Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

A mesés kaland az utóbbi idők legjobb japán RPG-je lett.

2013.02.15. 11:05 | szerző: Barnabás | Ismertető/teszt

A Ni No Kuni már a címéből is kikövetkeztethetően egy távol-keleti játékprogram. Minden ízében érződik a japán kultúra sajátos, és nekünk kissé furcsa stílusa, azonban éppen emiatt egy markáns, különleges élményt ad. A szigetországban mindig is népszerű JRPG stílusban már rengeteg kiváló, nálunk is ismert program született, elég megemlíteni a Final Fantasy sorozat részeit. Jelen ismertető alanya is egy vérbeli japán RPG, vidám, színes és gyermekien mesés tálalásban. Azonban a gyerekes külső senkit ne riasszon el, ez a játék felnőtteknek készült. A Level-5 fejlesztőgárdája a főleg anime filmek készítéséért felelős Studio Ghiblivel szövetkezve egy kimagaslóan emlékezetes programot készített el.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

A hosszú történet során rengeteg lenyűgözően megvalósított helyszínre fogunk eljutni.A Ni No Kuni története a tizenhárom év körüli Oliverről szól. A kisfiú egy kisváros, Motorville lakója, és egészen addig éli dolgos hétköznapi életét, míg édesanyja tragikus hirtelenséggel elhalálozik. A keservesen síró gyermek könnyei életre keltik az édesanyjától kapott babát, Drippy névre hallgató újdonsült segítőnk pedig végig fog kísérni az egész kalandon. Ő vezeti be a kisfiút a varázslás tudományába, és együtt kelnek át Ni No Kuni varázslatos parallel világába. Az új világ édesanyja megmentésének lehetőségét ígéri, így Oliver elszántan veti bele magát a nagy kihívásokat támasztó kalandba, amelynek egyik célja a gonosz mágus, Shadar legyőzése. Ni No Kuni mesés tájain a Motorville-ből ismert szereplők alteregói is felbukkannak, akik segíteni fogják a fiút céljai elérésében. A hosszú történet során rengeteg lenyűgözően megvalósított helyszínre fogunk eljutni, és a néhol vidám, máskor megható sztoriban gyorsan el fogunk merülni.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

A játékmenet lényeges eleme a sok dialógussal megtöltött kalandozás mellett a különböző kreatúrákkal való csatázás. Oliver és később csatlakozó két társa különböző lények segítségével tudják felvenni a harcot a változatos ellenfelekkel. Karakterenként egyszerre három, a Pokémon állatkáihoz hasonló csatlósunk lehet, akik különböző tulajdonságokkal rendelkeznek. Egyesek jobbak a közelharcban, mások a mágiában jártasak. A csaták során ugyanúgy fejlődnek, mint főhőseink, így idővel újabb képességeket szereznek, és egyre jobb felszereléssel ruházhatjuk fel őket. Oliver a mágus szerepét tölti be, a küzdelem során sokszor lesz szükség támadó és gyógyító varázslataira. A csaták közben Drippy is segít minket a bizonyos időközönként bedobált mana- és életerőgömbökkel.
A valós idejű harcoknál egyébként néha túl nagy nehézséget lőttek be a készítők, főleg a főellenfeleknél fordul elő a gyors elhalálozás. Nagyon nem mindegy, hogy mikor melyik lényt vetjük be, és milyen varázslatokat használunk. Ráadásul a védekezésre is ügyelnünk kell, mert a keményebb ellenfelek speciális támadásai óriási sebzéseket tudnak okozni a védekezés opció nem megfelelő időzítése esetén. Itt a rövid időkeret mellett az irányítás körülményessége is nehezíti a szituációt, ugyanis a menüből a megfelelő opció kiválasztása nem igazán áll kézre. Persze ettől függetlenül élvezetesek a harcok, amint beleszokunk a játékba, de mindenképpen számítsunk pár kemény, könnyen káoszba torkolló összecsapásra. Emellett az is zavart, hogy néhány lépéssel arrébb sétálva már újra is termelődnek az ellenfelek, így a térkép alapos felfedezéséhez szokott játékosok rengeteg ismétlődő harcra számíthatnak. Mondjuk szükséges is karaktereink tápolása az egyre magasabb szintű ellenfelek miatt.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

Nagyon hosszú ideig fogunk elmerülni Oliver kalandjaiban, ugyanis minimum 40 óráig tart a történet végére érni.A valós idejű taktikai harcok mellett legtöbb időnket mászkálással, küldetések megoldásával és hosszas beszélgetéssel fogjuk tölteni. A mesés történet remekül kidolgozott, folyamatosan visznek minket előre a történések, a fő küldetések mellett pedig rengeteg mellékfeladatot vállalhatunk el. A jutalmak miatt bőven megéri elvégezni a változatos megbízásokat, többek között remek felszereléseket kaphatunk teljesítésükkel. Végrehajthatunk fejvadász küldetéseket, segíthetünk a városlakóknak, de még találós kérdéseken is törhetjük a fejünket. A feladatoknál sok esetben megnyilvánul Oliver önzetlen jósága, ahogy mágia alkalmazásával ad bátorságot, lelkesedést az arra szorulóknak. A küldetések teljesítéséért jutalompecséteket is kapunk, amelyeket hasznos képességekre válthatunk be. Főszereplőink és lényeink fejlődése egyébként automatikusan történik (nem osztogathatunk képzettségpontokat), de kreatúráinkat különböző édességekkel kényeztetve sokkal lojálisabbá és ütőképesebbé tehetjük. Később amúgy gyakorlatilag bármelyik ellenfelet megszelídíthetjük, azaz saját kedvünk szerint állíthatjuk össze Pokémon-hadseregünket.
A szerepjátékos elemek tehát kellő változatosságot és összetettséget biztosítanak, a kiváló történettel és a többnyire izgalmas csatákkal együtt végig fenntartják az érdeklődést. Nagyon hosszú ideig fogunk elmerülni Oliver kalandjaiban, ugyanis minimum 40 óráig tart a történet végére érni, azonban ha minden apróságot fel akarunk deríteni, ez akár a háromszorosára is nőhet.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

A Ni No Kuni magával ragadó hangulatához nagyon sokat tesz hozzá a grafikai megvalósítás. A rajzfilmes, animés stílusnak köszönhetően tényleg egy interaktív mesében érezhetjük magunkat, amelyben grandiózus városok utcáin, zöldellő réteken, forró sivatagban vagy éppen fagyos terepeken barangolunk. A kitűnő design mellett a kiválóan megkomponált zene is segít az elmerülésben, amelyet a Tokiói Filharmonikus Zenekar játszott fel. A szinkronhangok is remekül sikerültek: lehet japán és angol szinkront is választani, és mindkét verzió tökéletes. A játék irányítása többnyire megfelelő, egyedül a csaták vezérlése lehetett volna kézre állóbb.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

Tökéletesre csiszolt, rendkívül grandiózus JRPG.A Ni No Kuni: Wrath of the White Witch egy tökéletesre csiszolt, rendkívül grandiózus JRPG lett. Magába szippantó, sokszor megható története, változatos helyszínei és játékmente, kellő kihívást támasztó harcai hosszú időre lekötik a stílus rajongóit. Senkit ne riasszon el az első pillantásra gyermeteg külső, ez bizony egy összetett, kiválóan sikerült szerepjáték. Aki rendelkezik PlayStation 3-mal és szereti a JRPG-ket, annak a Ni No Kuni kötelező vétel. ■

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
Ni No Kuni: Wrath of the White WitchNi No Kuni: Wrath of the White WitchNi No Kuni: Wrath of the White WitchNi No Kuni: Wrath of the White WitchNi No Kuni: Wrath of the White Witch

értékelés

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
Pozitívumok
  • Varázslatosan kidolgozott világ
  • Magával ragadó történet
  • Tartalmas, hosszú, változatos játékmenet
  • Kiváló zene, szinkronhangok
Negatívumok
  • A csaták megvalósításában vannak frusztráló elemek
  • Néhol túl kemény nehézség
9,0
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 9

hozzászólások (10)

szbszig
szbszig 2013.02.16. 19:57
Most miért? Mert a harc nem körökre osztott benne, hanem valós idejű? :-)

De ha lehet Flash-játékokat is mondani, akkor az Epic Battle Fantasy sorozat valóban körökre osztott harcrendszerű, J-stílusú RPG. ;-)
szbszig
szbszig 2013.02.17. 02:10
Hm, elkezdtem nézni.

Eddig aranyos. Így videóban talán annyira nem zavaró a grafika, mint amilyennek csak az állóképek alapján tűnt. Másrészt valóban megható is, meg vicces is. Ezt a kettőt együtt szeretem az animékben nagyon. Úgy a Rozen Maiden óta, ami egyszerre kiváló vígjáték és dráma. :-) Bár ez egy kicsit vontatottan indult, én úgy éreztem, de azért van benne potenciál, azt mondom. És nekem a fazon beszólásai is bejönnek a videó alatt. Nem erőltetett és nem tolakodó, hanem pont jó, feldobja vele a laposabb részeket. :-D
gregmerch
gregmerch 2013.02.17. 10:51
Őszintén megmondom, én valamiért ki nem állhatom az animét. Csak hírből tudom, ki az a Songoku, és soha semmilyen manga stílusú képregényt, filmet, játékot nem néztem, vettem, gyűjtöttem, vagy próbáltam. A sokak által istenített jrpg-k közül egyet sem próbáltam ki soha, a FF-t sem ismerem. Egyszóval én vagyok a "nagyon japán" stílusú cuccok (kivéve túlélő/horror és bizonyos verekedős alkotások) egyik legelkötelezettebb antihíve. Legalábbis eddig így volt, illetve még mindig kerülöm az ilyesmit, de azért most már másként vélekedek ezekről a dolgokról. Ennek pedig a The Legend of Zelda sorozat, és a Ni No Kuni az okai. Nagy vakaródzást követően beruháztam az utóbbira (is), és nagyon nem bántam meg. A képi világa nekem bejön, pedig abszolút anime, és megfelelő arányban van benne ötvözve a kézzel rajzolt, és a computerrel generált képi világ. A sztori is rendben van, még ha a szereplők között minden olyan elem meg is található, amitől eddig a hideg rázott (kis pikachu szerű izék, stb.), és a harcrendszer is jó (sőt, kifejezetten ötletes dolgok vannak benne a familiáriusokkal az élen). Ami viszont a legeslegjobb benne, az a brutálisan jó zeneanyag. Na, az mindent visz, és elvarázsol. Olyan az egész, mintha egy rajzfilmsorozatot játszhatnánk végig (a játék hossza is passzol ehhez, ahogy olvasom sok helyütt). Mondjuk a nagyon durván elnyújtott tanuló rész, és a borzalmasan szájbarágós sztori mesélés nekem kicsit már sok, de mindentől függetlenül nekem kifejezetten tetszik ez a játék, és kicsit másként vélekedek már a révén a stílusról. A Zelda játékok pedig új etalont jelentenek a számomra, nagyon sok téren!
szbszig
szbszig 2013.02.17. 13:24
Ja, és vicces, hogy pont a Sudekit emlegettem előtte, mert ez is ugyanúgy egy párhuzamos világról szól, ahol ráadásul megtalálhatók a főbb karakterek alteregói. Pedig akkor még nem is tudtam ezt. :-)
szbszig
szbszig 2013.02.17. 13:54
Azért az anime az nemcsak Songokut és Pikacsut jelenti. Én elég sokat láttam már, de azt a kettőt speciel én sem szeretem. ;-)

Ha viszont a JRPG-k bejöttek, szerintem érdemes lenne megpróbálkoznod az animékkel is. Vannak olyanok, amik egyrészt kellően komolyak, felnőtteknek szólnak; másrészt mentesek a jellegzetes, sokak számára idegesítő "japán" elemektől, mint mondjuk a super deformed ábrázolásmód, vagy a fárasztó szófordulatok. Például egy Death Note szerintem tökéletes választás ilyen szempontból. ;-)
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.