Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

World of Warplanes

World of Warplanes bétateszt

Kipróbáltuk a Wargaming új MMO-ját, amelyben a tankok után repülőgépekbe ülhetünk.

2013.06.26. 09:00 | szerző: Sityi | Előzetes

Körülbelül egy éve, hogy interjút készíthettem Alexander Zezulinnal, a World of Warplanes projektmenedzserével, és most eljött az idő, hogy személyesen is meggyőződjek arról, hogy a Wargaming.net csapata mit is hegesztett a boszorkánykonyhájában az elmúlt időszakban.

World of Warplanes bétateszt

Az első kérdésem akkoriban a játék motorját firtatta, és megtudhattuk, hogy itt is a BigWorld fog a gépházban duruzsolni, csak némiképp (?) módosítva. Örömmel jelentem: majdnem tökéletesen sikerült a repülőgép-szimulátorok egyik rákfenéjét, a grafikát színvonalasan megoldani. Az a legfőbb probléma ugyanis a repkedős játékoknál, hogy nehéz megoldani több négyzetkilométernyi táj elfogadható minőségben és sebességgel történő kirajzolását – valamiféle kompromisszumot mindig kellett kötni, a Take on Helicopters ugrik be hirtelen, mint egy remek példa. A World of Warplanesben szerencsére mind fenn a magasban, mind közvetlenül a föld fölött szállva is egész impozáns látvány tárul a szemünk elé. Az imént említett „majdnem tökéletes” sajna itt ütközik ki: az fps érték eléggé ingadozik, néha pedig elég durván be is szaggat a játék. Sebaj, bétában előfordul az ilyesmi...

A gépparkra sem lehet különösebb kifogásunk: a cikk írásának pillanatában négy nemzet (USA, Szovjetunió, a Harmadik Birodalom és Japán) több tucatnyi repülője közül csemegézhetünk – csak bírjuk türelemmel összeszedni hozzá a megfelelő mennyiségű tapasztalati pontot vagy aranyat! Persze ha a Tisztelt Játékos úgy akarja, némi valódi pénzmag fejében ez a folyamat nagyban felgyorsítható... A választék bőséges: az egyes gépek tűzereje, páncélzata, manőverezési képességei nem csak a puszta statisztikai adatokban mutatkoznak meg, hanem repülés közben is. Ehhez még hozzá kell tenni azt is, hogy nem minden repülőre tudunk bombát és/vagy nem irányított rakétát pakolni (meggymag-köpködő minden repülőn van), így aztán kulcsfontosságú, hogy a harci stílusunkhoz passzoló madarat találjunk. A World of Tanksben megszokott fejlesztési rendszer természetesen itt is jelen van, így pakolhatunk például erősebb motort a vasmadarakba – aztán pedig ahogy egyre több tuninggal látjuk el az aktuális gépet, új típusokat is kifejleszthetünk. Természetesen pilótáink is fejlődnek az egyes csaták során, ennek megfelelően ők is új képességekre, bónuszokra tehetnek szert.

World of Warplanes bétateszt

Az irányítással kapcsolatban felemás érzéseim vannak. Béta ide, béta oda: kiegyensúlyozatlannak érzem a különböző irányítási módok nehézségét. Az odáig rendben van, hogy a fejlesztők nem törekednek az abszolút valósághű szimulációra, de tapasztalataim szerint hátrányban érzem magam, ha joystickkel repülök és nem egérrel. Előbbi esetén tényleg érzem, hogy a gépnek súlya van, küzdenem kell azért, hogy kimanőverezzem az ellenfelem és valahogy támadópozícióba kerüljek. Igen ám, de ez csak addig élvezetes, amíg egy billentyű+egér huszárral össze nem akadok, mert neki sokkalta egyszerűbb manővereznie. Ne legyünk igazságtalanok, úgy sem lesz olyan könnyed FPS jellegű a játék, de szerintem messze nem olyan, amilyennek lennie kéne. Remélem, ezt hamarosan javítják, mert így nem lesz értelme a botkormányt elővenni.

Alex tavaly azt ígérte, hogy bele szeretnének rakni egy szórakoztató oktatómódot... Innen üzenem, hogy két karikán átrepülni, három mozdulatlan léghajót és egy lassan vitorlázó repülőt leszedni nem éppen izgalmas feladat. Most komolyan: tudom, hogy nehéz jó tutorialt készíteni, de ez így annyira lapos, hogy a Nagyalföld ehhez képest egy Grand Canyon. Nem baj, jár érte némi ingyen tapasztalati pont meg arany, azért a három percért meg annyira nem kár. Ami pedig a „normális” játékmódokat illeti: mindössze egy van, a légi csata. Nem kell felszállással piszmogni, majdnem egyből a sűrűjében találjuk magunkat, és innentől fogva csak a magunk ügyessége, meg persze a gépünk képességei döntik el, hogy győztesen kerülünk ki az ütközetből vagy festői roncsként kenődünk szét a jó öreg anyaföldbe, esetleg a tengerbe zuhanva. Ja igen, leszállás sincs...

World of Warplanes bétateszt

A nyílt béta július 2-án indul, ekkor ti is belevághattok a II. világháborús légi küzdelmek embert és gépet próbáló halálos balettjába. Mindenképpen ajánlott próbát tenni vele, hiszen nem nagyon vagyunk repkedős stuffokkal eleresztve – sajnos. Ugyan van még mit csiszolni rajta, de már bőven játszható állapotban van a World of Warplanes, így nem hiszem, hogy bárkinek is komoly gondja akadhat vele. Luftwaffe vagy Военно-воздушные силы? US Air Force vagy 大日本帝國陸軍航空部隊? Ideje választani... ■

World of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétatesztWorld of Warplanes bétateszt
World of Warplanes
A legutóbbi World of Warplanes cikkek, hírek

hozzászólások (4)

Celticsfan
Celticsfan 2013.06.26. 12:07
War Thunder-ről lesz teszt? Sokkal jobb, mint a World of Warplanes.
munszu
munszu 2013.06.26. 18:40
Én nem tudom félek ezektől. War Thunder-nek nehéz a kezelése?
Illetve abba mennyire szól bele az item shop?
Nekem ez is szimpatikus, nem tudom melyikkel játsszak. :)
Rigida
Rigida 2013.06.26. 19:35
A War Thunder irányítása hasonlít a Freelancerre, az egérrel irányítod a célkeresztet és a gép manőverez helyetted de bele lehet szólni billentyűzettel és éles fordulóknál előnyösebb is beleszólni az autópilóta irányításába, ha joysticked van könnyebben tudsz manőverezni, egérrel meg könnyebb célra tartani a gépet, de az egér+billentyű kombó előnye véget is ér az Arcade Battles-ben, mert Histroicalba már elég erősen érzed a fizikai hatásokat amiket joystockal tudsz ellensúlyozni de egérrel már problémás, és ha manőverezni akarsz nagy sebességnél akkor az instructor is gyakran beleszól aminek az eredménye az, hogy a géped elkezd hintázni.
david139
david139 2013.07.05. 14:38
Kipróbáltam ezt is, bár a WoT sosem tetszett. Ez egy fokkal szórakoztatóbb, bár egy joystick jól jönne, meg nagyobb csatákban sajnos lemegy az fps-em :(
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.