Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Anomaly 2

Kipróbáltuk a tower offense típusú játék folytatását.

2013.03.27. 16:20 | szerző: Phoenix | Előzetes

Az Anomaly első része nagyon kellemes meglepetés volt a maga idejében. Egy széles körben ismert és kedvelt játékforma, a tower defense pepitában, amelyre ugyan voltak próbálkozások, de igazán sikeres és ismert már maga a tower assault stílus sem lett, nem hogy egy-egy konkrét játék. Tehát azoknak, akik nem tudnák miről van szó: az Anomaly Warzone Earth egy olyan tower defense stílusú játék, amelyben a Földünket megszálló idegeneket jelképező statikus gyilkológépeket – mondjuk, hogy őrtornyokat – kellett egy konvojjal, egy parancsnok irányítsa alatt megsemmisíteni. A klasszikus tower defense játékokkal összevetve itt annyi az előnyünk, hogy nem egyetlen előre kijelölt útvonalon kell vonulnunk, hanem a kereszteződéseknél módunk van megadni, hogy merrefelé forduljon a kis csapat. Mindemellett a parancsnoknak van egy-két nagyon hasznos képessége, mint például a javítás vagy az elterelő csali, amelyek egy bizonyos hatókörben adott ideig működnek, vagy utóbbi esetben amíg szét nem lövik őket. A játék minden téren – grafika, design, hangok – megállta a helyét, de a zsenialitását a sokrétűsége ellenére rendkívül egyszerű irányítás adta. Minden szükséges funkció gombja helyet kapott az egéren, azokon túl csak a Shiftet kell néha használnunk, hogy felgyorsítsuk az időt, amikor ingerszegényebb szakaszokhoz érkezünk a játékmenetben.

Anomaly 2

A második rész előzetes verziójának kézhezvételekor valami hasonló könnyed kis robotaprításra számítottam, gondoltam, lesz egy-két újfajta járművem, pár újfajta ellenfél új kialakítású pályákon, de maga az élmény ugyanaz lesz. Nos, nem ez történt. Itt már korántsem arról van szó, mint az első részben hogy „ez a torony gyorsan lő, de gyengét, az lassan, de nagyobbat, amaz meg még nagyobbat, viszont azt csak egyetlen irányba”. Mindenekelőtt itt már nem nagyon vannak egyszerű kialakítású pályák. Itt már nem olyan egyszerű megtalálni az ideális útvonalat, az ideális szöget, ahonnan én tudok lőni a toronyra, de az nem tud visszalőni. Az áttekinthetőség is kissé romlott, hatalmas tereptárgyak, hóvihar, por nehezítik a dolgunkat.
Másodszor viszont a tornyok terén több az újítás, mint amennyi összesen volt az első részben. Gyakorlatilag mindegyik tud valamit, amire nem számít az ember. Már nemcsak az számít, hogy milyen irányból és milyen messziről lő az ember, hanem az is, hogy mivel. Van olyan torony például, amelyet kevés nagyobb erejű lövéssel kell szétszedni, ahelyett, hogy gépágyúval próbálnánk szétaprítani, mert bizonyos számú lövéstől alakul át. Van, amelyik tud maga előtt egyenesen távolra, vagy széltében két irányba lőni, így ezeket csak megfelelő távolságból, tüzérséggel tudjuk szétszedni, vagy ha az egyik irányba csalit alkalmazunk. Van már radarzavaró torony is, amely elrejti előlünk a körülötte lévő többi tornyot, így ezekkel kell kezdenünk, hogy esélyünk legyen a többi ellen hatásos tervet felállítani.
Találkozunk azonban ennél egy érdekesebb újítással is, amely a járműveinket érinti. Persze nem teljesen új a dolog, csak az Anomalyban nem így volt eddig, ugyanis gépeink transformers mintára át tudnak alakulni, ahogy az aktuális helyzet megkívánja. És mindegyik eszköz mindkét formája elég helyzetspecifikus ahhoz, hogy ne tudjunk csak úgy simán végigmenni egy pályán anélkül, hogy ezzel foglalkoznánk. A tüzérségünk például egyik formájában lassan lő, messzire és nagyon erőset, de csak egy nagyon kis szögtartományban, másik formájában rövidebb hatótávval lő, kisebbeket, de bármely irányba. De még az alap Assault Houndnál is figyelni kell arra, hogy folyamatosan foglalkoztassuk azokat, mert a gépágyújuk elég lassan pörög fel, aztán ha nincs mire lőni, akkor belassul megint. A szóban forgó tank aztán át tud alakulni lángszórós harci lépegetővé, amely a két fegyverével akár két külön irányba is tud lőni.

Anomaly 2

A sztorira is sokkal nagyobb súlyt fektetnek már, mint az előző részben. És ez utóbbi már csak hab a tortán, már abban a tekintetben, hogy akármikor, ha valami újdonsággal találkozunk – új járművel, új funkcióval, új speckó képességgel a parancsnoknak, új toronnyal vagy csak egy új sztori-részlettel –, akkor a játékmenet megszakad, és egy kis cutscene keretein belül vázolják fel nekünk a tényállást. És ez nem kevésbé bosszantó, mint a TV-reklámok, mert itt is az az ember érzése, hogy több a reklám, mint a műsor... De kábé ez az első és utolsó igazi negatívuma a játéknak.

Anomaly 2

A fent említett apró és kikerülhető malőrtől eltekintve az előzetes változat alapján elmondható, hogy az Anomaly 2 ugyanolyan jó lesz, mint elődje. Az újítások mennyiségére egy szavunk sem lehet. Egy valamit viszont leszögeznék: a Warzone Earth abszolút kötelező, mielőtt az új résznek nekilátnánk, mert ha ezzel kezdjük, hamar elveheti a kedvünket! ■

Anomaly 2
Anomaly 2Anomaly 2Anomaly 2Anomaly 2Anomaly 2
Anomaly 2
A legutóbbi Anomaly 2 cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.