Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Call of Duty: Black Ops II - Revolution DLC

PC-re és PlayStation 3-ra is megérkezett az első DLC, amely a többjátékos részt új pályákkal és egy új fegyverrel, a zombi módot pedig új játékmóddal bővítette.

2013.03.03. 13:55 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Február elején jelent meg a Call of Duty: Black Ops II első nagyobb lélegzetvételű DLC-je, a Revolution. A csomag, amely a többjátékos módot négy új pályával, valamint egy új fegyverrel, a zombi módot pedig egy új pálya mellett egy vadonatúj játékmóddal bővítette, közel egy hónapig kizárólag Xbox 360-ra volt elérhető. Az exkluzív időszak végét már nagyon vártam, mert bizony ráfért az alapjátékra a vérfrissítés.

Call of Duty: Black Ops II - Revolution DLC

Az első, amivel szomorúan szembesülnöm kellett, hogy csak nagyon, de nagyon kevesen döntöttek eddig a PC-s Revolution DLC megvásárlása mellett. Ez pedig azért sajnálatos, mert egyfelől remek új pályák érkeztek a csomagban, másfelől a rendszer érthető okokból nem vegyíti ezeket az alapjáték pályáival, így mi csak azokkal tudunk (tudnánk) játszani, akik szintén megvásárolták a DLC-t. Ez a többjátékos módban még nem is ütközött ki túlságosan, ám a zombis módot szinte képtelen voltam kipróbálni, hiszen közel egy órán át vártam a lobbyban, hogy végre összegyűljön négy játékos... de nem gyűlt össze. Szerencsére a kompetitív módban nem ennyire rossz a helyzet.

Call of Duty: Black Ops II - Revolution DLC

A kompetitív mód négy új pályával gazdagodott. Ami mind a négy esetben nagyon örömteli volt számomra, hogy nem az egyszemélyes kampányból emeltek ki pályákat, hanem teljesen eltérő közegbe kerültünk általuk. Az első a Downhill, amely az alpesi hegyvidékre kalauzolja el a játékosokat. Egy síparadicsomban eshetünk egymásnak, aminek a felépítése egész hitelesre sikerült. A pálya középpontjában egy felvonó épülete áll, e köré csoportosulnak a különféle melléképületek, és természetesen sok-sok hóbucka. A felvonóban a kabinok folyamatosan közlekednek, így – az alapjáték Express pályájához hasonlóan – külön figyelnünk kell, hogy ne üssenek el.
A következő pálya a Hydro nevet kapta és egy pakisztáni vízerőműben játszódik. Egy hatalmas gáton és az erőmű épületeiben kell megküzdenünk az életben maradásért, ahol ha nem vigyázunk, akár le is eshetünk a mélységbe. A pálya alatt csatornarendszer húzódik, ahol nagyon pörgős tűzpárbajok alakulhatnak ki.
A Grind az Egyesült Államokba repít, egészen pontosan Kalifornia egyik gördeszkaparkjába. A pálya jellegzetessége, hogy rengeteg szűk folyosóból áll, mindenfelé félcsövek, rámpák és különféle akadályok találhatóak.
Az utolsó pálya a Mirage, amely a Góbi sivatagban található luxushotel romjai között játszódik. A pálya minden szegletét ellepte a homok, az egykor fényűző hely már csak koszos romhalmaz. A főépület aulája igazi halálcsapdává válhat, ha az egyik csapat sikeresen befészkeli magát a körgalériára, mert onnan szépen be tudja védeni szinte az összes bejáratot.
Mindegyik pálya esetében elmondható, hogy a fejlesztők szerencsére nem a már rendelkezésükre álló modellekből és elemekből építkeztek, hanem igyekeztek minél több egyedi pályaelemmel feltölteni azokat. Persze így is rengeteg ismerős bútordarab köszön vissza.
Hogy az új fegyverről, a Peacekeeperről is ejtsek néhány szót, egy submachine gunnal gazdagodott a repertoár. A design kimondottan tetszetős, ám a jellemzői már nem mondhatók kimagaslónak. Messzire ez sem pontosabb a társainál, és a tűzgyorsasága, ereje sem kiemelkedő. Ezzel együtt a DLC pályáin szinte mindenki csak ezzel harcol.

Call of Duty: Black Ops II - Revolution DLC

Ahogy az elején már említettem, a zombi mód kong az ürességtől, alig egy-két játékossal találkoztam, akik kipróbálták az új pályát és az új játékmódot. Az előbbi a Die Rise nevet viseli, és romos felhőkarcolók tetején kell visszavernünk az élőholtak hullámait. Az új játékmód azonban ennél sokkal érdekesebb. Egyfajta fogócskaként lehet a legjobban leírni: a pályán mindig csak egy élő ember van, mindenki más zombiként játszik. Amelyik zombi elkapja az élő embert, az áll a helyére, a cél pedig, hogy minél tovább legyünk mi életben.

Call of Duty: Black Ops II - Revolution DLC

A Revolution DLC tehát ha nem is adott túl sokat a játékhoz, mindenképpen érződik rajta az igyekezet. A következő hónapokban még három hasonló csomagra számíthatunk, amelyek ismét új kompetitív pályákkal, új fegyverekkel és talán új játékmódokkal is bővítik az alapjátékot. A DLC-t sajnos egyelőre nagyon kevesen vásárolták meg, így néha vadászni kell a játszótársakra. Remélhetőleg ez idővel pozitív irányba fog változni. ■

Call of Duty: Black Ops II - Revolution DLC
Call of Duty: Black Ops II - Revolution DLCCall of Duty: Black Ops II - Revolution DLCCall of Duty: Black Ops II - Revolution DLCCall of Duty: Black Ops II - Revolution DLCCall of Duty: Black Ops II - Revolution DLCCall of Duty: Black Ops II - Revolution DLCCall of Duty: Black Ops II - Revolution DLCCall of Duty: Black Ops II - Revolution DLCCall of Duty: Black Ops II - Revolution DLCCall of Duty: Black Ops II - Revolution DLC
Call of Duty: Black Ops II
A legutóbbi Call of Duty: Black Ops II cikkek, hírek

hozzászólások (4)

Wotan
Wotan 2013.03.04. 02:21
Szia! Tudnál kis plusz infóval szolgálni? A DLC 4 új multiplayer pályájánál ugyanúgy van a játékmód kiválasztás mint az alapnál? Tehát választhatok sima / hc módot és azokon belül s&d, ctf stb.? Annak idején meg nem mondom már melyik codnál volt az, hogy a DLC-nél nem lehetett választani, hanem random jöttek a játékmódok és hát ugye az nem volt az igazi. Valamint a lobbyban hogy van a leosztás? Játszhatom az alap pályákat illetve választhatom a DLC-t ami pontosan mit takar? Az alap és új pályákat rotálja vagy csak a 4 új pálya megy külön unos-untalan? Amúgy kár, hogy kviették hc sabotaget :(
Yourmom
Yourmom 2013.03.04. 02:58
En amit rettentoen utallok ez az egesz map rotacios rendszer, peldaul a nuketown.. 5 perc kereses utan megtalaltam, es lattam hogy kulon menut szenteltek neki, ramegyek ere bedob egy teljesen mas mapba, ere kilepek es megint ramegyek, ugy korulbelul 20 adik probalkozasra dobot nuketownot...
GeryG
GeryG 2013.03.04. 05:51
Nem, sajnos itt is ugyanaz a rendszer, amit a korábbi CoD-dal kapcsolatban írtál.
Külön menüben van a Revolution, amin belül van három játékmód (TDM, Domination, Moshpit), illetve utólag hozzácsaptak egy Hardcore Moshpit módot. Vagyis ezúttal sem döntheted el, hogy mit szeretnél hardcore-ban játszani... Ettől én is agyf*szt kaptam.
A pályákat pedig nem keveri az alapjáték pályáival, ami eleinte jó, mert nem kell hosszú köröket várnod, hogy kipróbálhasd az új pályákat, ám kb. egy óra játék után ugyanezért tök unalmassá is válnak.
Wotan
Wotan 2013.03.04. 15:35
GeryG: Ok köszi, így már tudom, hogy nem érdemes megvenni a dlcket :) Most már értem miért játszik a sok dlc-s az alap részben, egy plusz fegyver miatt tényleg felesleges kifizetni :)

Yourmom: Nekem is a nuketownos verzió van meg és ott úgy van, hogy bejelentkezel a nuketownos lobbyba és az alap pályákkal együtt rotálja. Várni kell és majd jön. Na nem mintha érdemes lenne rá várni :)

Hiába a sok milliárdos bevétel, Treyarch sose lesz IW.

Kár, hogy a league is rendesen el van rontva. Egyrészt röhej, hogy most engedték, hogy a solo carrier modba csapattal is be lehet jelentkezni, magyarán esélyed sincs csapatok ellen egyedül másrészt ha elérsz helyezést és közben prestige modot lépsz multiplayerben akkor kireseteli a league laddered és kezdheted elölről. Persze hc mód itt sincs..

Amúgy Treyarchnál tuti valami depressziós impresszionista a színfelelős. Összes Treyarch cod rész hihetetlen fakó színekkel rendelkezik mintha valami 60as évekbeli filmet nézne az ember.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?