Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Rendezvények

E3 2013: A Konami rendezvény előtti sajtótájékoztatója

Nagyot ütött a PC-re is érkező Castlevania: Lords of Shadow 2 előzetese.

2013.06.07. 09:23 | szerző: Zoo_Lee | Rendezvények

Helyi idő szerint csütörtök este 7-kor a Konami immár hetedik alkalommal tartotta meg E3 előtti online sajtótájékoztatóját, pár nappal megelőzve az olyan nagy kiadókat, mint a Microsoft, a Sony, az EA és a Ubisoft, akik élőben, Los Angelesben fogják bemutatóikat tartani a jövő hét elején. Az idén 40. születésnapját ünneplő japán cég félórás, előre rögzített prezentációját hatalmas várakozás előzte meg, és bár a kismadarak már egy nappal korábban elárulták, hogy a Castlevania Lords of Shadow első részének Ultimate Editionje PC-re is jön augusztusban, a várt infók listáján még mindig ott volt az új Castlevania játékmenete, valamint infók a Metal Gear Solid ötödik felvonásáról és a PES 2014-ről.

A bemutatót Tomoyuki Tsuboi, a cég jelenlegi elnöke kezdte, aki röviden megemlékezett a Konami negyvenéves fennállásáról, majd rögtön átadta a szót a San Mateo-i közösségi és mobiljátékokkal foglalkozó stúdió digitális terjesztési igazgatójának, John Coligannek. Ő említést tett néhány fejlesztés alatt álló új játékukról, amelyek közül a legérdekesebbnek talán az MBA Live Challenge névre keresztelt Facebook és mobiltelefon alapú... valami tűnt, illetve az online kaszinónak induló Slot Revolution és Casino League, amelyekből viszont a címükön kívül semmi többet nem láthatott a nagyérdemű. Mellékesen esett említés az indie fejlesztők támogatását szolgáló programjukról, amellyel lényegében bárki, akinek van egy jó játéka, és kiadót keres, bátran fordulhat a Konami digitális kiadással foglalkozó részlegéhez, ugyanis segédkeznek a Facebookos és Apple-s terjesztésben is.

E3 2013: A Konami rendezvény előtti sajtótájékoztatója

Eddig ez nem volt túlságosan impresszív, és a fél órából több mint öt perc már el is telt. Sebaj, következett Kei Masuda, a Pro Evolution Soccer sorozat atyja, a beígért PES 2014 bemutatóval. A legtöbb szó az új Metal Geart is hajtó Fox Engine-ből készült Fluidity Engine-ről esett, amely számtalan vadiúj, realisztikus funkcióval fogja bővíteni a szériát. A nevét eleve a „fluid”, folyamatos animációkról kapta, és olyan forradalminak szánt technológiákat fog a játékosok elé tárni, mint a TrueBall Tech, amely lehetővé teszi a labda elrúgását bármilyen irányba, és a függetlenítését az azt birtokló karakter mozgásától, sokkal nagyobb mozgásszabadságot nyújtva, vagy a M.A.S.S. szimulációs rendszer, amely még élet hűbbé teszi a játékosok mozgását, reakcióit, animációit. Szó esett még arról, hogy a játékélmény folyamatosan változni fog, hogy a csapatmorál és a karakterek egyéni motivációi hatással lesznek a mérkőzésekre és teljesítményükre, csak kár, hogy itt is csak főleg szép szavak hangzottak el, néhány majdnem vázmodell egyszerűségű animált karakter demonstrációjával – játékmenetet majd az E3-on láthatunk, a bemutatót záró röpke előzetes pedig nem sok mindent mutatott, főleg nem játékmenetet a tényleges játékból.

Masudát Hideo Kojima váltotta a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain című új felvonással a legendás szériából, és egyben a bejelentéssel, amely a legtöbb rajongót izgatta, amióta kiderült, hogy Snake ezúttal nem David Hayter megszokott hangján fog megszólalni. Dobpergés – az új szinkronhang nem más, mint Kiefer Sutherland (24: Jack Bauer... mindenkinek megvan, ugye?), aki ráadásul nemcsak hangját, hanem mimikáját is a karakternek kölcsönzi, az új Fox Engine ugyanis karaktermodellezés helyett a motion capture alapú animációkra fektet majd nagyobb hangsúlyt, így Sutherland is zöld háttér előtt, mozgásrögzítő érzékelőkkel az arcán és a testén találta magát az elmúlt hónapokban. A játékkal kapcsolatban hangzatos ígéreteket hallhattunk: nyílt világ, ennek segítségével állítólag minden eddiginél mélyebb és összetettebb történet. 1984-ben járunk majd, amikor a negyvenes éveiben lévő Naked Snake felébred a kómából, és gyorsan össze kell szednie magát, ha ismét meg akarja menteni a világot. Slusszpoén, hogy bár láttunk tényleges pillanatokat a játékból, és azok alapján döbbenetes látványban lesz részünk a Fox Engine révén, tényleges játékmenetet itt sem kaptunk, se bejelentést next-gen platformokra, sem konkrét megjelenési dátumot.

E3 2013: A Konami rendezvény előtti sajtótájékoztatója

De sebaj, jött Dave Cox a Mercury Steamtől a Castlevania Lords of Shadow 2-vel, amelyről már jó ideje tudhattuk, hogy most fogunk végre játékmenetet is látni, a prezentáció pedig (bár el tudtunk volna viselni több információt) kellően epikus volt. A Lords of Shadow reboot-széria zárófejezetében ezúttal magát Drakulát irányíthatjuk majd (ha a Wii-re készült Judgement verekedős játékot nem számoljuk, először a sorozatban), aki hosszú álmából napjainkban ébred fel, és a megoldást keresi, hogy halandóvá válhasson, megszabadulhasson a vámpírlét szörnyű átkától. Az előddel szemben a játékteret teljesen szabadon bejárhatjuk majd, ami a Drakula-kastély mellett többek között egy komplett nagyvárost is jelent, egyúttal pedig búcsút inthetünk a fix kameraállásoknak is. A játékmenet továbbra is a kellően magas kihívásra, a platformozás és hack-and-slash játékelemek vegyítésére, a taktikázásra helyezi a hangsúlyt, az első rész repertoárja több új képességgel is fog bővülni. Patrick Stewart visszatér narrátorként és Zobek szerepében, több ismerős karakterrel együtt az első részből, mellettük pedig végre a régóta várt Alucard is feltűnik, bár ezúttal valószínűleg főellenfélként, nem játszható karakterként. Az E3-on a demo is játszható lesz, megjelenés valamikor télen, de csak a jelenlegi konzolgenerációra és PC-re.

Miután lefutott az előzetes, még mindig hátra volt öt perc, Mr. Cox pedig bejelentette, hogy most készüljünk valami nagy meglepetésre – meg is lepődtünk, bár nem pozitív értelemben. A maradék idő ugyanis egy rettenetesen fárasztó Castlevania paródiára ment el a Mega64-től, amelyben a félmeztelen, pocakos Drakula égette magát (nem csak a napon), próbált sikertelenül becsajozni, és csinálta tele az alsóneműjét, amikor megjelent előtte a Sátán, hogy végső csatát vívjanak. Fantasztikus lezárás... Ezt követően pár röpke percre ismét felbukkant Tomoyuki Tsuboi, hogy elköszönjön, és mindenkit meginvitáljon a Konami E3-as standjához.

Őszintén? Többet vártam. Fél óra nem a világ, az igazán nagy durranások úgyis hétfő este jönnek majd a show ideje alatt (tuti, hogy nem fogok aludni), de akkor is, ennél picit több, látványosabb és lenyűgözőbb dolgot is simán ki lehetett volna hozni az időből. Nem értem például, miért nem esett szó a szintén készülgető Metal Gear Solid: Ground Zeroesról, amely történetileg az ötödik rész előzményeként fog szolgálni, egy évvel a Peace Walker eseményei után. A fénypont egyértelműen Kiefer Sutherland bejelentése volt új Snake-ként, az is inkább a játékból mutatott apró kis villantások miatt, valamint a több mint hatperces, játékmenetet is mutató Lords of Shadow 2 trailer. Ezeket leszámítva igen íztelen kis E3-as ízelítő volt az idei a Konamitól, ami a negyven éves jublieum kapcsán azért egy kicsit elkeserítő.
A Lords of Shadow 2 előzetes legalább tényleg nagyot ütött. ■

hozzászólások (0)

cikkajánló

MondoCon 2016. ősz

Itt az ősz, eljött az ideje egy újabb MondoConnak.

EXKLUZÍV: 100 éves a tank – beszámoló a Wargaming londoni sajtóeseményéről

Megnéztük, hogyan vonul át a Trafalgar Square-en egy Mark IV-es tank. Beszámoló és video.

E3 2016: Ubisoft sajtótájékoztató összefoglaló

Ismét meglepetéssel zárult a bemutató.

PlayIT - Szeged 2016.

A hazai játékshow ismét a szegedi volt Baumaxban várta a játékosokat.

EA Play 2016 sajtótájékoztató

Összefoglaló az Electronic Arts bemutatójáról.