Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Sötét idők, számtalan lehetőségek, szinte tökéletes újraindítás.

2013.10.30. 10:00 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Augusztus végén kezdtem el a három éves fejlesztés után újraindított Final Fantasy XIV tesztelését, most pedig, a bő egy hónapos tesztidőm lejártával eljött az idő, hogy végső értékelést adjak, az iszonyatos mennyiségű átdolgozás után végre megéri-e beruházni és előfizetni a Square Enix online birodalmára.

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

A válasz nagyon sokáig nem volt egyértelmű. Az előzetesben is megemlítettem, hogy a szerverek nem sokkal az indulást követően borzalmas stabilitási problémákkal nehezítették meg a játékot – még két héttel a kezdés után is előfordult, hogy órákig nem tudtam belépni, esetleg váratlanul megszakadt a kapcsolat, vagy éppen a lag szinte élvezhetetlenné tette kalandjaimat Limsa Lominsa kikötővárosában.
Bár azt sem mondhatom el, hogy az első órákat különösebben élveztem volna. Leszámítva a random felbukkanó Fate eventeket, amelyekben az összes környéken levő játékos részt vehetett (a túl magas szintűek egy kis szintcsökkentésen is átestek belépéskor az egyensúly kedvéért), a játékidő nagy részét, a menj ide, menj oda, ölj meg x szörnyet jellegű feladatok tették ki. A történet sem kötött le jelentősebben, és nem értettem, hogy három év munka alatt legalább a fő küldetések átvezetői miért nem kaphattak szinkront, amikor ez a többi pay-to-play programban lassan alapértelmezettnek számít. A legendásan hatalmas és terebélyes crafting rendszerhez sem férhettem hozzá, a legtöbb küldetés botrányosan könnyűnek bizonyult (főleg, hogy az arcanist karakterem által megidézett pet szenvedte el a sebzések jelentős részét), és amikor leadtam az előzetest, még erősen kételkedtem, hogy vajon az annak végén beígért összes feladatot teljesíteni tudom-e, mielőtt végleg ráunok erre a világra.

Viszont nagyjából a 10. szint környékén elkezdtem érezni, hogy megérte a kitartás, a Final Fantasy XIV készítői ugyanis olyanok, mint a jó kártyajátékosok: nem szórták ki első körben az összes erősebb lapjukat, hanem várták, hogy megbarátkozzam a kezdő leosztással, és ezt követően adagolták szakaszosan a pakli többi részét. Amikor a bejárható játékvilág kezdett túl nagy lenni, túl kevés teleportáló-kristállyal, megkaptam a sorozat védjegyének számító chocobók bérlésének lehetőségét, ami jelentősen felgyorsította közlekedési sebességemet. Megjelentek a speciális, átvezetőkkel és kisebb bossokkal megpakolt instance-ok, majd az első ilyenek teljesítése után végre a város teljes jogú tagja is lettem. Ez azt jelentette, hogy egy speciális menüből követni tudtam az összes felvehető és ajánlott küldetést, sőt, vállalhattam, rövid, egyszerűbb feladatokat is, úgynevezett guildleveket, amelyeknek választható volt a nehézségi szintje, és minél nehezebb szinten, minél gyorsabban és minél kevesebb sérüléssel teljesítettem az adott feladatot, annál nagyobb jutalmat kaptam érte. Pár szinttel később ebből megjelentek újabb típusok is, amelyek közül az elsőnél jelentkezés után egyfajta lobbyban több játékossal sorolt össze a játék, és együttes erővel kellett bossokat elpusztítanunk, erősebb szörnyeket leölnünk, a másodiknál megadott időre tárgyakat kellett legyártanom.

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Majd amikor mindezek után már kezdett elegem lenni a szörnyek henteléséből, az Arcanist Guild vezetőjétől engedélyt kaptam arra, hogy más céhekhez is csatlakozzak, vagyis elkezdhettem használni a másodlagos kasztokat, és hozzáférhettem végre a craftinghoz. A kasztváltáshoz a következő volt a teendőm: kiválasztottam a nekem tetsző foglalkozást (kovács első körben, hogy bármikor javíthassam a felszerelésemet), jelentkeztem a céhmesternél, majd a fegyveremet (alapértelmezésben grimoire) le kellett cserélnem a kovácskalapácsra. Ennyi, hirtelen hatalmas mágus helyett kezdő kovácsinassá váltam, teljesen új kaszt, sem az addigi képességeimet, sem ruháimat, felszereléseimet nem használhattam, tapasztalati pontokat gyűjteni, szinteket lépni nem szörnyek leölésével, hanem megrendelések teljesítésével, különböző fémek megmunkálásával és egyszerűbb tárgyak készítésével tudtam. Rengeteg ilyen foglalkozás áll rendelkezésre, az egyes kasztokhoz tartozó felszerelések pedig elmenthetőek a karakterképernyőn, így a fegyver- és ruhatárváltás tényleg csak egyetlen kattintásba kerülhet.

Persze eddigre már elég intenzíven beindult a történet is, rejtélyes idegenek, titkos összeesküvés, a korábbi részekhez méltó csavarok és érdekes karakterek. Elkezdtem olyan főküldetéseket kapni, amelyekhez szükséges volt egy csapat összegyűjtése, és később még PvP is erre a célra kialakított külön csatamezőkön és arénákban.

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

A Final Fantasy XIV: A Realm Reborn végül elnyerte a tetszésemet, és kissé sajnáltam, hogy lejárt a tesztidőm. Remek hangulata van a játéknak, nagyon jó tempóban fedi fel a különböző játékelemeket, hogy végig legyen valami friss, valami új, amivel a játékosok leköthetik magukat. Sosem maradtam feladatok nélkül, és egyszer sem éreztem úgy, hogy grindolok a magasabb szint érdekében, mert a részvétel az utamba akadó Fate-ekben, a guildlevek egyre vakmerőbb teljesítése bőven elég képzetten tartott ahhoz, hogy ne akadjak meg a történetben, mert túl gyenge a karakterem. Talán a grafikai glitchek zavartak, kicsit furcsa volt, hogy meglehetősen ritkán kapok új harcban használható képességeket, és néha túl pontosan volt kicentizve, hogy mikor kaptam új játékelemet ahhoz, hogy ne unjam el magam – de mindettől függetlenül a Final Fantasy XIV: A Realm Reborn végre egy lapon emlegethető a többi online játékkal, és tökéletesen élvezhető a sorozat rajongóinak számára is. ■

Final Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm RebornFinal Fantasy XIV: A Realm Reborn

értékelés

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Pozitívumok
  • Játékelemek zseniális adagolása, sosem lehet unatkozni
  • Nagyon könnyű beletanulni, tökéletes kezdő MMO-sok számára
  • A történet egy idő után egy lapon emlegethető a többi sorszámozott Final Fantasyvel is
  • A karakterek normális tempóban fejlődnek, nem szükséges a grind
Negatívumok
  • A 10. szintig kicsit lapos
  • Grafikai glitchek
  • A kasztok fejlődése kissé túlzottan egyirányú, ritkán lehet új képességeket kapni
  • Kérdéses, hogy fizetősként mennyire állja meg a helyét egy műfajban, amelyet lassan néhány kivétellel a free-to-play és a freemium ural
8,0
grafika 7
hangok 8
játszhatóság 9
hangulat 9
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
A legutóbbi Final Fantasy XIV: A Realm Reborn cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.