Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Proteus

Különleges relaxáció egy pixelszigeten.

2013.11.30. 11:23 | szerző: Barnabás | Ismertető/teszt

A PC után nemrég PlayStation 3-ra és PS Vitára is megjelent Proteus egy nyitott világú indie program, amely mindössze két ember munkájának köszönhetően jött létre. A szó szoros értelmében játéknak sem nevezhető a különleges produktum, ugyanis nincsenek küldetések, ellenfelek és egyéb megszokott játékelemek. Csak barangolunk egy véletlenszerűen generált szigeten, és élvezzük a táj, valamint a különleges élőlények keltette atmoszférát.

Proteus

A rövid, alig egy óra alatt véget érő kaland során különböző évszakok és napszakok váltakoznak, amelyek az időjáráson és a felbukkanó élőlényeken keresztül meghatározzák a hangulatot. Kezdéskor a tavaszba érkezünk, majd az éjszaka leszálltával felbukkanó fehér fénycsoportosulásba állva érkezünk el a nyárba. Ilyenkor új virágokkal, állatokkal találkozhatunk a szigeten, amelyekkel sajnos nem léphetünk komolyabb interakcióba. A nyúlszerű élőlények messzire ugranak előlünk, a szúnyogok és a virágok pedig zizegnek, amikor átmegyünk rajtuk. A hanghatásoknak különösen nagy figyelmet szenteltek a készítők, minden egyes élőlényhez és eseményhez karakteres hang társul. Az is nagy ötlet, hogy amikor felmegyünk egy hegy csúcsára, elhalkulnak a zajok, csak a szél süvítése hallatszik. A nyárt a zivatarokkal is tarkított ősz váltja, majd a sárguló falevelek keltette szomorúbb atmoszférát a komor tél követi. A hószállingózással és sötét fellegekkel terhelt évszakkal zárul az utazásunk, amelyet a random generált terep miatt bármikor újra megismételhetünk. A Proteus a természet és az élet folyamatos körforgását jeleníti meg egy szemléletes és a maga nemében különleges formában.

Proteus

Eddig még nem esett szó a grafikai megjelenítésről, amelyre a funkcionális jelző illik a leginkább. Óriási pixelek között mászkálunk, a mostanában különösen divatos retro stílus rajongóinak legnagyobb örömére. Fontos figyelembe venni, hogy az egész programot két ember hozta össze, így eleve nem is számíthattunk szemkápráztató látványra, de a megjelenítés így is stílusos és tetszetős. Az egyedülálló indie alkotásban a rövid időtartama említhető meg a fő hiányosságaként. Hiába ismételhetjük meg a kalandot, az első alkalommal adja a legnagyobb élményt, másodjára és sokadszorra már felbukkan az unalom és a céltalan időtöltés érzete.

Proteus

A Proteus egy érdekes színfoltja napjaink tucattermékekkel és folytatásokkal telepakolt szoftverkínálatának. Egy abszolút nem konvencionális programnak lehetnek részesei azok, akik kedvelik az elvont élményeket, és fogékonyak a szimbolikus események által kiváltott elmélkedésre. ■

Proteus
ProteusProteusProteus

A cikk a PlayStation 3 verzió alapján készült.

hozzászólások (0)

cikkajánló

Alaposabban is kipróbáltuk a PlayStation VR-t - 2. rész

További tíz virtuális valóság játékot mutatunk be.

Alaposabban is kipróbáltuk a PlayStation VR-t

Egy rakás játékkal teszteltük a hamarosan hazánkban is elérhető VR-kütyüt.

Hearts of Iron IV – Together For Victory

Teszteltük a grand strategy első kiegészítőjét.

Grim Dawn

A Titan Quest korábbi fejlesztői új játékukkal is nagyot alkottak.

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King

A sorozat PS2-re megjelent része is elérhető lett a Nintendo kézikonzolján.