Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Mortal Kombat

Két év után idén nyáron végre PC-re is megérkezett a NetherRealm Studios remek verekedős játéka.

2013.09.04. 22:00 | szerző: Creativ3Form | Ismertető/teszt

A legenda, amelyet mindenki ismer
Ha egy sportrajongónak, teszem azt egy foci fannek azt mondom, hogy Roger Federer, tudni fogja, hogy miről beszélek. Lehet, hogy nem néz teniszt, nem szereti, de akkor is, Federer neve ismerős lesz a számára. De ugyan ezt eljátszhatom a Forma 1-gyel kapcsolatban, ha megemlítem Michael Schumacher nevét a mi focirajongó barátunknak. Ugyanez a helyzet a játékokkal is. Lehet, hogy nem szereted a verekedős címeket, de a Mortal Kombat neve akkor is ismerősen cseng, ha egy barlangban nevelkedtél és maximum olvastál a játékokról. Szerény személyem játszott az első három Mortal Kombat epizóddal, és el is volt vele, de amikor meglátta, hogy játszanak a profi haverjai, majd végül a neten is látott profikat, nem beszélve a játéktermekről, nos... valahogy elment a kedve attól, hogy tovább erőltesse ezt a műfajt. Mégis, ha lett volna olyan verekedős játék, amit gondolkodás nélkül kipróbált volna, akkor az egy új Mortal Kombat epizód. Két évvel ezelőtt érkezett is egy úgy rész, ami se alcímmel, se epizódszámmal nem rendelkezett. Egy teljesen nulláról indult epizód, egy reboot ha úgy tetszik, amely a klasszikus MK első három részét öleli fel. Egy bibi volt csak (legalábbis ami számítógépen játszókat érintette): a PC kimaradt a szórásból. Ám aztán, egy isteni sugallat hatására mégis megéltük a piros hó időszakát, és idén bizony a PC-s tábor is kipróbálhatja azt, ami miatt két éve a kiadó bizony jó pár hónapot végig csuklott a billentyűzet+egér kombót kedvelő játékostársadalomnak hála.

Mortal Kombat

Kezdjük az elején
A műfaj és a sorozat ismerőinek nem nagyon kell bemutatnom a játékot, hiszen álmukból felpofozva is tudják az összes karakter nevét, magyarul és tünde nyelven egyaránt, nem beszélve a kombókról valamint a fatality és babality kivégzésekről. De mégis említést érdemel, mert a NetherRealm Studios remekül fűzte össze a klasszikus első három részt egy önálló epizóddá a játék sztori módjában.
A játék első harmadában a ma már klasszikussá vált történetet játszhatjuk végig, amit 1995-ben mozivásznon is megnézhetett a nagyérdemű. A kezdő videóban Raiden utolsó erejével küzd a földi lelkek sorsáért, de elég hamar nyilvánvalóvá válik, hogy mindhiába. Shao Kahn legyőzte, így az utolsó utáni pillanatban, visszaküld egy üzenetet a torna elejére a testének, amelyben figyelmezteti, hogy Liu Kangnek nyernie kell. Innentől kezdve ez a mondat, ez a látomás vezérli a tornán, és mindent megtesz annak érdekében, hogy Liu győzedelmeskedjen a viadalon, hiszen ha kikapnak, az lesz a Külső Világ tizedik győzelme, és a szabályok értelmében a tizedik győzelem után leigázhatják a Földet. Raiden a látomásának köszönhetően azt hitte, a torna megnyerésével véget érnek a megpróbáltatások, de nem így történt. Liu Kang hiába győzte le ugyanis Shang Tsungot, a megmérettetések még nem értek véget. A szabályok értelmében ugyanis az addigi győztes azonnal kihívhatja a Földet egy visszavágóra, ahol magát Shao Kahnt kell legyőzni a végső harcban. Ennek a tornának a Külső Világ szolgálja a helyszínét, és az ott lévő új harcosok csatlakoznak a tornához, hogy legyőzzék a Földieket. Ám Shao Kahn elbukik, Liu Kang őt is legyőzi a végső ütközetben, ezzel végleg megnyerve, és lezárva a viadalt. Ám Raiden mégsem örülhet, látomása még mindig nem teljesedett be. Shang Tsung egy olyan tervvel rukkol elő, amellyel a Külső Világ kap egy végső esélyt arra, hogy leigázza a földieket. Quan Chi segítségével feltámasztják a Földön eltemetett Sindel császárnőt, akit Shao Kahn „meglátogathat”, és ezalatt a látogatás alatt magával viszi seregét, így a földiek saját bolygólyukon védhetik meg magukat újra Shao Kahn csatlósaival szemben. És ez az a harc, ahol Raiden látomása is értelmet nyer. A különbség most annyi, hogy bár rengetegen meghaltak, és rengeteg embert, illetve kiváló harcost veszített el a Föld népe, de a végső ütközetben Raiden győzedelmeskedik, és Shao Kahn végleg elpusztul.
A játék sztori módja itt ér véget, de azért még elhintik nekünk a készítők, hogy egy esetleges folytatásban kivel kell majd megküzdenünk.

Mortal Kombat

A recept változatlan, de fejlődött
A sztori mód tehát jól megírt, izgalmas, ráadásul rengeteg karaktert irányíthatunk benne, így ez a mód nem a régi, klasszikus, „válassz ki egy embert, és nyerd meg vele a tornát” receptet követi. Viszont jól működik, és a nagyobb kihívást jelentő Challenge Towerhez tökéletes belerázódást és bemelegítést nyújt. Természetesen, gyakorlásképpen a sima, 1-1 elleni harcokat is tudjuk választani, ahol kedvenc karakterünk összes kombóját megtanulhatjuk, hogy profiként kezdjünk bele a Towerbe, de a sztori mód az alapok elsajátításához tökéletes. A Challenge Tower pedig a régi részekben megismert módon megy. Van egy magas torony, amelynek az aljáról kezdve kell eljutni a legtetejéig, és legyőzni a gonoszt. Igen ám, de ez nem olyan menetben fog történni, mint a régi időkben, ugyanis egyes ellenfelekkel szemben lesznek szabályok. Teszem azt, nem használhatunk speciális képességeket, sűrűn váltani kell a társunk között, mert különben elkezd lemenni az életük, szóval mindent megtettek a készítők, hogy ne legyen egyszerű dolgunk még könnyebb fokozaton se.

Mortal Kombat

Mi PC-sek abban az örömben részesültünk, hogy a játékhoz későbbiekben megjelent összes plusz választható karaktert megkapjuk alapból, így akár velük is nekivághatunk a Challenge Tower küldetésnek, ami nem lesz sétagalopp, szóval a sztori mód lenyomása szülte lelkesedés ne vigyen minket abba a tévhitbe, hogy bizony fél délután átrághatjuk magunkat rajta. Kivéve persze, ha vér profik vagyunk, és csukott szemmel is legyőzünk bárkit. De rengeteg más, érdekes minijáték található még a Mortal Kombatben, így bőven lesz felfedeznivaló, ami hosszú hetekre leköti a játékost.

Mortal Kombat

Ami kötelezően említést érdemel, az a PC-s irányítás, mivel tudjuk jól, hogy a verekedős játékok a gamepadokra lettek kitalálva, és bizony a mai billentyűzetek akarva-akaratlanul is produkálnak érdekes pityegéseket, ha kettőnél több gombot nyomunk le egyszerre (kivéve persze a direkt gamereknek tervezett klaviatúrákat). Ám dicséretet érdemel a NetherRealm Studios, mert jól megoldották a dolgot. Eleve nagy szerencse, hogy nem kell rátenyerelni a billentyűzetre, vagy keresztül-kasul nyúlkálni, hogy egy sokat sebző és látványos kombót vagy kivégzést előhozzunk, így hamar kézre áll az irányítás, főleg, hogy teljes mértékben testre szabható, így ha a régi idők Mortal játékainál megszokott valaki egy kiosztást, az nyugodt szívvel beállíthatja magának itt is azt, és tökéletesen fog működni.
A működés pedig véres gyümölccsel szolgál, ugyanis hihetetlen látványos mozdulatokat lehet elővarázsolni a karakterekkel, ráadásként pedig bekerült egy újítás is, a képernyő alján található energiacsík képében. Ezt a harc során, fokozatosan lehet feltölteni, és ha elértük a maximumot, két gomb megnyomásával aktiválódik egy extra brutális sebzés, amikor is lassítva nézhetjük végig, hogy harcosunk ütései milyen hatást gyakorolnak ellenfelünk testére. Ilyenkor az ütés pillanatában röntgenlátással lát el minket a játék, így alaposan szemügyre vehetjük, ahogy törik a csont, szakad az ín, és egyéb nyalánkságok. Az átlagosnál jóval nagyobb sebzést okoz eme extra támadás, de vigyázni kell, hogy mikor aktiváljuk, mert ha az ellenfél résen van, kivédheti, és akkor az ehhez szükséges energiacsík nullára redukálódik, és nem biztos, hogy újra aktiválhatjuk az adott harcban. A kivégzések szintén brutálisra sikeredtek, bár némi negatív szájízzel vettem tudomásul, hogy bizony a sztori módban nem lehet aktiválni ezeket. Persze a történet mellett logikus is, de azért néha vágytam rá, hogy valakit végleg a túlvilágra küldhessek.

Mortal Kombat

Az irányítást és a játszhatóságot tehát tökéletesen megoldották PC-re, így nem kell attól félni, hogy a játék mellé első körben azonnal be kell szereznünk egy kontrollert is. Bár a nagyok arra esküsznek, de tapasztalatom szerint anélkül is Mortal Kombat a Mortal Kombat. Van viszont egy dolog, ami néha felszisszenésre adott okot, és ez pedig a grafika. Kétségtelen, hogy a harc rendkívül látványos, és még látványosabb területeken, helyszíneken zajlik, de néhány karakter-animáció és textúra bizony szúrhatja az ember szemét. Egy verekedős játéknál természetesen nem ez az elsődleges dolog, amit figyel ez ember, és harc közben nem is zavaró, de a sztori mód átkötő videóiban bizony néha bántó csúnyaságok jönnek elő ezen a téren. Néhány helyen igazán belenyúlhattak, kicsinosíthattak volna pár dolgot, mert bár nem illúzióromboló, amit látunk, de egy-két fejcsóválás előjöhet, még azoknál az egyéneknél is, akiknél nem a grafika az elsődleges.

Mortal Kombat

Az ítélet napja
Kijelenthető tehát, hogy megérte két évet várni a Mortal Kombat PC-s átiratára, mert bizony minden megtalálható ebben a játékban, ami a régi részeket klasszikusokká avatta, ráadásként pedig még jobban mutat, még látványosabb, még véresebb és még jobban működik benne minden elem. Mindemellett azok az extrák, amelyekkel feldobták, nemcsak a rajongók szívét dobogtatják meg, hanem azokét az emberekét is, akik nem annyira a műfaj kedvelői, akár ügyetlenségük, akár más indokuk miatt. Köszönjük hát a NetherRealms Studiosnak, hogy olyan feltámasztásban részesítettek egy legendát, amilyenről minden játékos álmodott. ■

Mortal Kombat
Mortal KombatMortal Kombat

értékelés

Mortal Kombat

Mortal Kombat
Pozitívumok
  • Hátborzongatóan zseniális hangulat
  • Remek átirat, könnyű kezelhetőséggel és irányítással
  • Látványos és brutális harcok
  • Remekül megírt és tálalt sztori mód
  • Tökéletes feltámasztása egy már-már elhalóban lévő műfajnak
Negatívumok
  • Helyenként csúnyácska grafika
  • Összességében nagyon kevés játékmeneti újítás
9,0
grafika 8
hangok 9
játszhatóság 9
hangulat 10
Mortal Kombat
A legutóbbi Mortal Kombat cikkek, hírek

hozzászólások (11)

Barthezz
Barthezz 2013.09.04. 23:14
Ez le is jött a cikkből, hogy csak sztorit toltad és a towerben nem mélyedtél el. Utóbbi nélkül nehéz átlátni a játék igazi erejét és az újdonságok többségét. A konzolos cikk meg a pc-sek számára nem túl releváns, plusz 2 éve volt, így senki nem emlékszik már az abban írtakra.

Nah de nem csesztetni akarlak, de jó cikket szvsz csak akkor lehet írni, ha több időt fordít az ember a játék megismerésére.
LordMatteo
LordMatteo 2013.09.04. 23:19
És akkor most jövök én, ha már elkezdtem stilisztikát is tanulni a sok minden más mellé... :P
ufodani
ufodani 2013.09.04. 23:57
Egy újabb tárnàt nyitsz a cinkbányádban? :D
jorgenapo
jorgenapo 2013.09.05. 17:09
Remélem, ezek után kiadják PC-re az Injustice: Gods Among Us-t is. :)
LordMatteo
LordMatteo 2013.09.06. 17:30
A mostaniak mellé elfér bőven. :D
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?