Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Next Car Game

Kipróbáltuk a játék korai változatát és a fejlesztők virtuális játszóterét.

2014.01.23. 18:15 | szerző: GeryG | Előzetes

Nem tartom magam az autós játékok nagy rajongójának. Persze, mint mindenki, én is jól ismerem a meghatározó szériákat, de huzamosabb ideig nem sok kötött le közülük. A Bugbear Entertainment játéka, a FlatOut viszont annál inkább. A sorozat (amelynek első két részét e stúdió készítette, míg a néhány évvel ezelőtti harmadikat mások – jobb is azt elfelejteni) az arcade száguldás szerelmeseinek készült, változatos helyszínekkel, sok autóval, kaszkadőr játszótérrel és mindenekelőtt elképesztő törésmodellel. Ha valaki megemlíti e szériát, kétségtelenül mindenkinek az utóbbi jut először eszébe. Ezért is örültem meg nagyon, amikor megtudtam, hogy a srácok új játékon dolgoznak, amely az egyszerű Next Car Game címet kapta. Mostanra ez a projekt is lassan a célegyenesbe fordul, a támogatóknak elérhető a fejlesztők által is használt virtuális játszótér, mindenki másnak pedig hozzáférhető a játék korai változata a Steamen. Mindkettőt kipróbálhattam, így most egy élménybeszámoló következik a játékról.

Next Car Game

Kezdjük a sort a korai változattal, hiszen az már magát a tényleges játékot hivatott bemutatni. Az első, amit le kell szögeznem, hogy a Next Car Game pazarul fest, és mégis remekül optimalizáltnak tűnik. Jelenleg három pálya, pontosabban két pálya és egy aréna érhető el. Az egyik pálya egy offroad futam, nagy ugratókkal és sártengerrel, míg a másik egy hagyományos aszfaltozott, sík pálya. Az arénában pedig egy klasszikus roncsderbin vehetünk részt. A grafika általában véve remek, de persze nem szabad Gran Turismo vagy Forza színvonalra gondolni. Ez a játék messze nem az efféle csillogásra koncentrál. A környezet és az autók is tökéletesen megfelelnek az elvárásoknak és passzolnak a játék hangulatához.

Next Car Game

És ha már az autók szóba kerültek (jelenleg kettő érhető el, ebből egy csak a támogatóknak), írnék is egy kicsit a törésmodellről. Ahogy arra számítani lehetett, ezen a téren minden más játékot maga mögé utasít a Next Car Game. Sajnos a mai napig a legtöbb autóversenyes játékban ezt teljesen elhanyagolják a fejlesztők (a NFS szériában egyenesen tankokkal száguldozunk), itt viszont ez adja a játék savát-borsát. A hitbox remekül dolgozik, az autók pedig nem csak horpadnak, de le is szakadnak elemek, ott, ahol az ütés érte. Idővel annyira összetörhetjük az autót, hogy az teljesen működésképtelenné válik. Persze még messze van a tökéletestől, de jó úton haladnak a srácok. Mindenesetre az vicces látványt nyújt, ahogy a roncsderbin egy-két perc után gyakorlatilag félbeszakadt autók köröznek össze-vissza. Sajnos itt még érződik, hogy van mit csiszolni, hiszen nem túl hiteles, hogy egy autó teljes motortere az utastérbe préselődött, nincsenek első kerekek, a jármű pedig mégis száguld és kanyarodik.

Next Car Game

A másik, ami feltűnt, hogy a versenyek bizony pokoli nehezek. Gondolom, ezen is bőven fognak még csiszolni a fejlesztők, de egyelőre kb. lehetetlen az élen végezni, főleg az offroad futamon. Ez elsősorban az ellenfeleknek köszönhető, akik meglepően hitelesen versenyeznek: nagyon agresszívak, pillanatok alatt letaszítanak az útról, viszont a következő kanyarban simán képesek ők is hibázni. Emellett külön öröm volt látni, hogy sok más játékkal szemben itt az MI nem csak a mi orrunk alá tör borsot, hanem bizony a többi MI-versenyzőt sem kíméli. A legjobb helyezésem is két, számítógép vezérelte versenyző acsarkodásának volt köszönhető, akik előttem ütötték ki egymást. A másik nehezítő tényező az autónk irányítása, amely talán még egy picit túl érzékeny, de hosszú távon azért szokható és tanulható.

Next Car Game

Néhány mondat erejéig kitérnék a fejlesztők játszóterére is, a játszható technológiai demóra (Technology Sneak Peek 2.0), amely ha lehet, most még nagyobb élményt nyújt, mint maga a játék korai változata. Ez a külön program voltaképpen egy hatalmas tér, ahol különféle ugratók, tereptárgyak és gépezetek találhatóak. Minden csupán azt az egy célt szolgálja, hogy a játék alatt dolgozó fizikai motor képességeit tesztelhessük, valamint a törésmodellben gyönyörködhessünk. Vannak itt hatalmas ugratók, óriási abroncstornyok és hordókból emelt falak. Ezek felborogatása egészen lenyűgöző látványt nyújt. A gépek mindegyike autónk bedarálását szolgálja, amelyek után szó szerint almacsutkára emlékeztet a járgány.
Érdekesség, hogy a fejlesztők egy ágyút is elérhetővé tettek, amelybe többféle lövedéket is tölthetünk, az egyszerű ládáktól és golyóktól kezdve egészen a gravitációs lövedékekig. Utóbbiak vagy taszítják vagy épp vonzzák a környező tereptárgyakat és törmelékeket, amellyel szintén nagyon szórakoztató eljátszadozni.

Next Car Game

A Next Car Game tehát nagyon jó úton jár afelé, hogy az idei év egyik legnagyobb meglepetése legyen. Az eddig látottak alapján fejlesztők valóban tartják a szavukat, vagyis tényleg olyan, mintha a Destruction Derby és a FlatOut keresztezéséről lenne szó, mindezt 2014-es színvonalon. A fizikai motor, a látványvilág és főleg a törésmodell is nagyon ígéretes, még rengeteget ki lehet hozni mindegyikből. Ha nem rontanak el semmit, akkor bizony garantált sikerjátékhoz lesz szerencsénk a megjelenéskor. Erre pedig a hivatalos oldal információi szerint valamikor idén tavasszal kerülhet sor. ■

Next Car Game
Next Car GameNext Car GameNext Car GameNext Car GameNext Car GameNext Car GameNext Car GameNext Car GameNext Car Game
Wreckfest (Next Car Game)
A legutóbbi Wreckfest (Next Car Game) cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.