Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Skydive: Proximity Flight

A Gaijin Entertainment új játékában egyetlen ellenfelünk a gravitáció, de sosem győzhetjük le.

2013.10.17. 13:30 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

A Gaijin Entertainment elsősorban repülős játékairól ismert, ám emellett számos más témába is szívesen belekóstolnak. Olyan játékok fűződnek a nevükhöz, mint a Modern Conflict két része, a Fantasy Conflict és a Star Conflict, ám a konfliktusok mellett nekik köszönhetjük az Il-2 Sturmovik: Birds of Prey, a Wings of Prey és az Apache Air Assault játékokat is. Jelenleg mégis szinte mindenkinek a War Thunder ingyenes háborús szimulátor jut eszébe az orosz fejlesztők neve hallatán, pedig nem csupán e játékon dolgoztak az elmúlt hónapokban. Készült ugyanis egy sokkal szűkebb réteget célzó alkotás is, amely az adrenalinfüggőknek és az extrém sportok kedvelőinek szól. Kipróbáltuk a Skydive: Proximity Flight című bázisugrós játékot.

Skydive: Proximity Flight

Az ember joggal kérdezheti, hogy milyen játékot lehet készíteni egy olyan sportból, amely lényegében abból áll, hogy leugrunk egy magas épületről (vagy épp szikláról, esetleg léghajóból), majd a zuhanás mámora után kinyitjuk ejtőernyőnket, és remélhetőleg biztonságosan landolunk. Ha csak ennyiből állna a dolog, az valóban nem jelentene túl sok kihívást, legalábbis videojáték formájában semmiképp (élőben azért nem szabad lebecsülni ezt a sportot sem). Szerencsére azonban nem ennyire egyszerű a történet, ugyanis a bázisugrásnak van egy még extrémebb formája, amelyhez egy speciális siklóruhára van szükség. Ez lehetővé teszi, hogy az ember akár kilométereket repüljön kihasználva a légáramlatokat, mindezt gyakran elképesztő sebességgel. Erről szól a Skydive: Proximity Flight is.

Skydive: Proximity Flight

A játékban különféle kihívások várnak ránk: az egyszerű útvonalak megtétele mellett teljesítenünk kell egyszerű trükkökre, majd bonyolult mutatványokra irányuló feladatokat is. Az utak során egyszerűen az előre megadott útvonalat kell képességeink szerint követni, vagyis lehetőleg minden előttünk felbukkanó karikán át kell haladnunk. Az első néhány pálya pofonegyszerű, ám idővel már nagyon kemény utakat is kapunk. Az egyszerű trükkök kivitelezéséhez nincs szükségünk másra, csak megfelelő sebességre. Ezeket össze is köthetjük, így még magasabb pontszámot és szorzót kapunk. A bonyolultabb trükkök már gyakran a környezettől is függnek, hiszen ide tartoznak a zuhanórepülések és a talajközeli manőverek is.
A kihívások mellett találunk adrenalinfutamokat is. Itt egy meglehetősen (talán irreálisan) hosszú pályán kell megmérkőznünk három másik ugróval is – ez egyszerű verseny, az nyer, aki előbb ér célba. Igen ám, csakhogy a pálya sokkal nehezebb, rengeteg az éles kanyar, a szűk repedés vagy hirtelen felbukkanó szikla, ami nehezíti a dolgunkat. Itt szerencsére lehetőségünk van visszapörgetni az időt, így egy-egy hiba után nem kell elölről kezdenünk a futamot.
A freestyle módban mi határozhatjuk meg, hogy hol és milyen időjárási körülmények között szeretnénk ugrani. Helyszínek terén egészen változatos a kínálat: a svájci Alpok havas csúcsaitól a trópusi sziklákig sok helyen megfordulhatunk. Ugrók között is szabadon válogathatunk, mindenki más képességekkel rendelkezik: valaki nagyobb sebességre képes, míg mások a manőverezés terén ügyesebbek.

Skydive: Proximity Flight

A Skydive: Proximity Flight grafikája jóindulattal is csak erős közepesre értékelhető. Míg messziről az összhatás (kiváltképp a trópusi környezetben) egészen pofásnak mondható, addig közelebbről már kimondottan csúnya megoldásokkal találkozhatunk. Az ugrók mozgása (amely leginkább a trükkök terén figyelhető meg, egyébként csak kevés mozgással siklanak a levegőben) alapvetően rendben van, bár a landolást inkább nem minősíteném. Csak azért nem vagyok túl szigorú a játékhoz a látvány terén, mivel egy kizárólag digitális formában beszerezhető alkotásról van szó, amely ráadásul nem is foglal túl sok helyet.
A játékba túl sok hanganyag nem került, hiszen nagyjából csak a menetszél süvítését lehet hallani. A muzsikák a témához jól passzolnak, pörgős rockzenéket hallhatunk, csakhogy nagyon keveset. Én nagyjából 3-4 dalt számoltam össze, de valamiért a játék mindig ugyanazt az egy számot ismételgette.
Az irányításhoz Xbox 360-on a Kinect áll rendelkezésünkre, míg PlayStation 3-on a Move. Azoknak sem kell kétségbe esnie, akik nem rendelkeznek ezekkel, mivel kontrollerrel is irányíthatjuk ugrónkat. PS3-on a fejlesztők a DualShock 3 mozgásérzékelőire bízták a feladatot, de a kontroller döntögetése helyett választhatjuk az analóg karokat is. Az irányítás eleinte nehézkes lehet, de idővel jól bele lehet jönni, ráadásul rám valamiért olyan hatással volt, hogy automatikusan állva kezdtem játszani a játékkal.

Skydive: Proximity Flight

A Skydive: Proximity Flight összességében egy erős közepes játék, amely valószínűleg igazán csak a téma iránt egyébként is érdeklődők figyelmét fogja felkelteni. Az irányítás kellemes, a látvány közepes, a hangulat pedig hamar elillan, hiszen mindig ugyanaz a feladatunk. Aki szeretné kipróbálni a bázisugrást, de a valóságban vagy bátorsága vagy lehetősége nincsen rá, az tehet vele egy próbát, de különösen nagy durranásra ne számítson. ■

Skydive: Proximity Flight
Skydive: Proximity FlightSkydive: Proximity FlightSkydive: Proximity FlightSkydive: Proximity Flight

értékelés

Skydive: Proximity Flight

Pozitívumok
  • Érdekes téma
  • A mozgásérzékelős irányítás jópofa
Negatívumok
  • Közepes grafika
  • Hamar unalomba fullad
  • Ugyanaz a zene újra és újra és újra...
7,0
grafika 7
hangok 7
játszhatóság 7
hangulat 7
Skydive: Proximity Flight
A legutóbbi Skydive: Proximity Flight cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?