Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Gears of War: Judgment

Hamarosan megtudjuk, hogyan lendültek mozgásba a háború fogaskerekei.

2013.02.25. 10:20 | szerző: gregmerch | Előzetes

A Halo mellett a Microsoft másik nagysikerű, konzolexkluzív játéksorozata a szintén az emberiség és egy azt elpusztítani akaró idegen faj harcát feldolgozó Gears of War. Ebben a szériában ezidáig három epizód jelent meg, amelyek bemutatták Marcus Fenix, eredetileg parancsmegtagadásért elítélt háborús hős és kis csapata harcát a Sera nevű, földszerű bolygón a felszín alól előbúvó, mindent elpusztító locust faj, illetve az ezen a planétán található imulsion nevű igen értékes, de legalább ennyire mérgező nyersanyag hatásától mutálódott lambentek ellen. Az Xbox 360 nevével mára szinte egybefonódott cím minden eddigi része brutális eladásokat produkált, és több jelentős fórumon is – mint például a Metacritic – a minden idők legmagasabbra értékelt külső nézetű lövöldéje megtisztelő címet birtokolják, amelyek egyszersmind újraírták a stílus alapjait.

Gears of War: Judgment

Az eddigi trilógia története kerek egésszé zárult a harmadik rész során, de van még bőven mit mesélni ebben az univerzumban, hiszen az első epizód már sok évvel a locustok ellen vívott háború kitörése után vette kezdetét, ám az azt megelőző történésekről csak igen nagy vonalakban kaptunk valamicske tájékoztatást. Annyi azért kiderült, hogy miután az imulsion feletti uralomért vívott polgárháború nyolc év után a COG-nak a UIR fölött aratott győzelmével zárult, alig néhány évig örülhettek csupán embertársaink a beköszöntött békének, hiszen kisvártatva egy új ellenség bukkant elő, szó szerint a föld alól, akik mint a sáskák, mindent elborítottak és felemésztettek. Ez a nap csak Emergence Day (A felemelkedés napja, vagyis amikor a locustok felemelkedtek a föld alól), avagy E-Day néven vonult be a történelembe, és innen számítják az emberiség és a locust faj háborújának kitörését. A heteken belül megjelenő új rész, az E-Dayt harminc nappal követő időszaknak a történéseit meséli el egy csapatnyi COG katona szemszögéből. Ők a Kilo osztag, akiket régi ismerőseink, Damon Baird és Augustus „The Train Cole” Cole vezetnek. Mellettük természetesen új arcokkal is találkozhatunk, így az újdonságok tárháza már mindjárt a szereplőknél kezdődik. Foglaljuk hát össze, mit is tartogat a számunkra a hamarosan megjelenő Gears of War: Judgment!

Gears of War: Judgment

Az eddigi trilógiát időben megelőző kampány a háború kezdetét meséli tehát el. Ebben nem kisebb feladatunk lesz, mint megmenteni az emberek egyik legfontosabb városát, Halvo Bayt. Az egymagunkban, illetve kooperatív formában – maximum négyen – is végigjátszható kampány egyik legnagyobb újítása az, hogy ha megszerzünk bizonyos fontos információkat, akkor egyes küldetéseket más szemszögből is végigjátszhatunk, úgy, ahogy azok valójában megtörténtek, tehát nem a „titkosított” változatot ismerhetjük csupán meg. Természetesen ez a Mission Declassification mód az achievementek új tárházát is lehetővé teszi a gyűjtögető kedvű felhasználók számára. A játék során megnyitható egy Aftermath nevű új kampány is az alaptörténet végigjátszásával, amely a trilógia harmadik részének idején játszódik, és az abban zajló eseményeket immár a valódi előzmények ismeretében más szemszögből, azzal párhuzamosan mutatja be, illetve egészíti ki, ily módon mintegy összezárva a Judgment és a trilógia sztoriját. A készítők jelentős változást és gyorsulást ígérnek a játékmenet terén is, amit új, könnyebben elsajátítható irányítással, és egy újfajta, okos újraéledési rendszerrel igyekeznek megvalósítani. Ez utóbbi során minden állandóan változik, így az újjászületési pontok és az ellenség helyzete is, ami által a játék változatosabb és kevésbé kiszámítható lesz.

Gears of War: Judgment

Az ígéretek szerint a minden eddiginél gyorsabb és izgalmasabb kampány mellett számos többjátékos mód is bekerül a játékba. Köztük akad olyan új nyalánkság is, mint az OverRun névre keresztelt mód, amely a sorozat történetében először egy képesség-, illetve karakterosztály-orientált kooperatív játékstílus, ahol a COG katonák ötfős csapatának egy megadott pontra való eljutását kell megakadályoznia a locustok kompániájának. A Domination módban ötfős csapatoknak kell a térképen több meghatározott zónát uralni a megfelelő pontszám eléréséig. A Survival mód amolyan keveréket képez majd az eddigi Horde Mode és az új OverRun módok között, amennyiben az idegenek tíz hullámát kell a játékosoknak túlélniük, akik a most bevezetett karakterosztályok szerint különböző feladatokat látnak majd el, így segítve társaikat a túlélésben. A szintén új Free for All módban minden játékos egy-egy COG harcos bőrébe bújva a saját túléléséért küzd a maximum tízfős pályákon. A sok újdonsággal kecsegtető multiplayer játékmódok mellett az örök kedvenc Team Deathmatch is természetesen megtalálható lesz a játékban, amelynek készítői azt ígérik, a többjátékos arénák megalkotásánál ezúttal fokozott hangsúlyt fektettek a vertikális szintkülönbségek nyújtotta lehetőségekre.

Gears of War: Judgment

A játékot ezúttal csak részben készíti az Epic Games csapata, a munka jókora részét a lengyel People Can Fly gárdája végzi, természetesen a széria kiötlőivel szorosan együttműködve. A márciusi megjelenés apropójából a fejlesztőkkel készített interjúból kiderül, hogy a játék előkészületei már a harmadik epizód piacra kerülésével párhuzamosan megkezdődtek, és hogy abba jelentős mértékben bevonták a széria igen nagy rajongótáborát. Így például a történet főszereplőjéről és a sztori időbeli elhelyezkedéséről is az ő megkérdezésük és véleményük alapján döntöttek. A sztori megírásától kezdve az új játékmódokon és egyéb újításokon át egészen a bolygó ekkor még nem teljesen szétdúlt felszínének megalkotásáig mindenben a sorozat alapvető, de mégsem azt idegenné tévő megújítása vezérelte a készítőket, mindezt a játékosközösség kívánságait is szem előtt tartva. Az ehhez elengedhetetlen, az egymástól igencsak távol tanyázó két fejlesztő közti szoros együttműködést mindkét kontinensen jelenlévő „beépített”, amolyan csere-kollégákkal oldották meg, és ha a játék készítését csak fele annyira élvezték, mint ahogy az az interjúból kiderül, akkor bizony szép reményekkel állhatunk a játék megjelenésének elébe.

Gears of War: Judgment

Ismét abban a helyzetben van az egyszeri játékos, hogy egy nagyon ígéretes, hatalmas előzetes reputációval bíró cím megjelenése előtt olyan sok szépet és jót hall azzal kapcsolatban a készítőktől és egyéb érdekeltektől, hogy joggal reménykedhet egy kiváló program kézhezvételében. A Gears of War sorozat esetében ez azért túlmutat a puszta reményen, és már-már inkább a hit birodalma felé tolódik el. Én a magam részéről erősen bízom egy újabb kiváló shooter megjelenésében, amely tovább gazdagítja az Xbox 360 egyik legnevesebb sorozatának univerzumát, és a műfajt egyaránt. Úgy legyen! ■

Gears of War: Judgment
Gears of War: Judgment
Gears of War: Judgment (Xbox 360)
A legutóbbi Gears of War: Judgment (Xbox 360) cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.