Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Tekken Revolution

A legendás verekedős széria forradalma, vagy erőtlen rókabőr?

2013.07.19. 11:00 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Az idei E3-at megelőző hírek egyik legérdekesebbike a Tekken sorozatot érintette: a Namco a kiállítás előtt pár nappal jelentette be, hogy a tavaly megjelent Tekken Tag Tournament 2-ből PlayStation 3-exkluzív free-to-play változat fog készülni, amely ráadásul még az E3 befejezése előtt elérhető is lesz PlayStation Networkön, pár hónappal beelőzve így a Dead or Alive 5 hasonló ingyenes változatát. Bár a mostanában felgyülemlett rengeteg anyag mellett nem volt egyszerű egy ilyen ingyenes címre is kellő időt fordítani, de több mint 10 óra beleölése után úgy éreztem, ideje értékelni a Revolution alcímmel ellátott „új” részt, egyben az első ingyenes konzolos verekedős játékot.

Tekken Revolution

Tekintve, hogy a játék gyakorlatilag már a harmadik kiadás, ami a Tekken Tag Tournament 2-vel kapcsolatban megjelent (volt ugye a Prelude, ami a Tekken Hybrid kollekcióban jelent meg négy karakterrel, majd ezt követte a teljes verzió, most pedig ez), az alapokat csak röviden vázolnám fel. Különböző helyszínek, egymástól szinte teljesen eltérő karakterek, szemkápráztató grafika, karakterenként elvileg több száz mozdulat, látványos, folyamatos csaták, azoknak a játékosoknak, akik igazán rákapnak a dolog ízére, több száz potenciális játékóra. Természetesen az ingyenes verzió több dolgot kivágott az eredetiből: nincs Fight Lab, sem Practice, sem minijátékok, gyakorlatilag az Arcade Mode, a Player Battle és a Ranked Match játékmódok között választhatunk, amelyek közül az első takarja az offline, gép elleni mérkőzéseket (szám szerint hetet és az Ogre Boss ellenit), a középső az online, ám a profilunkra semmilyen hatással nem bíró, ellenben változatos szűrésekkel ellátható online csatákat, míg az utolsó egy-egy meccset, amikor velünk nagyjából azonos szintű játékossal kerülünk össze, és képesek vagyunk feljebb lépkedni a korábbi részekből ismerős danok és kyuk ranglétráján.

A 3D-s megjelenítéstől, valamint több helyszíntől elbúcsúzhatunk, és a karakterlista is lerövidült a 14 legnépszerűbb szereplőre (persze ez később bővülhet), cserébe a kliens igen baráti méretű, alig több, mint egy giga, és bekerült az új opció, a karakterek fejlesztése is. Az offline és online mérkőzések során skill pontokat gyűjthetünk (minden szintlépéskor négyet), amelyeket a főmenüből elérhető Character Enhancement menüpont alatt eloszthatjuk karaktereink három tulajdonsága, a Power, az Endurance és a Vigor között. A Power támadásaink erejét növeli, az Endurance életerőnket, míg a Vigor a Critical Hit és a Rage mód aktiválásának esélyét. Ez remek motiváció az újabb és újabb játszmákra és a szintezésre, ellenben igen előnytelen szituációba kerülhetünk, ha például Player Battle-ben, ahol elvileg nincs megkötve a játékosok szintkülönbségének mértéke, szembejön a mi kezdő harcosunkkal egy közel kimaxolt ellenfél.

Tekken Revolution

Probléma és igazságtalanság pedig sajnos ezen kívül is van. Nyilvánvaló, hogy igazi free-to-play címek nem léteznek, valamiből a kiadónak profitálnia kell, fenntartani a szervereket, más kérdés, hogy ezt mindig lehet ésszel (World of Tanks, TERA stb.) és rosszul (például Knights of the Old Republic, de a lista hosszú...) is csinálni. A Tekken Revolution esetében a dolog igen érdekesen lett megoldva, amilyenre még nemigen láttam példát. Sokan arra gondolnának, hogy adná magát a lehetőség: az egyes karakterek valós pénzért unlockolhatóak, skinek vehetőek a már megnyitott harcosokhoz, a fejlődés meggyorsítható bónusz italokkal/kuponokkal, a dolog pedig nem így működik, legalábbis nem pontosan így. A Tekken Revolution visszanyúlt az arcade verekedős játékok alapjaihoz, a zsetonokhoz, és erre alapozta a teljes mikromenedzsment rendszerét. Magyarul mindig van két érménk, amivel Arcade Battle-t indíthatunk, 5, amivel online harcokat (Player Battle talán nem von le minden egyes csata előtt), ezek óránként újratermelődnek, majd vannak a jegyek, amiket jutalomként vagy sikeres online meccsek díjaként kaphatunk, illetve aranyérmék, amelyeket viszonylag olcsón (30 érme valahol 1200-1500 forint között mozoghat) vehetünk PS Store-ban, és amelyeket bármelyik játékmódban használhatjuk. A karakterek megnyitása random történik gift pontokból, amiket szintén sikeres meccsekért és bejelentkezési bónuszként kaphatunk, még azt sem láthatjuk, hogy pontosan melyik karaktereket szerezhetjük meg, és melyiküket nyitjuk meg legközelebb.

Mindez egyrészt igazságos, hiszen minden játékos annyit ér, amennyit a Tekkenbeli tudása és gyakorlottsága. Ha valaki képtelen végigküzdeni az amúgy elég lagymatag Arcade módot, vagy nem képes ranking mérkőzéseket nyerni, az nem ér semmit a 30 aranyéremmel sem, más kérdés, hogy azok az aranyérmék gyakorlatilag azt biztosítják, amire a jobbá váláshoz a legnagyobb szükség lenne: több játékidőt. Így sajnos, amíg a készítők nem dobják be a beígért Practice módot, a kombók, mozdulatok egyetlen gyakorlási módja az érmék elköltése, és azok fix száma sajnos behatárolja a játékidőt, még akkor is, ha történetesen egész délután Tekkenezni szeretnél. Érthetetlen az offline csaták hiánya is, ha másképp nem, egy negyedik típusú érmével igazán adhattak volna lehetőséget a két kontrolleres harcra. De a lényeg, hogy a Tekken Revolutionben az ingyenes és fizetős játékosok közötti különbség úgymond balatoni nyár/pláza típusú. Mint mikor a balatoni büfék/plázák sovány arcade részlegében valaki anyuci-apuci fedezetéből fél napig nyúzza a gépet, te pedig csak a gép alatt talált pár érmét vagy a fagyi árából visszajáró pénzt dobálod be, hogy kicsit játszhass, és még azért is fizetned kell, hogy összemérhesd tudásodat a pénzesebb típussal.

Tekken Revolution

A rengeteg tartalomcsökkentés (kevesebb játékmód, karakter, helyszín) és az enyhén szólva is bizarr és pay-to-win beállítottságú fizetési módszer miatt a Revolutiont végső soron azoknak tudom ajánlani, akik esetleg bizonytalanok a Tekken Tag Tournament 2/Tekken 6 megvásárlását illetően, ugyanis úgy, mint egy combosabb ízelítő, egy méretesebb, bővíthető demo, működik. De teljes értékű játékként egyszerűen nem is tudom kezelni, így a cikk végére kivételesen pontszámot sem teszek, nyilván annyit kapna, mint a TTT2, mínusz 2-3 pont a limitálások és a zsírszegény jelleg miatt. Nem is rókabőr, inkább csak rókafarok. ■

Tekken RevolutionTekken Revolution

A Tekken Revolution kizárólag PlayStation 3-ra jelent meg, ingyenesen letölthető játékként.

Tekken Revolution
A legutóbbi Tekken Revolution cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Sucee
Sucee 2013.07.23. 17:21
A free to play példánál az csak The Old Republic. A Knights offline RPG volt. :)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?