy másik cb-vel már megszerezhetjük az egész tartományt is. A feudális uralkodók persze nézhetik rossz szemmel is, hogy egyre nagyobb befolyásra teszünk szert területükön, és embargót hirdethetnek ellenünk (akár egy rivális köztársaság felbujtására is). Ez háborút jelent, amit ha megnyernek, elvesztjük minden telepünket az adott országban, az uralkodó pedig busás pénzösszeghez juthat a lefoglalt telepek függvényében.

Crusader Kings II: The Republic

A DLC-vel párhuzamosan megjelent ingyenes patch-ben (1.09) találhatóak a Republictól független, de nem kevésbé hasznos újítások is. Ilyen például az új és létszámban dinamikusan növekvő zsoldoscsapatok (hogy a játék vége felé is versenyképesek legyenek), olyan helyeken is, ahol eddig egyáltalán nem voltak (Etiópia). Két teljesen új öröklési rendszer, ultimogeniture (a legfiatalabb örököl) és tanistry, ami olyan, mint a választófejedelemség, kivéve, hogy a jelöltek csak az uralkodó dinasztiából kerülhetnek ki. Továbbá kultúrától függően dinamikusan változó cím- és provincianevek is kerültek a játékba.
A Sword of Islamhoz hasonlóan most is megtalálhatóak az ingyenes patch-ben az új köztársasági mechanizmusok, a DLC csak ahhoz szükséges, hogy játszható is legyen. Viszont tekintve, hogy egy teljesen új, egyedi játékmenetet kapunk, megéri ráfordítani a 10 eurót, amibe kerül. ■

Crusader Kings II: The Republic
Crusader Kings II: The RepublicCrusader Kings II: The RepublicCrusader Kings II: The RepublicCrusader Kings II: The RepublicCrusader Kings II: The RepublicCrusader Kings II: The Republic
Crusader Kings II
A legutóbbi Crusader Kings II cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?