Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

A mágia mesterei

A Beholder legutóbbi online szerepjátékáról beszélgettünk Tihor Miklóssal.

2013.08.18. 12:10 | szerző: Zoo_Lee | Interjú

Nemrég készítettünk interjút Tihor Miklóssal, a Beholder kiadó vezetőjével egyik játékuk, a Végzetúr kapcsán. Ennek során említés esett a legutóbbi, legmonumentálisabb számítógépes RPG-jükről, A mágia mestereiről is. Bár jómagam közel sem ismerem olyan részletesen a játékok világát (a Hatalom Kártyáit és a Végzetúrt toltam csak, a történetet nagyjából ismerem), az MM számomra is elképesztően addiktív online kalandnak bizonyult, így most folytatjuk a beszélgetést, ezúttal kifejezetten a korábbi részek előzményeként szolgáló szerepjátékkal a főszerepben.

A mágia mesterei

A Mágia Mesterei tulajdonképpen az első olyan böngésző alapú játékotok, amely egy folyamatos, Flash-alapú játékteret használ, a csaták során pedig a játékosok közvetlenül hatással lehetnek az ütközetek kimenetelére. Mennyiben volt más így a játék tervezése, mint az Ősök Városa, vagy a Végzetúr esetében? Mi volt az a játékelem, ami különösen nagy kihívást jelentett a fejlesztés során?
Hatalmas mennyiségű szöveget és grafikát kellett legyártani, hiszen rengeteg helyszín és szörny van, és több mint 1000 kalandunk. A kalandokon több kalandíró dolgozott párhuzamosan, mindenkinek volt egy saját városa, amit csak ő épített fel. Egy olyan szerkesztőrendszert kellett felépítenünk, amivel a kalandírók minél rugalmasabban, minél többféle kalandot tudnak megcsinálni. A játékot nagyon sok tervezés előzte meg. Korábbi játékaink átlagosan 1 év fejlesztés után már elindultak, a Mágia Mestereit 4 éven át fejlesztettük.

A háttértörténet a Túlélők Földjének legendás kataklizmája előtt játszódik, így a világ itt még sokkal közelebb áll a klasszikus fantasy birodalmakhoz, mint a folytatások sötét jövőképéhez. Ez mennyiben befolyásolta a játékos bázis összetételét? Főleg régebbi Beholder játékosok játszanak, vagy a kissé könnyedebb világ, interaktívabb játékmenet inkább újoncokat csábított el?
A célközönség minden fantasyt kedvelő játékos volt, de természetesen nagyon számítottunk arra a törzsközönségre, aki ismer minket, és minden játékunkat kipróbálja.

A mágia mesterei

Milyen irányban tervezitek bővíteni a játékot? Előfordulhat, hogy később akár a játékosok szemtanúi is lehetnek az őrült mágus hatalmas félresikerült kísérletének, és láthatják a pusztítást, amiről eddig csak hallhattak és olvashattak?
A történetet előre elég részletesen kidolgoztuk, de a végső világégésig nem jut el, viszont magával Dornodonnal meg lehet küzdeni a játékban (sőt, le is lehet győzni, bár végül persze elmenekül, hogy beválthassa a jóslatot). Jelenleg a játék angol nyelvre fordításán dolgozunk. Volt olyan ötlet is, hogy lehetővé tesszük, hogy a játékosok saját maguk készítsenek kalandokat a játék beépített kalandtervező rendszerével, de ez a projekt jelenleg sajnos parkoló pályán van.

A kataklizma próféciáján kívül milyen átfedések vannak a Mágia Mesterei, és a történetet folytató korábbi játékok között? Előfordulhat, hogy egy veterán játékos a Mágia Mestereinek egyik küldetésszála során felkiált, hogy „Ó, szóval ez ezért és ezért volt később így!”?
Igen, vannak átfedések, utalások a későbbi történésekre is, próbáljuk kitölteni azokat a történeti hézagokat, amiket az igazi fanatikusok a többi játékban találhattak. Talán túlzásba is vittük a történet kidolgozottságát, manapság mintha erre már nem lenne ekkora igény, sok játékos van, aki a szövegeket nem olvasgatja. A játékot persze így is lehet játszani, bár van néhány kaland, ami visszakérdez a korábban olvasottakra :)

A mágia mesterei

Gondolkodtok-e platformbővítésen? A Flash nyilvánvalóan hatalmas előrelépés a PHP/HTML kombinációhoz képest, amit a Végzetúr is használ, de sajnos tény, hogy egyre inkább teret veszít. Az okostelefonok és tabletek is fokozatosan megvonják a támogatását, pedig azokon is tökéletes lehetne a játékélmény.
Vannak nagyon jó flash játékok, de sajnos a okostelefonok nem támogatják a flasht, ezért ilyen szempontból ez kicsit zsákutca volt. Az MM játszható facebook alól is, ill. ha elkészül a fordítás, szeretnénk kongregate alá beintegrálni, más platformra már nem fogjuk átírni. A következő játékunk viszont már okostelefonokról is játszható lesz.

A fórumon egy időben kerestetek magyar-angol fordítókat, azzal a célkitűzéssel, hogy a Végzetúrhoz hasonlóan a Mágia Mesterei is elérhetővé váljon nemzetközi közönség előtt. Ezzel a projekttel mi a helyzet?
Sajnos ezzel óriási fába vágtuk a fejszénket, 3 millió leütést tartalmaz a játék szövege. A következő játékunkban igyekszünk kevesebb szöveget, és még több grafikát rakni. :) A fordításnak már jelentős része elkészült, de még nagyon sok van hátra, remélem, elkészülünk vele még idén.

A mágia mesterei

Egykori HKK játékosként különösen érdekel. Várható-e, hogy a Végzetúrhoz hasonlóan egy nap a Mágia Mestereinek világa is megjelenik a lapok között (még ha a kronológia nem is indokolná)?
Igen, ez jó kérdés. :) A következő HKK kiegészítő – amely 2013 novemberében jelenik meg – neve Világégés lesz, és történetében pontosan a Mágia Mesterei világához kapcsolódik. ■

A mágia mestereiA mágia mestereiA mágia mestereiA mágia mestereiA mágia mesterei

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.