16 éves a PC Dome/PlayDome
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

A legjobb nindzsák is képesek megbotlani.

2013.03.29. 10:10 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető

Réges-régen, egy messzi, messzi galaxisban, amikor a kulturális anime-manga bomba Magyarországon is felrobbant, magam is nagy Naruto fan voltam. Néztem egy darabig a magyar szinkronnal, később váltottam az eredetire (aki emlékszik az első honosított verzióra, az sejtheti, miért), egy ideig játszottam a gondolattal, hogy a mangát is elkezdem gyűjteni, PlayStation 3-ra még az első játékaim egyike is az első Ultimate Ninja Storm volt. Azonban egy idő után, amikor kezdtem úgy látni, hogy a sorozatnak és a vele járó filleráradatnak sosem lesz vége, meguntam, és azóta nem néztem többet. A játékváltozat sorsát még valamennyire követtem, tudtam, hogy az első rész után jött a váltás a Shippuden sorozatra, az első két játékot egybe gyúró Generations csúfos bukását is szemléltem a távolból, majd nemrég, amikor kijött a harmadik rész, és animés rajongásom ismét fellángolt egy kicsit, lecsaptam a tesztpéldányra.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

Az NSUNS3 (imádom az ilyen kimondhatatlan mozaikszavakat) rögtön elnyerte tetszésemet azzal, hogy a játékfájlok hosszadalmas telepítése során egyszerű szövegdobozokban elmesélte a történet eddigi állását a 7-es csapat összeállásától egészen az előző rész fináléjáig, amikor Pain lerombolta Avarrejteket, így ismét sikerült nagyjából képbe kerülnöm a dolgok állásával. A következő lépése ismét lekenyerezés volt, bemelegítésként ugyanis előbb Free Play módba léptem, ahol elégedetten nyugtáztam a több mint 80 (!) választható/megnyitható karaktert, a program pedig közölte velem, hogy mivel a konzolomon megtalálta az első rész mentéseit, abból is használhatok szereplőket. Eddig minden szép és jó volt, azt leszámítva, hogy grafika már erősen kopott, látszólag semmi technikai fejlődés nem történt az első rész óta, majd miután a multira is ránéztem (semmi extrát nem nyújt, a matchmaking működik, játékos van bőven) jöhetett a fő attrakció, az Ultimate Adventure, vagyis a sztori mód.

A történet elején egy kis visszapillantásban irányíthatjuk a Harmadik és Negyedik Hokagét (utóbbi ugye Naruto apja) a Kilencfarkú Róka támadása során, amelyről a jelenetek során kiderül, hogy valójában az Akatsukit irányító Madara Uchiha műve volt, és ami végül a Negyedik Hokage mártírhalálával zárul. Ezt követően vissza a jelenbe, Naruto és társai a falu újjáépítésén segédkeznek, amikor megérkezik a hír, hogy Tsunadét leváltották a Hokage posztjáról, az utódjának első intézkedése pedig az volt, hogy Sasukét árulónak nyilvánította, és elrendelte az eliminálását, miután az megölte a szövetséges Raikage öccsét. Naruto és társai követik az új vezetőt az öt kage gyűlésére, nem tudva arról, hogy Sasuke és csapata is oda tart, azzal a szándékkal, hogy megtámadják a gyűlés résztvevőit. A történet többi részét spoilerveszély miatt nem lőném le, legyen elég annyi, hogy a meggyengült sztori miatti félelmeim sikeresen szertefoszlottak – sem a rajongók, sem az egyszerű játékosok nem maradnak epikus, emlékezetes pillanatok nélkül.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

A játék során látszólag nyitott, ám valójában rettenetesen lineáris pályarészeken gyűjtögethetünk különböző dolgokat, vásárolhatunk, állást menthetünk, ezt követően (pokoli hosszú), néha QTE elemekkel megtűzdelt átvezetők után a harcmezőn találjuk magunkat, bizonyos feltételek betartása mellett megküzdünk az aktuális ellenféllel, majd ismétlés. Maguk a csaták semmit sem változtak, a mozdulatok kimerülnek távolsági és közelharci támadásban, védekezésben, helyettesítő jutsuban, valamint a karakterek saját, különböző erősségű jutsuinak feltöltésében és használatában. Ezt a receptet a hatalmas bestiák elleni küzdelmek dobják fel elvétve, illetve néha, főleg Sasukét irányítva rövid hack-and-slash pályarészeken találjuk magunkat, ahol amolyan God of War-hyperlight stílusban kell több kisebb-nagyobb ellenféllel végeznünk. Viszont ha máson nem is, a játék narratívája kapcsán a készítők sikeresen elsütöttek egy jó ötletet, bizonyos pontokon ugyanis választás (Ultimate Decision) elé érkezünk, és döntenünk kell, hogy a könnyebb, ám több jutalmat adó Hero úton haladunk tovább, vagy a nehezebb, több ellenféllel, de jobb jutalmakkal kecsegtető Legendary vonalat választjuk. Ez néha más átvezetőket és jeleneteket eredményez, valamint szintén újítás, hogy ha egy megadott feltételt teljesítünk a harcok alatt, akkor gyors bevágásként rejtett jeleneteket láthatunk, például a legelső csaták során a Negyedik Hokage emlékeit a feleségéről és Narutoról.

A harc irányításába továbbra is nagyon könnyen bele lehet tanulni, és bár a karakterek elsajátítása továbbra sem igényel Street Fighter vagy Tekken szintű tréningeket, mindegyikük eltérő mozdulatokkal rendelkezik, és kissé eltérő a kezelésük, gyorsaságuk, eszköztáruk. A helyszínek is változatosak, habár a háttereken kívül nem sokat adnak a hangulathoz – lényegében mindegyiken egy nagy üres arénában rohangálunk és próbáljuk egymást csépelni az ellenfelünkkel. Az kicsit jobban zavart, hogy ennek ellenére – főleg, ha a támogató karakterek is játékban vannak (Ultimate Adventure, illetve csapat alapú meccseken két beállítható szerepű támogató karakter is segít minket a harcmezőn) – néha iszonyatosan durva framerate-eséseket produkált a program, és néha a kisebb, kevésbé látványos helyszínek és kevés karakter ellenére is indokolatlanul hosszú töltési idők rontottak az összképen.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

Az egyéb kategóriában pedig még megemlíthetném a zenét, ha azt nem egy az egyben vették volna át a sorozat korábbi részeitől, sőt audio téren ezt még meg is fejeli az övön aluli angol fordítás. Az ugyanis addig rendben, hogy megszerezték a sorozat amerikai szinkronszínészeit, a szinkron és a karakterek eredeti szájmozgása közötti csúszás viszont bő tíz évvel korábbi játékokra emlékeztet, amikor az in-game karaktermodellek ilyen jellegű animációja még hatalmas újdonságként hatott.

A konklúziónál pedig rögtön előttem is a probléma. Hiába számít még mindig egy nagyon hangulatos és intenzív verekedős játéknak az Ultimate Ninja Storm, ahogy az az eddigiekből is látszik, több kisebb-nagyobb hiba, valamint a játék technikai hátterének elhanyagolt fejlesztése végső soron eléggé belerondít az összképbe. A széria rajongóinak továbbra is ajánlom, nem fognak nagyot csalódni benne, de bármerről is nézem, ha nem lenne ott a bejáratott franchise, a remek hangulat, a hatalmas karakterválaszték, a színvonal már erősen a középátlag felé húzna az egykori kimagasló helyett. ■

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

A Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra jelent meg. A cikk a PS3-as verzió alapján készült.

értékelés

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3
Pozitívumok
  • Rengeteg karakter
  • Jó történet és a hangulat
  • Az is könnyen belerázódhat a dolgokba, aki amúgy nem követi a sorozatot
Negatívumok
  • Technikai elavultság
  • Borzalmasan elnyújtott átvezetők
  • A látszat ellenére ugyanolyan lineáris, mint bármelyik másik verekedős program
7,5
grafika 7
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 8

hozzászólások (5)

medve91
medve91 2013.03.29. 11:17
Egyetértek, viszont nálam az verte k ia biztosítékot, hogy az a80 választható karakter ennek köszönhető: Másolás---> beillesztés! Olyan karaktereket hagytak ki, és hagytak a játékban hogy az felháborító! Így sajnos nagy fan létemre is csalódás, Ami a karakter választékot illeti! Kaptunk összesen 16, vagy egy kicsivel több teljesen új karaktert! Ami nagyon kevés!
Zoo_Lee
Zoo_Lee 2013.03.29. 13:43
Na igen, mivel a korábbi két résszel nem játszottam, azt nem tudtam követni, hogy ebből pontosan mennyi lett egyszerűen másolva... így rajongóknak inkább a sztori haladása miatt érdemes megvenni, más kérdés, hogy az meg lehet élvezetesebb manga/anime formában.
GustyX
GustyX 2013.07.05. 13:43
Jön PC-re is, csak hogy ide is szóljak:D.

Király, várom nagyon! Nem mellesleg ha jól gondolom, akkor ez egy értékelhető történettel rendelkező, értékelhető, lineáris kampánnyal rendelkezik, amelyek teljesítése nem csupán az "oldalról látom az egészet, verekedem, és 3 menetben legyűröm az ellenfelemet" vonalat képviseli.

Kampány milyen hosszú amúgy? Könnyen beletanulható?

Ez a nap híre.

Videó.
david139
david139 2013.07.05. 18:42
Mikor?
GustyX
GustyX 2013.07.05. 23:35
Videó szerint 2013 tél. vagyis még lehet a fa alatt, akár egy CE is:D.
cikkajánló

The Ratchet & Clank Trilogy (PS Vita)

Újabb hónap, újabb Sony remake-gyűjtemény.

Divinity: Original Sin

Újabb (előzmény)fejezethez érkezett a Larian Studios RPG-szériája.

Quest for Infamy

Vár ránk a hírnév (vagy a hírhedtség) egy pixeles világban.

Soul Sacrifice Delta

Megérkezett a Soul Sacrifice jól átgondolt újrakiadása.

The Wolf Among Us - Season 1

Nem félünk a farkastól, nem bántjuk, csak megkóstoljuk.