Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Marvel Heroes

Univerzális filmadaptáció jön, legendás fejlesztőktől.

2013.04.19. 08:32 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Augusztusi gamescomos összefoglalóm óta nem foglalkoztam a Gazillion berkein belül készülődő szuperhősös MMO-val, pedig a fejlesztőcsapat tagjai megtartották a bétával kapcsolatos ígéretüket, és a játék kliense már régóta a gépemen foglalja a cirka tízgigányi helyet. Ennek okaiba kicsit később mennék bele, de mivel most hétvégén végre indul az első publikusabb bétahétvége, rengeteg kiosztott kulccsal, karakterrel, helyszínnel, kosztümmel, valamint a témába vágó Vasember 3 premierig sincs már hátra sok idő, úgy döntöttem, ideje felszabadítani pár órát az időbeosztásomból, és belenézni, mire is jutottak a srácok az augusztusi bemutató és az első zárt béták óta.

Marvel Heroes

Miután bejelentkeztem, különösebb meglepetés nélkül nyugtáztam, hogy korábbi megvásárolt karaktereimet, játékállásomat törölték a hétvégék és patchelések során, ismét választhattam az ingyenes kezdőkarakterek (Fenegyerek, Thing, Black Panther, Scarlet Witch...) közül (Thinget az F4-ből), majd egy rövid bevezető után a beharangozott kezdőterületen, a Raft szuperbörtönben találtam magam, ahol a filmekből is ismert S.H.I.E.L.D. ügynökei épp ádáz harcot vívtak a Hydra szervezet zsoldosaival. A játéknak ez a része szolgált tutorialként, megismerhettem az irányítást és a képességek használatát. Aki játszott már a játékmenetért felelős David Brevik által jegyzett, Diablo I-II nevű ősrégi low-budget hentfesztiválokkal, annak elképzelhető, hogy ismerős lesz már a dolgok menete. Sajnos a vártnál is jobban, mert az már az első fordulóban feltűnt, hogy az egyik legnagyobb újításból, a gyűjtögethető képességekből semmi sem lett, az ellenfelektől ugyanúgy lootoljuk a karakterspecifikus, minél színesebb, annál értékesebb felszereléseket, aktuális karakterünk szupererejét pedig a megszokott három skillfán növelgethetjük, minden szintlépéskor két elosztható ponttal. A tutorial fénypontjai közé egyedül a két főellenfélharcot sorolnám: az egyik a Vasember képregényekből ismerős Living Laser, a másik pedig a Zöld Manó. Utóbbinál ébredtem rá, hogy talán érdemesebb lett volna távolsági képességekre fókuszált hőst választani... Ennek ellenére sikert arattam, Nick Fury – akit nemrég a mainstream Marvel univerzumban is Samuel L. Jacksonról kezdtek el mintázni (eddig csak a modernizált Ultimate világban volt színes bőrű) – gratulált nekem, majd visszarepültünk a Bosszúállók főhadiszállására, miközben egy animált képregényjelenetből megtudtuk, hogy a támadás mögött a Marvel hősök egyik legjelentősebb ősellensége, Dr. Doom állt. (Azt viszont, hogy konkrétan melyik Marvel világban vagyunk és melyik idősíkban, nem tudjuk meg, a helyzet olyan, mintha a filmek és rajzfilmek világát keverték volna az aktuális fő irányzattal, annak jelentősebb eseményei nélkül.)

Marvel Heroes

Az Avengers toronyban végre találkozhattam több játékossal is, lehetőségem nyílt kereskedni és csapatokat alakítani. Utóbbit egyedül az nehezítette meg, hogy néha a három-négy Hulk és tíz Deadpool közül sosem tudtam pontosan, kivel is beszéltünk össze a chatablakban – a bárki bármelyik szuperhőst választhatja rendszer nem csak az előzetesben hangzott furán, a gyakorlatban még inkább az. A torony nyugalmával élve a shopban is itt költöttem el a sajtó accounthoz kapott pénzemet Vasemberre, Pókemberre, Hulkra, Rozsomákra és jelmezekre az adott karakterekhez (ezen a ponton a készítők tartották a szavukat, ugyan minden kosztümért fizetni kell, gyakorlatilag az összes maskara elérhető, amit a karakterek a képregényekben vagy a filmekben magukra öltöttek, sőt, Vasember esetében már a harmadik filmben használt páncélok is). Majd egy gyors és felejthető crafting tutorialt követően elindultam a következő helyszínre, Hell's Kitchenbe.

Marvel Heroes

Ami rögtön feltűnt, hogy a játéknak ezen a részén már kifejezetten ajánlott akár csak spontán módon összeverődni más játékosokkal, az ellenfelek túlereje ugyanis elég elsöprő, a néha felbukkanó főellenfélről, Electróról már nem is szólva, amin még az sem sokat könnyít, hogy halálozásuk után elég sűrűn dobálnak gömböket, amelyek az életet, szupererőt vagy tapasztalati pontjaink mennyiségét turbózzák fel. A tömeget viszont sikeresen a saját előnyömre fordítottam, a megvásárlása után fő karakteremmé előlépett Mr. Starkot viszonylag gyorsan feltornáztam a hatodik szintig (az ellenfelek néha speciális csapatokba verődnek, ekkor extra pontok járnak értük), majd miután észrevettem, hogy nincs megosztott XP, és többi hősöm semmit nem fejlődik, néhányat közülük is hasonló állapotra dolgoztam (a meglevő karakterek között gyakorlatilag két kattintással lehet váltani). Ezt követően, mielőtt alávetettem volna magamat New York metrórendszerébe, hogy ott megküzdjek a következő, Raftből szabadult főellenféllel, Shockerrel (Rengető a magyar fordításban), körbejártam Hell's Kitchent, és megoldottam párat a szintén korábban beharangozott területre ható publikus küldetések közül is, amelyek között rendőri kordon védelmétől gyújtogatók megállításán át civilek megmentéséig több változatos feladatra bukkantam. Kár, hogy kicsit kiszámíthatóan gyakran osztotta ki ezeket újra és újra a játék, így a felfedezés öröme oda lett.

Marvel Heroes

Most azonban ideje véget vetni az élmény- és játékmenet-beszámolónak, és összegezni kicsit a dolgokat. A híresebb helyszínek, a Raft, az Avengers Tower hű lemodellezései nagyon tetszettek, a készítők tényleg felhasználtak szinte minden karaktert, aki valaha megjelent a füzetekben, érezni lehet, hogy az egész csapatot hatalmas képregénygeekek alkotják. Brian Michael Bendis története pedig (ő a Marvel sztárírója, ha az utóbbi 7-8 évben füzetet vettél a kezedbe, biztos találkoztál a munkáival) bár túl sok eredetiséget nem mutat, és fényévekre van attól, amit a szerző jelenleg az Age of Ultron és All-New X-Men sorozatokkal produkál, kellemesen vegyíti az összes ismerős motívumot, szereplőt.

Marvel Heroes

Viszont vannak problémák is, és itt kell megemlítenem az okot, amiért egészen a közelmúltig nem írtam bemutatót a játékról. Amikor másfél-két hónapja utoljára játszottam vele, a program még legenyhébb kifejezéssel is egy játszhatóság alsó határát súroló bughalmaz volt, ami tízpercenként csak kiakasztott az átgondolatlan megoldásaival, kiegyensúlyozatlan karaktereivel, hibáival, húszpercenként pedig kifagyott. Fogalmam sem volt, hogyan gondolták a készítők az április végi nyílt bétát, a júniusi megjelenést, és bár tény, hogy nagyon sok dolgot kijavítottak azóta, szkeptikusságom továbbra is kitart. A játék például a patchelés utóhatásaként sorozatban háromszor fagyott ki, mielőtt a tutorial végére értem volna. A küldetések és a térkép mellőzik a hosszú távú iránymutatást, így előfordult, hogy perceken át hiába bolyongtam egy helyszínen a továbbjutást vagy a teljesítendő célt keresve. A hősök közötti egyensúly bár egyértelműen javult, továbbra sem tökéletes, távolsági karakterekkel még mindig sokkal könnyebben lehet boldogulni, az igazi ász pedig továbbra is Deadpool, aki nemcsak gyors, és mind közelharcban, mind távolsági harcban brutális, de még öngyógyító ereje is van.

Marvel Heroes

A grafika helyenként remek fény- és tüköreffektekkel emeli a látvány színvonalát, de egy Diablo III-tól még legmagasabb felbontáson is csúnyán elmarad, a zenék pedig olyanok, mintha egy kilencvenes évek eleji rajzfilm betétdalait próbálta volna valaki huszonöt-harmincéves szintetizátoron remixelni egyetlen délután alatt. A játék pedig mindezek ellenére sokat tölt, még olyan helyszíneken is, ahol nem engedélyezett a partyn kívüli játékosok jelenléte (MMO-hoz képest zavaróan sok ilyen helyszín van). Az pedig már csak megkoronázza ezt a pokoli hibatornyot, hogy az ellenfelek intelligenciaszintje szánalmasan alacsony, egyedül a nagy tömegre és a szintkülönbségre építenek, előfordult olyan is, hogy miközben egyiküket ütöttem, a többi három méterre állt tőle teljesen zavartalanul. És ez a javított, fejlesztett verzió, amikor legutóbb toltam, még rosszabb volt a helyzet.

Marvel Heroes

Van egy eléggé felkavaró teóriám: az ok, amiért ennek a játéknak most fokozatosan meg kell nyílnia a tömegek előtt, az a jövő héten premierező Vasember 3, a nyári megjelenést pedig a több Marvel érdekeltséggel bíró popcorn-filmszezon indokolja. Gyanúmat pedig csak alátámasztja, hogy a legkidolgozottabb karakterek – akiknek a legtöbb kosztüm nyitható meg busás áron – nem mások, mint Vasember, Logan (ők ugye filmet kapnak a nyáron, Thort nem próbáltam még), illetve Deadpool (akinek önálló játéka érkezik a közeljövőben). És végül a csattanó: bár a játék még igen erősen befejezetlen, a gazdasági rendszer már tökéletesen működik, olyannyira, hogy karaktereket és ruhákat képtelenek vagyunk a játékbeli kreditekkel venni, egyetlen esélyünk, ha valódi összeget váltunk át a Gazillion virtuális valutájára, vagy befizetünk a három méretben elérhető Founder's Packre.

Marvel Heroes

Így azt hiszem, érthető, miért halasztgattam a bemutatót, ahogy az is, miért vagyok szkeptikus. A Marvel Heroeson egy remek, mindenre elszánt csapat dolgozik, nagy lehetőségek vannak benne, de olyan borzalmas szag terjeng körülötte, mint amilyen az elkapkodott, egy év alatt készített filmfeldolgozások körül szokott. Rettegek tőle, hogy egy nagy támogatók által finanszírozott reklámjáték lesz belőle a végén – a csapat ennél többre képes, a befejezés előtt lelőtt Family Guy Online pedig egyszer s mindenkorra megmutatta, mi az ilyen termékek sorsa. Ha valakit érdekel, az ragadjon kulcsot, és nézze meg magának a dolgok jelenlegi állását, rajongók biztos jól elszórakoznak majd vele – én kitartok amellett, hogy a programnak még rengeteg finomhangolásra és fejlesztésre van szüksége, a kitűzött „hivatalos” indításig pedig ijesztően kevés idő van hátra. ■

Marvel Heroes
Marvel HeroesMarvel HeroesMarvel HeroesMarvel HeroesMarvel HeroesMarvel HeroesMarvel HeroesMarvel HeroesMarvel HeroesMarvel HeroesMarvel HeroesMarvel Heroes
Marvel Heroes
A legutóbbi Marvel Heroes cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.