Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Dead Island: Riptide

Strandpapucsot és evezőlapátot fel! Két hónap múlva indul a trópusi rémálom következő felvonása.

2013.02.20. 09:30 | szerző: Sityi | Előzetes

Mindig kockázatot jelent egy új brand bevezetése, de a Deep Silver mintegy másfél éve bevállalta – az eladott példányszám alapján (csekély ötmillió) pedig azt hiszem, nem tettek rossz lóra, amikor a lengyel Techland játékának bizalmat szavaztak. Április végén pedig jön a kiegészítő Riptide címmel. Igen, jól olvastátok, ez nem új rész, hanem „csak” spin-off: a készítők nem tartották elégségesnek az újítások mennyiségét ahhoz, hogy egy kettest biggyesszenek a Dead Island után (szerintem nem egy kiadó/fejlesztő példát vehetne az ilyen hozzáállásról). Viszont az eredeti játékban dédelgetett karaktereinkkel is belevághatunk az új sziget, Palanai által kínált kalandba – azaz a mentett állásunkat átveszi majd a Riptide.

Dead Island: Riptide

Mi az, ami nem változik? Ismét egy pokoli mennyországba csöppenve kell irdatlan mennyiségű zombit felszecskáznunk, ismét adva van a szabad kóborlás lehetősége, ismét adott az RPG-szerű karakterfejlesztés, ismét tuningolhatjuk fegyvereinket. Az eredeti Dead Island nagyon erős hangulatot tudott teremteni, kezdve a játék megjelenése előtti elképesztő trailerrel, illetve a játékban folyamatosan érezhető tragédiával: valami hihetetlen atmoszférával sikerült megoldani az egykori turistaparadicsom ábrázolását, amin utána igencsak mély nyomot hagyott a zombikatasztrófa. Nos, a szív húrjait pengető trailer itt is adott (bár szerintem ez most nem sikerült annyira ütősre), a környezet pedig annyiban változik, hogy a zombik mellett a természet erőivel is meg kell küzdenünk. Bizony, a napfényes Banoi után a monszunok által is sújtott Palanain a víz lesz a másik nagy ellenségünk, hiszen ha elered az eső, az könnyen eláraszthatja a területet, emellett ha még köddel is párosul, akkor a látótávolság csökken le veszélyes szintre. Az autók mellett a környezetre való tekintettel immáron csónakokat is használhatunk a közlekedés felgyorsítása érdekében.

Dead Island: Riptide

Azon szerencsések, akiknek sikerült már az alfa verziót kipróbálni, arról számoltak be, hogy a fizikai motor is rengeteget fejlődött: immáron nem csak pofonjaink következtében röpködnek a zombik, hanem a környezet is jelentős hatással van rájuk. Egyik szerencsés (mert ő személyesen kipróbálhatta, a piszok) újságíró kollégám jegyezte meg, hogy az egyik zombiüldözés közben megbotlott egy ágban, és olyan szerencsétlenül esett, hogy kitörte a nyakát és nem mozdult többet... Ezen felül a harc is változik csöppet: a hangsúly visszatevődik a közelharcra – ami szerintem nem is baj, elvégre ez is igencsak egyedivé tette a Dead Islandet: zombikra lövöldözni számos játékban lehet, na de körfűrésszel kombinált baseballütővel vagy elektromos machetével aprítani „hadd hulljon a férgese!” felkiáltással csak itt lehetett... Ezen kívül, ahogy egyre jártasabbak vagyunk az adott fegyver használatában, úgy egyre lassabban degradálódik, valamint ha mégis lövöldözésre adnánk a fejünket, végre elég egy fejlövés egy átlagos zombi megfektetéséhez (na nem úúúúúgy, ti kis malacok :D ).

Dead Island: Riptide

Újdonságot jelent még a Hub Defence típusú küldetésfajta is: ekkor egy stratégiai pontot kell a hullámokban támadó zombik ellen megvédeni adott ideig. A támadásra való felkészülés során elaknásíthatunk területeket, kulcshelyekre pakolhatunk PB-gázpalackokat, illetve a nyilvánosságra került gameplay videóban szereplő küldetésben Gatling gépágyúkat is telepíthetünk előre meghatározott pontokra. Oké, én is látom, hogy ez ordenáré nyúlás a Left 4 Dead sorozatból, de attól még működhet – és egyébként is, jótól lopni nem szégyen! ;-)

Dead Island: Riptide

Szót kell még ejtsek az új szereplőről, John Morganről. A techlandes srácok előre leszögezték, hogy a co-op játékosok száma marad négy, az új szereplővel csupán némi változatosságot szerettek volna csempészni az új játékba. Sokat ugyan nem tudni (még) róla, de azt sikerült kiderítenem, hogy az USA haditengerészeténél szolgált, csak épp a karrierje nem épp úgy alakult, ahogy azt szerette volna. Így hát szakácsként élte életét egy hadihajón, és szabadidejében egy meg nem nevezett küzdősport mesterévé fejlesztette magát. Érdekes, hogy a karaktert igazából egy, az eredeti játékhoz készített mod, a Fist of the North Star inspirálta...

Dead Island: Riptide

Már csak két hónap, és új kirándulásra indulhatunk Pápua Új-Guinea új szigetére. Én bízom benne, hogy a kiegészítő fel fog érni az alapjáték sikeréhez – elvileg ehhez minden adott, az újdonságok tényleg új szintre emelhetik a játékot. Strandpapucsot és evezőlapátot fel: indul a trópusi rémálom következő felvonása! ■

Dead Island: Riptide
Dead Island: RiptideDead Island: RiptideDead Island: Riptide
Dead Island: Riptide
A legutóbbi Dead Island: Riptide cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Skorpio90
Skorpio90 2013.02.20. 10:34
Lehet tudni valamit az áráról? Nagyon szeretem a Dead Island-ot, de eme előzetes elolvasása után sem tudom, hogy miért érné meg megvenni. Ha 4000 Ft alatt indul, akkor vétel, de teljes árat kérni érte sztem húzós.
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.