Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

F1 2013

Klasszikusokkal kibővítve érkezett a Codemasters negyedik F1 játéka.

2013.10.25. 18:30 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Jelen cikket még az Indiai Nagydíj előtt írom, de biztosra veszem, hogy Vettel a negyedik világbajnoki címét is behúzza a hétvégén. A Codemasters pedig negyedjére is jelentkezik az F1 The Game sorozatával... Hmm... Csak én sejtek itt valamiféle összeesküvést? :D A viccet félretéve, itt a 2013-as kiadás, elvileg több, jobb, szebb, mint eddig – lássuk, ebből mi igaz.

F1 2013

Talán a legnagyobb változás, hogy kaptunk öt legendás autót a ’80-as évekből, 10 legendás versenyzővel együtt – na de a ’88-as Williamsben mit keres Damon Hill? Ő 5 évvel később volt a csapatnál... Mario Andretti ’75-től ’82-ig volt a Forma-1-ben (utána ment vissza az IndyCarba), ehhez képest egy ’86-os Lotust terelget itt; és hát Schumacher is furcsa a ’88-as Ferrariban (’91-ben kezdett versenyezni a Mester). Sebaj, Prost se a saját Williamsében van, Häkkinen és Fittipaldi se a saját Lotusában. Nakajima megkapta a Lotusát és Alan Jones is a Williamsét, illetve a bajuszkirály Mansell (akkor még csupasz ajakkal) is Ferrarijában versenyez. Őszintén szólva én nem értem ezt a nagy kavarást, de hát ez van. Kakukktojásként a Hajsza a győzelemért című film kapcsán bekerült a játékba Niki Lauda ’77-es Ferrarija is, ezért hatalmas piros pont, még ha a marketingszándék egyértelműen látható. :D Klasszikus pályaként pedig megkaptuk a egészmogyoróscsoki-felületű Brands Hatchet és (a jóval simább útfelületű) Jerezt. És hogy milyen érzés ezeket a tiszteletreméltó klasszikus gépeket terelgetni? Ha annyit mondok, hogy óriási, azzal keveset mondtam. Elképesztő nézni és érezni, micsoda gépészkedés kellett ezekhez a versenyautókhoz és mekkora móka ezeket vezetni. Külön kihívás fejben tartani, épp melyik sebességi fokozatban vagyunk, ha nem H-váltót használunk. Egyszerűen fülig ért a szám vezetés közben. A játék Classic Editionje tartalmaz még 6 autót és 2 pályát a ’90-es évekből, de ezekhez sajnos nem volt szerencsém (még – külön DLC-ként is megvásárolhatóak ezek a pakkok, de az árával nem vagyok igazán kibékülve, szerintem kissé drága ahhoz képest, hogy mennyit ad). Persze a régi-új autókkal nem csak körözgethetünk, van lehetőség versenyezni is, és a tavalyról megismert Scenario mód is elérhető a veteránoknál.

F1 2013

Ami újdonság még bevezetésre került, az a teljes játékra vonatkozik: immáron tudunk futam közben is menteni. Ami különösen tetszett benne az az, hogy nem milliméterre pontosan ugyanott kell folytassuk, ahol abbahagytuk, hanem egy grátisz flashbackkel az utolsó pár másodperc bármelyik pillanatába visszaugorhatunk. Igen, ezt akár egyfajta csalásnak is fel lehet fogni, hiszen így kvázi végtelen flashbackünk lesz, de hát nem kötelező ezt használni. ;-)

F1 2013

A gondok ott kezdődnek, hogy ezen kívül gyakorlatilag minden ugyanolyan maradt, mint tavaly. A grafikai nagyon hasonló az előző évihez (és már akkor is morogtam miatta egy kicsit), hang-zene dettó – még a menü is tulajdonképpen csak átskinezve lett, más nem történt vele. A Young Drivers Test egy az egyben ugyanaz, mint tavaly, pedig már akkor sem volt tökéletes... Mi van srácok, kifogyott a szufla? És akkor a törésmodellezésről még nem is szóltam – nincs is igazából mit mondjak, ugyanolyan minimális, mint eddig. Az irányításon szerencsére reszeltek annyit, hogy élvezetes legyen a párszáz pacit terelgetni akár segítségek nélkül is, kormánnyal vagy minimális segítséggel gamepaddel. A billentyűzet sajna ide már kevés – nem teljesen reménytelen ugyan, de sok kompromisszummal jár. Az MI-t szerintem még a „Nagy Pirelli Gumiváltoztatás” előtti időszak alapján modellezték, mert Vettel feltűnően nem nyom le mindenkit, és Hamilton is virgoncabb, mint mostanában. De igazából itt sem látok eget rengető változást – a gép teszi a dolgát, próbál emberien viselkedni (tehát nem kifejezetten sínautókázás megy), de igazából semmi különös: kihívást igazából Professional szint felett kezd nyújtani a játék. A büntetési rendszer továbbra is meglehetősen kiszámíthatatlan: ugyan általában nagyjából ésszerűen figyel és büntet, de az én ízlésemnek kicsit sokszor hajlamos tévedni is. Ennek talán legékesebb példája egy esős belga futamon történt: hátulról valaki megtaszajtott (már nem tudom, hogy ember volt-e vagy MI), és meg emiatt két másik autót lekoccoltam. Nem karambol volt, nem sérült senki autója, csak egy-egy enyhe bodicsek volt. Mit ítélt a versenybíróság? Két (!!!) boxutca-áthajtásos büntetést – nekem. Bár ha úgy vesszük, ez még valahol talán realisztikus is, hiszen Grosjean is kapott egy cifrát a Hungaroringen Massa megelőzéséért, pedig szerintem azt a manővert tanítani lehetne – és nem ez volt az egyetlen ilyen (khm) furcsa büntetés idén. ;)

F1 2013

A Codemasters szerencsére idén nem tolt ki a PC-s újságírókkal, így a sajtópéldány is rendesen tudott csatlakozni a RaceNethez, illetve a multi is rendesen működött. Hoppá, ez utóbbit azt hiszem, kénytelen leszek visszavonni: eddig azt hittem, a Games for Windows Live az, ami miatt instabil a játék multija, de sajnos a tesztidőszak alatt sokszor előfordult, hogy nem annyian fejeztük be a futamot, mint amennyien elindultunk – egy 25%-os versenytávot sem sikerült gond/szakadás nélkül teljesíteni. Szóval hiába jött a Steamworks, ezek szerint a netkóddal van baj – ami még szörnyűbb, hogy már negyedik éve... A RaceNet is annyiban merül ki, hogy minden héten adott pályán adott, de szabadon beállítható autóval kell a legjobb időt megfutni. Ez így nem túl sok... Bár valószínűleg a FIA nem nagyon engedne mást.

F1 2013

A macska rúgná meg a Codemasterst, fel nem fogom, hogy nem képes évek óta tartó hibákat kijavítani! Továbbra is tartom a véleményem, hogy alapjaiban véve jó játék lenne az F1 The Game sorozat, de valahogy képtelen kinőni a gyermekbetegségeit. A 2013-as kiadásban debütált klasszikus járgányok és pályák üdítő színfoltot hoztak a sorozatba (a pilóta-autó párosítási anomáliákkal együtt :D ), szerencsére az irányítás is sokat javult tavalyhoz képest, tudunk végre futam közben menteni – de ugyanakkor a multi instabilitása még mindig megvan, akárcsak a büntetési rendszer furcsaságai, a kocsik szinte sebezhetetlensége (ami egy Dirt Showdown után végképp nagyon furcsa), és még sorolhatnám a bosszantó apróságokat. Sebaj, talán majd jövőre jön az igazi... Vagy túl naiv lennék? ■

F1 2013
F1 2013F1 2013F1 2013F1 2013F1 2013F1 2013F1 2013F1 2013F1 2013F1 2013F1 2013F1 2013

értékelés

F1 2013

F1 2013
Pozitívumok
  • Klasszikus verdák és pályák
  • Végre egész kellemes irányítás
  • Végre lehet futam közben menteni
  • Alapjában véve ez egy jó játék lenne...
Negatívumok
  • ...ha nem jönnének elő ugyanazok a hibák már negyedjére
  • A klasszikusokon kívül kevés újdonság
Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 5400+, 2 GB RAM, Radeon HD 2600/GeForce 8600, 15 GB HDD, Windows Vista/7/8
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7/AMD Bulldozer, 4 GB RAM, Radeon HD 6000-es vagy GeForce GTX 500 sorozatú videokártya min. 1 GB memóriával, 15 GB HDD, Windows Vista/7/8 64 bit
7,5
grafika 7
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 8
F1 2013
A legutóbbi F1 2013 cikkek, hírek

hozzászólások (2)

ufodani
ufodani 2013.10.26. 10:51
Törés-> tényleg alig.
Young Drivers Test-> ide mi mást lehetne pakolni. Ok ugyanaz mint tavaly de mást mit?
Sokan sírnak/ az elején én is :P/ a gumikopás miatt. Kis okos agyammal rájöttem, h nem lehet tolni ami a csövön kifér mert akkor ez az eredmény. Aztán már 'időben' fékeztem és a kanyarokban sem mentem ezerrel. Bár még így is rendesen fogy a gumi a csere ill a vége elött de már korántsem annyira mint amikor 1000-el hasítottam. Lényeg, nem emlékszem, h a tavalyiban ennyire érzékeny lett volna a Pirelli.
Büntik-> na ez elég fals. Volt olyan, h 'szabályszerűen' kifordítottam az elöttem szaladót és semmi dádá. Aztán olyanért kapok taslit pölö, amikor a kanyar elött a féktávon belerongyolok vkibe. Érdekes, ennek pont fordítva kéne lennie.
Aztán. Monaco, bejön a SC, két kör molyolás de nem látok tört verdát a pályán, v kifordultat. Na hát akkor miért küldték be?
Az rendben van, h ha lenyesek egy kanyart és ezzel előnyt szerzek, akkor vissza kell engednem pár mp-en belül, ez ok.
Aztán az is érdekes/lehet csak nekem/, h haverral értekezünk pölö eső ügyben. Mondjuk a canadain nálam esős volt a futam, ő pedig megvakult a naptól..
összességében sztem, nagy variák a jövőbeni fejlesztésekben sem lesznek, egyszerűen nincs más versenyszitu, ki van merítve szinte minden.
ufodani
ufodani 2013.10.26. 11:17
Még vmi. Hungaroring után felhív a Ferrari, h mizu. Gyorsan rátapadok a naná-ra, erre a következő futamon már Alonso öltözködik mellettem.
Nem úgy volt tavaly, h ajánlat elfogadása esetén, a következő idényben tekerhetek az elfogadottban?
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?