Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

MotoGP 13

Lehet két kerékkel kevesebb?

2013.07.23. 08:30 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Az olasz Milestone az a fejlesztőcsapat, amelynek ugyan megvoltak a lehetőségei, de valahogy mégsem jött nekik össze sose az, hogy éllovasokká váljanak. A Screamer sorozattal kezdték a ’90-es évek vége felé, ami egy nem is rossz arcade autóverseny volt, de aztán az Electronic Arts tarolt mindent a Need for Speeddel. A kedvüket ez nem szegte nagyon, licencelt játékaik között szerepel a WRC (rally), az SBK (motor), és persze a MotoGP, amelynek 2013-as változatát nyúztam.
Férfiasan bevallom, nem nagyon figyelem a MotoGP történéseit – eddig ugyanis elvoltam az F1, a WRC és a WTCC nagyjábóli nyomon követésével, de azt hiszem, ezen a szokásomon változtatni fogok. Ami az utóbbi időben a négykerekűeknél megy világbajnokság címszóval, az siralmasan unalmas (bár a WRC-ben most hosszú évek után végre nem Loeb az éllovas), míg ahogy nézem, a MotoGP-ben zajlik az élet. Törött vállal, 36 órával a műtét után rajthoz állni? Igen, nettó őrültség, Lorenzo mégis megtette bő két hete Hollandiában, és ötödik lett (igaz, a futam végén a levezető körben majdnem lefordult a motorról, úgy kikészült). És ez még csak egy friss eset... Szóval úgy tűnik, a MotoGP az igazán kemények sportja.

MotoGP 13

Lássuk ezek után magát a játékot! Előre lelövöm a poént: a MotoGP 13 egy rendkívül jó szimulátor lehetett volna, ha nincsenek azok a nüansznyi apróságok, amelyek sajnos belerondítanak az összképbe. Kezdjük mindjárt az intróval: próbáltak az első pár másodpercben valami drámai hangulatot adni, de utána csak mérsékelten izgalmas in-game jeleneteket láthatunk. Igen ám, de itt jön a csavar: a játékon belül sok szép fénykép és igazi, „élőszereplős” videó vár minket, ami viszont elképesztő hangulatbombát jelent! Emlékszem, akkor voltam utoljára ilyen lelkes, amikor a legelső Need for Speedben nézegettem az autókhoz tartozó filmeket; és végre, a Milestone rájött arra, ami nagyon sok mai versenyjátékból – akár arcade, akár szimulátor – hiányzik: nem úgy lehet a hangulatot megadni, ha sokkoljuk a játékost vagy nagyon ráerőltetjük a versenyző szerepét, hanem szerintem úgy, hogy veszünk pár élőben felvett filmet, és ezt megfelelően adagolva prezentáljuk a játékos elé. Mi tudná pótolni azokat a „Nagy bukások” összeállításokat vagy a szurkolók elhivatottságát bemutató filmecskéket? A világbajnokok előtt tisztelgő filmeket? A „Nagy mentések” vagy a „Szuperlassítások” válogatásokat?

MotoGP 13

És akkor ezek után egy olyan grafikus motor hajtja meg ezt a játékot, amelynek láttán az ember szeme könnybe lábad – sajnos nem attól, mert olyan szép, hanem attól, hogy mennyivel jobb lehetne ez akár egy EGO motorral. A poligonszám még némi hunyorítással elmegy, a textúrák között azért jócskán akad már mosott és/vagy pixeles, de ami a környezetet illeti... Mikor is voltak divatban a „papírmasé” fák és szurkolók? Mintha a TOCA Race Driver 3 ugrana be, mint egyike az utolsó mohikánoknak... Cserébe legalább szélvészgyors még szerényebb gépeken is, talán ez vigasztaló lehet egyeseknek. Az animációk hozzák az elvárható szintet, viszont külsérelmi nyomokat nem sikerült a vasparipákon felfedeznem, pedig próbálkoztam (törni is, észre is venni). Bukás után egyszerűen csak a pályán találjuk magunkat a nyeregben, ami szép kalamajkát is okozhat adott esetben – miért nem rohanhatunk a motorunkért, mint az ősrégi Road Rash-ben? Hangok terén sokkal jobb a helyzet, a motorok úgy visítanak és bőgnek, ahogy az kell, a hangeffektek a helyükön vannak, a menüben és a videók alatti zene sem rossz. Nincs rádió (talán ez nagyon nem baj, általában kissé idegesítőre szokott sikerülni), de nagyobb baj, hogy a táblákat se lengeti be senki a célegyenesben... Igaz, ezt az F1 The Game sorozatnak is felróhatnám... Viszont amiben túlmutat a Codemasters üdvöskéjén a MotoGP 13 az az, hogy érdekes módon a Milestone meg tudta oldani, hogy a hivatalos tipográfia és grafikai design van jelen a futamokon, tehát a köridők, a sorrend, a különbségek és az összes többi ilyen „apróság” képernyőre történő kiírása pontosan olyan, mint a közvetítéseken. Még a bevezető animáció is megvan a szezon kezdetén (karrier vagy bajnokság módban).

MotoGP 13

A belbecsre térve: ez viszont szinte tökéletes. Adott ugyebár a három géposztály, ami alapesetben ugye abban tér el egymástól, hogy hány köbcenti fickándozik a versenyző lábai között (hm... ezt talán írhattam volna másképp is, de most már így marad). Na most, amikor én kis naiv azt hittem, hogy elég jól tudom már kezelni a 125 köbcentis Moto3 gépeket, kipróbáltam az 10000 köbcentis MotoGP drótszamarat – és csak lestem, milyen dög nehéz ezt vezetni, mert ha nem is gyökeresen más vezetési technikát igényel, de sokkal jobban észnél kell lenni, és azért csak más egy ilyen gépet megülni. A 600 köbcentis Moto2 kategória is kissé meredek ugrás a Moto3-ról, de még – nekem legalábbis – a toleranciaküszöbömön belül volt. És itt van egy fájó hiányossága a játéknak: nincs oktatómód. Én tudom, nehéz egy élvezetes és tényleg oktató módot összeeszkábálni, de mivel egy motor vezetése teljesen más reflexeket és technikát igényel, mint egy autóé, ezért ez nagyon jól jöhetett volna. Viszont a versenymérnökünk telitalálat: nagyszerűen megbeszélhetjük vele a problémáinkat, mi a bajunk a motorral (például riszál fékezéskor), és ekkor ő tesz egy javaslatot, mit kéne állítani a mocin, amit meg is tesz nekünk, ha megkérjük. Nem kell nagyon érteni ahhoz, hogy mi köze van mondjuk a felfüggesztésnek a kanyarsebességhez, egyszerűen csak le kell kommunikáljuk, mi nem tetszik a motor viselkedésében. Khm, Codemasters, nem valami ilyesmit kéne az F1 2013-ba is belerakni, khm...? Maga a vezetési élmény abszolút motorszerű (már amennyire én ezt meg tudom ítélni kívülállóként), de kell hozzá egy analóg ravaszos gamepad. Ugyan sok segítség bekapcsolható, de billentyűzettel még így sem érzem jónak: sajnos a kéjborda túl lassú és pontatlan ahhoz, hogy normálisan tudjunk vele motorozni. Ha viszont nagyon profik vagyunk, akár a virtuális másunk testhelyzetét is irányíthatjuk, nem csak magát a motort! A Codemasterses Flashback itt is megvan, csak itt Rewindnak hívják, és sajnos bugos. A patch előtt, ha az utolsó pár körben használtam, hajlamos volt a körszámláló beragadni, végtelenné változtatva a futamot, a patch óta meg ha bukom és utána használom, a sérüléseket nem „csinálja” vissza, azaz sérült motorral folytathatom a versenyt.

MotoGP 13

És most itt állok, megfürödve, mert valami számszerűsített értékelést kéne adnom a MotoGP 13-ról. Egyfelől tény, hogy motoros játék manapság nem nagyon jelenik meg, így ez már önmagában egy nagy plusz, hogy megjelent. Annyira jó lehetne ez a játék, annyi jó ötlet van benne (a versenymérnöknek a boxban nyújtott segítsége, a gazdag multimédiás körítés, a remek szimuláció), és akkor olyan csúfságok keserítik a szám ízét, mint az idejétmúlt grafika... Ha a bosszantó apróságokon és hiányosságokon felül tudunk emelkedni, a MotoGP 13 sok órára garantált szórakozást tud nyújtani. (Jut eszembe, a dobozos verzió tulajdonosai ne felejtsék el letölteni a patch-et és a két ingyenes DLC-t.) ■

MotoGP 13
MotoGP 13MotoGP 13MotoGP 13MotoGP 13MotoGP 13MotoGP 13MotoGP 13MotoGP 13MotoGP 13MotoGP 13

A MotoGP 13 PC, PlayStation 3, PS Vita és Xbox 360 platformokra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

értékelés

MotoGP 13

MotoGP 13
Pozitívumok
  • Motorozni jó
  • Szépen összeállított multimédiás körítés
  • Élethű(nek tűnő) szimuláció – gamepaddel remek irányítás
  • Mindhárom géposztály megtalálható
  • Használható versenymérnök
Negatívumok
  • Technikailag alulfejlett grafikus motor
  • Nincs oktatómód, pedig nagyon kéne
  • A Rewind funkció bugos
Minimális rendszerigény: 2,4 GHz-es Intel processzor, 1 GB RAM, GeForce 8800 GT/Radeon HD 3870 vagy jobb videokártya 512 MB memóriával, 5,5 GB HDD, Windows XP SP2/Vista/7
Ajánlott konfiguráció: Intel Core 2 Duo/AMD Athlon 64 X2 vagy jobb processzor, 2/3/4 GB RAM (XP/Vista/7), GeForce 9000/Radeon HD 4000 sorozatú vagy jobb videokártya 1 GB memóriával, Xbox 360 gamepad
7,0
grafika 6
hangok 8
játszhatóság 7
hangulat 9
MotoGP 13
A legutóbbi MotoGP 13 cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.